Gå til innhold

Migrene hver dag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom deg til nevrolog.

Jeg er på runde nr 2 hos nevrolog nå.

Grunnen til at du har hatt migrene så lenge og ofte kan være overbruk av medisinene.

Hormonprevensjon trenger ikke å ha noe med det å gjøre.

Nevrolog kan hjelper deg mer enn hva fastlegen kan.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du klager over daglig migrene, men ikke gidder å ha med deg anfallsmedisin i vesken eller ta den når den er behov, da setter jeg spørsmål ved hvor plaget du egentlig er. Du er heller ikke villig til å endre noe som i livsstilen din, eller har satt deg såpass inn i den sykdommen du mener å ha at du kjenner til hva som utløser den. Mye som skurrer her, og mye du må gjennom før du kommer til å få innpass hos nevrolog.

Anonymous poster hash: a738d...273
  • Liker 4
Skrevet

ja tyggegummi er noe som veldig ofte inneholder aspartam så da er det kanskje aspatamen du reagerer på siden du sier at du reagerer på noe i tyggegummi, og lettbrus er også en versting, egentlig alt som står sukkerfritt på kan inneholde aspartam

benlengde forskjellen din kan vere en årsak til migrena fordi den gir feilbruk og feilfunksjon i muskler og ledd som forplanter seg fra fotsålen til hårrøttene

de sprøytene er som insulinpenner, veldig tynne nåler som bare såvidt går gjennom huden, sprøytene settes i magen eller i låret

men egentlig etterhvert så kommer det fram at du holder deg unna verstingene av mat og drikke-migreneutløserne, men du har noen kroppslige triggere

men kom på et lite tips til, når du har første signala på at et anfall kommer spis en stor banan, ta medisin og gå for deg selv eller legg deg om du kan og slapp av

vet du sier at du håper det skal gå over slik at du slipper å ta medisin , men av og til så er det bare å hoppe i det og ta medisinen før du rekker å tenke de tankene , er av de som ikke liker medisiner jeg også en må jeg så må jeg

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg til nevrolog.

Jeg er på runde nr 2 hos nevrolog nå.

Grunnen til at du har hatt migrene så lenge og ofte kan være overbruk av medisinene.

Hormonprevensjon trenger ikke å ha noe med det å gjøre.

Nevrolog kan hjelper deg mer enn hva fastlegen kan.

Har fått tips om det tidligere her, og sagt jeg skal gjøre det.

Hvis du hadde lest tråden så har jeg tatt (var det 3 jeg kom frem til?) sprayer siden januar. Er det overforbruk i dine øyne?

Når du klager over daglig migrene, men ikke gidder å ha med deg anfallsmedisin i vesken eller ta den når den er behov, da setter jeg spørsmål ved hvor plaget du egentlig er. Du er heller ikke villig til å endre noe som i livsstilen din, eller har satt deg såpass inn i den sykdommen du mener å ha at du kjenner til hva som utløser den. Mye som skurrer her, og mye du må gjennom før du kommer til å få innpass hos nevrolog.

Anonymous poster hash: a738d...273

Hvis du hadde lest tråden står det at jeg har medisinen i vesken og bilen og hjemme. Jeg har vel også skrevet her at jeg blir ofte kvalm når jeg har migrene (ergo: kaster lett opp) og jeg kaster IHVERTFALL opp om jeg tar medisinen når jeg har kvalmebølger. Aner du hvor vondt det er å spy når man har migreneanfall?

Jeg er villig til å endre ting i livsstilen ja, men ikke f.eks. å gå tilbake til å sove fra 5-6 til 13-14 på dagen. Hvem faen gidder det da? Hormonprevensjon vil det gi meg plager å slutte på enn migrenen gir meg, så det må da for faen være opp til meg!

Før har jeg ikke hatt så mange anfall og derfor ikke tatt meg bryet meg å lese alt om migrene og hva som utløser den. Det er jo først nå det er et problem.

