Gå til innhold

Vurderer å saksøke NAV


YoyoMa

Anbefalte innlegg

Tror du vil slite med å få tak i en advokat som vil ta den saken for deg.



Anonymous poster hash: 32934...852
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått studiestøtte for månedene august til mai din mongolide dritt. Jeg fåt ikke studiestøtte i juni og juli fordi jeg ikke studerer de måndene.

:murvegg:

Edit:Nei, det er nettopp det som er greia, da. Folk får ikke studiestøtte når de ikke studerer.

Hvorfor skulle de fått det?

Endret av Tigger
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krever å ha det minst like bra finansielt som sosialklienter.

Du må gjerne kreve. Vil du ha det bra, så jobb.

Alle må dette over hele verden.

Du må gjerne spørre statsministeren, så svarer hun at du må jobbe når du ikke er ufør.

Edit: Det heter forresten ikke finansielt. Det heter økonomisk.

Sosialklienter har det uansett ikke romslig økonomisk. Det er ikke meningen å være en drømmesituasjon.

Endret av Tigger
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en plan om å legge av penger til å leve av to mnd om sommeren, så jobber du inn disse pengene gjennom en jobb du har fra studiet ditt starter i august...

Så leser du og tar eksamen i mai/juni som alle andre.

Noen gang må man bli voksen. Ser ut som det er din tur, nå.

Er du tilbakestående? Jeg mener det seriøst. Du forstår vel at ikke alle kan få sommerjobb? I tillegg til alle studentene som er utkikk etter sommerjobber har du en haug av svensker som kommer hit og konkurrerer om de samme jobbene.

Dersom man gjør som du sier og sparer studielånet slik at man har like "mye" å rutte med, hver måned i 12 måneder, altså ca. 8000 så er det fortsatt ikke nok til å leve hvis man bor i Oslo. En hybel/et rom koster 4000 og oppover. La oss si du får et rom for 4000 måneden. Da har man 4000 i måneden som skal dekke mat, reiseutgifter, helseutgifter, eventuelt klær og på toppen av det hele må man også ha skolebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tilbakestående? Jeg mener det seriøst. Du forstår vel at ikke alle kan få sommerjobb? I tillegg til alle studentene som er utkikk etter sommerjobber har du en haug av svensker som kommer hit og konkurrerer om de samme jobbene.

Dersom man gjør som du sier og sparer studielånet slik at man har like "mye" å rutte med, hver måned i 12 måneder, altså ca. 8000 så er det fortsatt ikke nok til å leve hvis man bor i Oslo. En hybel/et rom koster 4000 og oppover. La oss si du får et rom for 4000 måneden. Da har man 4000 i måneden som skal dekke mat, reiseutgifter, helseutgifter, eventuelt klær og på toppen av det hele må man også ha skolebøker.

Du.

Lånekassen utbetaler et svært gunstig lån til deg uten å ta renter, så du kan leve hele skoleåret. Det er din feil at du ikke har planlagt hvordan du skal klare deg når du ikke sitter på en skolebenk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Du forstår vel at ikke alle kan få sommerjobb?

Igjen. Har du ringt på jobben jeg linket til? Eller søkt på noen av alle de andre jobbene som ligger ute på Finn?

Jeg er av den oppfatning at alle som faktisk vil ha en jobb får en jobb, i hvert fall i dagens Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan tjene NOE i løpet av ett år som du kan spare til sommermånedene?

Sommerjobb, deltids/kvelds/helgejobb, være barnevakt, sykle med aviser, plukke jordbær, være vaskehjelp, klippe plener? Det er jo en haug med ting du kan gjøre - ikke påstå at det ikke finnes alternativer. Om du ikke får sommerjobb har du fortsatt ørten muligheter. Alle andre får det til, hvorfor gjør ikke du?

Anonymous poster hash: 8466a...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du.

Lånekassen utbetaler et svært gunstig lån til deg uten å ta renter, så du kan leve hele skoleåret. Det er din feil at du ikke har planlagt hvordan du skal klare deg når du ikke sitter på en skolebenk.

Det er ikke som Lånekassen gjør meg en tjeneste. Er faktisk mine fremtidige skattepenger som finansierer den driten der. Og uten de lånene som gjør det mulig å ta høyere utdannelse og dermed få godt betalte jobber ville vi endt opp som Spania. De tjener på å gi meg lånene. Samfunnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer faktisk ingeniørfag...(vil ikke si hvilken linje av fare for å bli gjenkjent).

Ja, du studerer hvertfall ikke jus..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tilbakestående? Jeg mener det seriøst. Du forstår vel at ikke alle kan få sommerjobb? I tillegg til alle studentene som er utkikk etter sommerjobber har du en haug av svensker som kommer hit og konkurrerer om de samme jobbene.

Dersom man gjør som du sier og sparer studielånet slik at man har like "mye" å rutte med, hver måned i 12 måneder, altså ca. 8000 så er det fortsatt ikke nok til å leve hvis man bor i Oslo. En hybel/et rom koster 4000 og oppover. La oss si du får et rom for 4000 måneden. Da har man 4000 i måneden som skal dekke mat, reiseutgifter, helseutgifter, eventuelt klær og på toppen av det hele må man også ha skolebøker.

DELTIDSJOBB.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du virkelig så treig?

