Gå til innhold

Prøvd å faste noen gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått i 6 dager uten mat. Drikker kun vann. I starten var det tungt. Ble veldig slapp. Men nå ser det ut til at kroppen har vent seg til det mer.

Planlegger å faste i 3 uker.

Jeg faster ikke for å slanke meg, men for åndelig fornyelse og rense meg. Man setter også mye mer pris på mat etter en fasteperiode.

Flere som har prøvd? I så fall, hva er det lengste dere har greid å faste? Kun inntak av vann er tillatt.



Anonymous poster hash: c959c...e54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du planlegger å leve på VANN i TRE UKER? Eller skal du trappe opp litt og litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun periodisk. Syns ikke det er noe problem, men flere uker hadde jeg slitt med.

Så et program om 30 og 40 dagers faste. Det er visst veldig bra for mange ting. Tror det var Schødringers katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du planlegger å leve på VANN i TRE UKER? Eller skal du trappe opp litt og litt?

Kun vann.

Anonymous poster hash: c959c...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg har fastet i 10 dager. Jeg opplevde to ganger å få spontan gul avføring to ganger. Dette var visst avføring fra gallen, forsto jeg legen rett. Ellers ingen problem med fasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faster du så skal du ikke spise og drikke mellom soloppgang. Du kan spise når sola har gått ned...



Anonymous poster hash: f9126...c76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faster du så skal du ikke spise og drikke mellom soloppgang. Du kan spise når sola har gått ned...

Anonymous poster hash: f9126...c76

Det er religiøs faste. Helsemessig faste tar ikke akkurat hensyn til når sola er oppe.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt konsultert en lege og tatt blodprøver mm før du begynte på dette? Når du praktiserer en så ekstrem faste som du legger opp til her, mister du bl.a mye kalium, som bør følges opp nøye. Det skjer også andre ting med kroppen når du nekter den næring i hele 30 dager, som en lege bør følge opp.

Du virker ikke som du er erfaren med faste? Hvis det stemmer, og du kjører på med vann i 30 dager uten å skjønne hva det handler om eller har legetilsyn er det veldig risikabelt. Jeg ville satset på saftfaste i en kortere periode, for å se hvordan kroppen reagerer.



Anonymous poster hash: a0f1e...4fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du i det hele tatt konsultert en lege og tatt blodprøver mm før du begynte på dette? Når du praktiserer en så ekstrem faste som du legger opp til her, mister du bl.a mye kalium, som bør følges opp nøye. Det skjer også andre ting med kroppen når du nekter den næring i hele 30 dager, som en lege bør følge opp.

Du virker ikke som du er erfaren med faste? Hvis det stemmer, og du kjører på med vann i 30 dager uten å skjønne hva det handler om eller har legetilsyn er det veldig risikabelt. Jeg ville satset på saftfaste i en kortere periode, for å se hvordan kroppen reagerer.

Anonymous poster hash: a0f1e...4fa

Trenger ikke konsultere lege. Fasting er helt normalt og gjøres av millioner av mennesker daglig (da snakker jeg ikke om kun dagfaste). Er klar over kaliummangel, men frykter det ikke. Det er endel av fasten å skulle ta en sjanse. Nær døden opplevelse. Selvfølgelig uten å ha noe dødsønske. :-)

Anonymous poster hash: c959c...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres, for å være ærlig, helt forjævlig ut. Kan du ikke ta noen asparges...eller epler i det minste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Har fastet i en uke for å rense kroppen og kvitte seg med avfallstoffer. Fikk høre på helselæren at det var bra for kroppen å leve på vann i en uke i ny og ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke konsultere lege. Fasting er helt normalt og gjøres av millioner av mennesker daglig (da snakker jeg ikke om kun dagfaste). Er klar over kaliummangel, men frykter det ikke. Det er endel av fasten å skulle ta en sjanse. Nær døden opplevelse. Selvfølgelig uten å ha noe dødsønske. :-)

Anonymous poster hash: c959c...e54

Det er faktisk viktig å passe på så ikke nyrer og hjerte + andre indre organer skades som følge av kaliummangel og andre ting. Risikoen er absolutt tilstede hvis du drikker kun vann i 30 dager. Kontakt lege og pass på kroppen og helsen er mitt velmente råd.

Jeg håper virkelig dette ikke ender helt galt.

Anonymous poster hash: a0f1e...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Jeg er muslim og faster 30 dager pr. Men da spiser og drikker man mens det er mørkt. Det går helt fint, også om sommeren, kroppen tilvenner seg utrolig fort.

Men kan jeg bare spørre deg om noe privat/ekkelt? Hva slags avføring har du under denne perioden? Eller bare tisser du???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim og faster 30 dager pr. Men da spiser og drikker man mens det er mørkt. Det går helt fint, også om sommeren, kroppen tilvenner seg utrolig fort.

Men kan jeg bare spørre deg om noe privat/ekkelt? Hva slags avføring har du under denne perioden? Eller bare tisser du???

Jeg tisser som regel mest, men noen ganger kommer det noen gul-brune klumper med bæsj også.

Anonymous poster hash: 38c2a...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hva med hodepine f.eks.? Og personlig blir jeg sur om jeg går for lenge uten mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke konsultere lege. Fasting er helt normalt og gjøres av millioner av mennesker daglig (da snakker jeg ikke om kun dagfaste). Er klar over kaliummangel, men frykter det ikke. Det er endel av fasten å skulle ta en sjanse. Nær døden opplevelse. Selvfølgelig uten å ha noe dødsønske. :-)

Anonymous poster hash: c959c...e54

Du faster på en uforsvarlig måte og virker å være veldig ignorant. Syns også du skal være påpasselig med uttalelsene dine med tanke på at mange menneske uten kunnskap om kropp- og helse leser her. Det siste de trenger er en bedrviter som egentlig ikke har peiling.
Jeg har selv fastet et par ganger, men da kun i fem dager. Å faste i lengre perioder uten å konsultere med en lege er direkte uforsvarlig. Du får gjøre hva du vil med kroppen din, men ikke snakk som om du vet og ikke påvirke andre mennesker til å ta slikt valg som du gjør.

Anonymous poster hash: 8ea6a...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fastet i en uke for å rense kroppen og kvitte seg med avfallstoffer. Fikk høre på helselæren at det var bra for kroppen å leve på vann i en uke i ny og ned

Å gjøre det for å "rense" kroppen er tull. Kroppen har sitt eget system som renser den effektivt. Fasting kan være bra for en del ting, men å faste for å rense kroppen er bare tull.

Anonymous poster hash: 8ea6a...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...