Anonymous poster hash: 6560b...2ea

AnonymBruker
Skrevet

ja tyggegummi er noe som veldig ofte inneholder aspartam så da er det kanskje aspatamen du reagerer på siden du sier at du reagerer på noe i tyggegummi, og lettbrus er også en versting, egentlig alt som står sukkerfritt på kan inneholde aspartam

benlengde forskjellen din kan vere en årsak til migrena fordi den gir feilbruk og feilfunksjon i muskler og ledd som forplanter seg fra fotsålen til hårrøttene

de sprøytene er som insulinpenner, veldig tynne nåler som bare såvidt går gjennom huden, sprøytene settes i magen eller i låret

men egentlig etterhvert så kommer det fram at du holder deg unna verstingene av mat og drikke-migreneutløserne, men du har noen kroppslige triggere

men kom på et lite tips til, når du har første signala på at et anfall kommer spis en stor banan, ta medisin og gå for deg selv eller legg deg om du kan og slapp av

vet du sier at du håper det skal gå over slik at du slipper å ta medisin , men av og til så er det bare å hoppe i det og ta medisinen før du rekker å tenke de tankene , er av de som ikke liker medisiner jeg også en må jeg så må jeg

Som sagt spiser jeg ikke tyggis pga det da. Drikker hverken lett eller vanlig brus eller spiser noe jeg kan komme på er sukkerfritt..

Pleier å spise og legge meg. Kan prøve banan.

Må bare ta medisinen heretter ja :)

Gjest Capish
Skrevet

Har gått til både fysioterapeut og naprapat, men det blir for dyrt for meg dessverre i lengden...Brukte ca 30.000 kr på det ifjor, og når man har 100.000 i årsinntekt blir det litt for vilt... Har jo andre ting å betale også...Drikker alltid mye vann ihvertfall...Skal gjøre det. Har printet ut dagbok og begynt på den.Har ikke fått time enda nei, men har sendt bestilling på ny time. Jeg sa det sist når det hadde vart i 1 mnd, så han vet ikke at det har vært så lenge pga jeg har hatt andre ting jeg har måttet ta opp de andre timene da. Anonymous poster hash: 6560b...2ea

30 000?! Du kan jo få frikort hvis du går offentlig, men det er veldig viktig at du finner riktig manuellterapeut med god kompetanse, en som ikke underdriver eller forverrer skadene dine.

AnonymBruker
Skrevet

30 000?! Du kan jo få frikort hvis du går offentlig, men det er veldig viktig at du finner riktig manuellterapeut med god kompetanse, en som ikke underdriver eller forverrer skadene dine.

Det var for fysioterapeut (fikk ikke henvisning av legen så måtte betale alt selv) og naprapat (dekkes ikke).

Er manuellterapeut dekket? Må man isåfall ha henvisning?

AnonymBruker
Skrevet

Vil virkelig anbefale å prøve akupunktur!!

Det koster litt, men er virkelig verdt det

Anonymous poster hash: 6586f...a84

Skrevet

Selv har jeg testet akupunktur,kiropraktor ,fysioterapi,soneterapi. Ingen av disse hadde noe som helst påvirkning på min migrene.

AnonymBruker
Skrevet

Vil virkelig anbefale å prøve akupunktur!!

Det koster litt, men er virkelig verdt det

Anonymous poster hash: 6586f...a84

Som sagt flere ganger har jeg prøvd akupunktur.

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er migrene da? Det kan for eksempel være spenningshodepine eller noe annet? Jeg har selv migreneanfall med jevne mellomrom, men de gangene jeg har hodepine over flere dager er det som regel en annen type smerte.

Anonymous poster hash: b843a...20a
  • Liker 2
Gjest Capish
Skrevet

Det var for fysioterapeut (fikk ikke henvisning av legen så måtte betale alt selv) og naprapat (dekkes ikke).

Er manuellterapeut dekket? Må man isåfall ha henvisning?

Ja, det er dekket. Henvisning er bra, men manuellterapeuten har mulighet til å henvise selv, så ikke nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at det er migrene da? Det kan for eksempel være spenningshodepine eller noe annet? Jeg har selv migreneanfall med jevne mellomrom, men de gangene jeg har hodepine over flere dager er det som regel en annen type smerte.

Anonymous poster hash: b843a...20a

Jeg har også spenningshodepine av og til, men det kjennes jo HELT annerledes ut enn migrene. Ligger jo ikke langflat, spyr osv av det.

En migrenetilstand..

Langvarig migrene (Status migrenosus)

Hodepinen er som vanlig migrene men langvarig over 72 timer.

Litt om migrene og de forskjellige navn :

http://www.migrene.no/diagnose

samt en app jeg synes er grei.. http://hodeverket.no/hvilke-plager-bor-undersokes-av-nevrolog/hodepinekalender/

Hmm, skal se på det.

Ja, det er dekket. Henvisning er bra, men manuellterapeuten har mulighet til å henvise selv, så ikke nødvendig.

Ok!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...