Gå til innhold

Kjørte i feil retning i rundkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

I helgen klarte det jeg det jeg aldri trodde jeg kunne klare å gjøre.

Jeg var hos en venninne og slappet av, ingen alkohol eller noenting. Begynte å føle meg ganske sliten da klokka var rundt 1, så bestemte meg for å dra hjem. Jeg merket da jeg satt meg i bilen at jeg var litt svimmel, men tenkte det var fordi jeg var så sliten.. Da jeg begynte å kjøre følte jeg meg litt susete i hode, så kom jeg til en stor rundkjøring, plasserte meg riktig og så etter biler. Plutselig våknet jeg av at jeg lå i feil kjøreretning i rundkjøringen og kjørte mot en bil. Jeg ble helt stresset og klarte heldigvis å svinge unna bilen og kjørte av der jeg skulle av.. Ble helt rystet og stresset av hele situasjonen. Kjørte til jeg kom til en bensinstasjon og gikk ut og prøvde å få igjen pusten, og freaket helt ut! Herregud, noe så skummelt! Følte meg mye bedre etter å ha gått meg en liten tur så kjørte hjem igjen.. Men etter den hendelsen sitter jeg igjen med den verste magefølelsen. Tenk om jeg hadde kræsjet i noen! Eller kjørt av veien.. Og jeg føler meg skyldig i å ikke stoppe før..

Men nå er jeg mest redd for å bli tatt for det og miste førerkortet..

Hva er egentlig straffen for å kjøre i feil retning?

Anonymous poster hash: f087a...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde være mer opptatt av at du fikk et slags anfall som sammen med bilkjøring kan få kjempe alvorlige konsekvenser, både for deg og for andre i trafikken.

Jeg syns det høres ut som du fikk et epileptisk anfall og det kan utløses av stress/søvnmangel osv. Du burde ta en tur til lege og fortelle hva som har skjedd, få henvisning til spesialist og sjekke om det er noe galt og i mellomtiden bør du la bilen stå hjemme.

Det er verre å dø eller drepe andre i trafikken enn å miste førerkortet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Du burde være mer opptatt av at du fikk et slags anfall som sammen med bilkjøring kan få kjempe alvorlige konsekvenser, både for deg og for andre i trafikken.

Jeg syns det høres ut som du fikk et epileptisk anfall og det kan utløses av stress/søvnmangel osv. Du burde ta en tur til lege og fortelle hva som har skjedd, få henvisning til spesialist og sjekke om det er noe galt og i mellomtiden bør du la bilen stå hjemme.

Det er verre å dø eller drepe andre i trafikken enn å miste førerkortet

Støtter denne.Den største bekymringene burde jo ikke være hvilken straff man får av å kjøre i feil kjørefelt,men at du faktisk gjorde det fordi du "forsvant" noen sekunder.

Kjenner jeg blir litt skremt av å tenke på at du ikke bryr deg så mye om det,men heller frykten for å straffe å å havna i feil kjørefelt. Denne gangen gikk det bra,men hva med neste? Som missy var inne på kan det høres ut som et epileptisk anfall. Anbefaler deg å lese om eplepsi peti mal. Og inntil videre håper jeg du lar bilen stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine brudd på vegtrafikkloven (vtrl.):

vtrl. § 3, 1. ledd (du ferdes så det oppstod fare og hindret/forstyrret annen trafikk)

vtrl. § 5, 1. ledd, jf. 2. ledd, jf. skiltforskriften § 10 nr. 406 (du kjørte i strid med påbudt kjøreretning i rundkjøring)

vtrl. § 21, 1. ledd (du førte kjøretøy da du var i en slik tilstand at du ikke var skikket til å kjøre på en trygg måte)

Å kjøre i feil retning i rundkjøringen gir deg alene et forenklet forelegg på kr. 4200. Men de andre bruddene på vtrl. kan ikke avgjøres med forenklet forelegg, så du ville blitt anmeldt og fått et forelegg eller fengsel inntil ett år, jf. vtrl. § 31, 1. ledd (sannsynligvis kun et forelegg).

Ferdselen din i rundkjøringen gir også grunnlag for tap av føreretten i minst 3 måneder.



Anonymous poster hash: 12951...1a1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter denne.Den største bekymringene burde jo ikke være hvilken straff man får av å kjøre i feil kjørefelt,men at du faktisk gjorde det fordi du "forsvant" noen sekunder.

Kjenner jeg blir litt skremt av å tenke på at du ikke bryr deg så mye om det,men heller frykten for å straffe å å havna i feil kjørefelt. Denne gangen gikk det bra,men hva med neste? Som missy var inne på kan det høres ut som et epileptisk anfall. Anbefaler deg å lese om eplepsi peti mal. Og inntil videre håper jeg du lar bilen stå.

Nei jeg har Ingen planer om å kjøre bil før jeg har fått en grundig undersøkelse hos legen. Det første jeg gjorde da jeg sto opp i dag var å ringe fastlegen. Så ingen fare der, jeg har ingen planer om å sette andre eller meg selv i fare igjen!

TS

Anonymous poster hash: f087a...962

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Nei jeg har Ingen planer om å kjøre bil før jeg har fått en grundig undersøkelse hos legen. Det første jeg gjorde da jeg sto opp i dag var å ringe fastlegen. Så ingen fare der, jeg har ingen planer om å sette andre eller meg selv i fare igjen!

TS

Anonymous poster hash: f087a...962

Så bra :) Og håper de finner ut av hva det er.Nå skal man være forsiktig med å sette diagnoser over nett,men jeg hadde en venninne som opplevde det samme som deg bortsette fra at hun ikke bare slapp unna det med skrekken.Det gikk heftig galt,og hun fikk da påbevist epilepsi peti mal. Derfor jeg var litt harsk i komentaren min fordi jeg vet hvor galt det der kan gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv sittet på med en kollega som gjorde det samme. Han var ikke trett, det var ikke noe som feilte han og det var midt på lyse dagen. Tror han bare tenkte kryss og ikke rundkjøring. Det kom heldigvis ikke biler i mot, så det gikk fint. Legg dette bak deg nå og så unngår du å kjøre når du er veldig trett.



Anonymous poster hash: 0fb32...957
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...