Selvfølgelig kan du, som alle andre studenter få deg jobb.... :glare:

Normalt å begynne å tenke på dette slutten av desember/januar/februar for å se best mulig ut. Ellers kan du henge opp lapper om vasking/barnepass/slåing av plen. Eventuelt spørre noen i familien om de trenger hjelp. Du kan bare skylde på din egen idioti som ikke tenker såpass langt frem.

Herregud, hva har foreldrene dine lært deg?

Håper nesten du gjør et forsøk på å saksøke NAV, hadde vært utrolig morsomt å lese.



Anonymous poster hash: a17dc...460
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke at lånekassa skal betale meg for de to månedene, mener at NAV skal. Hadde du lært deg å lese ville du sett at jeg skrev at jeg har søkt jobber i hele år. Merr.

Håper du ikke får en dritt av noen.

Anonymous poster hash: a17dc...460

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor innbiller du deg at det er nok jobber til alle? Hvorfor er det så mange som aksepterer at sikkerhetnettet vår er så innstramma at folk ikke får det de skulle hatt krav på når de trenger det lenger? Håper flere av de som forsvarer navs forvaltning av penger trenger hjelpen selv en dag. Så skal det bli gøy å bli møtt med holdninger som at disse pengene tilhører de som "trenger". det Problemet er at alle må kjempe om retten til å være en av de som "trenger" det uansett om de er syke eller ufrivillig arbeidsledige.

Anonymous poster hash: 315b4...62d

Du vet jo ikke om du får jobb hvis du ikke søker. Jeg vil tro at de fleste studenter har sommerjobb og det lønner seg å forsøke for deg også. Kanskje du er så heldig at du faktisk får jobb...

Anonymous poster hash: f1dec...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke som Lånekassen gjør meg en tjeneste. Er faktisk mine fremtidige skattepenger som finansierer den driten der. Og uten de lånene som gjør det mulig å ta høyere utdannelse og dermed få godt betalte jobber ville vi endt opp som Spania. De tjener på å gi meg lånene. Samfunnet også.

Virker mer som om du har ambisjoner om at du skal nave resten av livet når du begynner i så ung alder.

Anonymous poster hash: a17dc...460

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom juni og august studerer jeg ikke. Jeg får ingen inntekt av Lånekassa den perioden. Men jeg har likevel de samme utgiftene som jeg hadde i f.eks mai, april, mars etc. Derfor er det bare rett og rimelig at jeg i sommerferien blir sett på som arbeidsledig og dermed har krav på sosialhjelp/andre typer finansiell støtte fra NAV.

Jeg føler at hvis jeg saksøker NAV, så vil dette skape nok medieoppmerksomhet til å belyse studentenes vanskelige finansielle situasion, og på toppen av det hele kan jeg faktisk vinne.

Hva mener dere? Er det verdt et forsøk?

Hvis du saksøker nav, tror du virkelig at saken blir løst med en gang??? Det kommer til å ta lang tid, du kommer mest sannsynlig til å tape saken OG du blir sittende med saksomkostningene. Hvis du har tid og råd til dette, har du vel tid til å skaffe deg en sommerjobb også...

Anonymous poster hash: f1dec...b25

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har større sjans til å få inn penger om du tipper lotto eller kjøper flaxlodd enn ved å saksøke nav.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes dette er patetisk.

Du kan gjøre som alle andre her i Norge, få deg en jobb for svarte! Alle andre klarer å finne seg jobb, hvorfor ikke du og?

Om du allerede har innstillingen om at "alle jobber er tatt" så det er ikke vits å søke, så får du ingen sympati fra meg.

Tenk å sitte å kreve at NAV skal betale deg for at du ikke klarer å planlegge lengre enn nesen rekker.

Du skulle tenkt på dette lenge før ferien er her, så du har igrunn din egen dumskap å skylde på.

Og du må gjerne prøve å saksøke NAV, så får vi damer her en god latter av å lese dette i avisa når du driter deg ut. :)



Anonymous poster hash: 2504f...889
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en plan om å legge av penger til å leve av to mnd om sommeren, så jobber du inn disse pengene gjennom en jobb du har fra studiet ditt starter i august...

Så leser du og tar eksamen i mai/juni som alle andre.

Noen gang må man bli voksen. Ser ut som det er din tur, nå.

For min del er det ikke noe problem, jeg har jobbet mye ved siden av skolen og har så jeg klarer meg fint ;) men jeg kjennerfolk s om går på såpass tøffe studier at det er vanskelig å jobbe noe særlig ved siden av. Selv om jeg ikke har problemer med det er det ikke vanskelig å forstå at studenter bør få støtte i juni også. Det handler ikke om å bli voksen (en kommentar du forøvrig kunne spart deg for).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har den holdningen og tonen til potensielle arbeidsgivere som du har til folk her inne, så kommer du garantert aldri til å få noen jobb heller. Hverken sommerjobb eller fast.



Anonymous poster hash: b3bc7...563
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du har den holdningen og tonen til potensielle arbeidsgivere som du har til folk her inne, så kommer du garantert aldri til å få noen jobb heller. Hverken sommerjobb eller fast.

Anonymous poster hash: b3bc7...563

Kunne ikke vært mer enig med deg! Synes det blir for dumt av TS. :)

Anonymous poster hash: 2504f...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...