Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeid på lavt nivå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tenkt at jeg må støvsuge i tre uker. Hvorfor gjør jeg det ikke?

Begynner også å bli bekymret for edderkopper i krokene, de trives jo der man ikke holder rent og ryddig. Og da utsetter jeg enda mer... Ond sirkel.

MÅ ta det i dag, ellers tør jeg aldri.

Kom igjen, do it!! :danse: Vi støtter deg!

Så fint at det kom innom noen "lavnivå-folk" igjen ;) Mistet litt piffen forrige uke siden jeg følte meg alene blant flinkingene. Noen blir kanskje motivert av sånt, men slik fungerer altså ikke jeg. Fikk uansett gjennomført helgens gjøremål på et vis, selv om kleshaugen ble til to nye hauger, bare litt penere sammenbrettet...
Mål inntil videre er å gjøre NOE hver dag, om det så bare er 5 minutter med rydding eller vasking. Skal komme tilbake med noe mer konkret senere.
Enig ang. strykejern, altså ;) Jeg har, men bruker det vel i snitt én gang i året?
TS

Anonymous poster hash: 64c93...2bc

Flink du er! :):blomst: :blomst:

Anonymous poster hash: e71e3...eb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig her :)

Det er i kategorien "påta seg unødvendig mye" for min del.

Har ingenting i en "lavt nivå"-tråd å gjøre, slik jeg ser det ;)

Jobber man i skjorte så må jo den strykes da :P Kan ikke gå med skrukkete skjorte på jobb. Er jeg lat en dag så kan skjortene til nøds rette seg ut litt på badet når jeg dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg sope sammen alt skittentøyet som ligger rundt om kring og legge det på vaskerommet.

I morgen skal jeg kanskje støvsuge soverommet, om jeg gidder..

Var det ikke lavnivå vi sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dag skal jeg hvertfall støvsuge gulvet, og så skal jeg vaske opp etter middagen når mannen griller :) Må bare komme meg hjem fra jobb først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen, do it!! :danse: Vi støtter deg!

Anonymous poster hash: e71e3...eb6

Jee, jeg fikk det endelig gjort, mye pga dine heiarop, takk! :danse:

Endret av Snikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jee, jeg fikk det endelig gjort, mye pga dine heiarop, takk! :danse:

Hihi :fnise: Fant du edderkopper? :redd:

Anonymous poster hash: e71e3...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er! :):blomst: :blomst:

Anonymous poster hash: e71e3...eb6

Takk! :blomst::laugh:

Så langt i kveld har jeg bare sløvet, men skal ta en liten runde på kjøkkenet etterpå.

Hihi :fnise: Fant du edderkopper? :redd:

Anonymous poster hash: e71e3...eb6

Lurer jeg også på ;)

TS

Anonymous poster hash: 64c93...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :blomst::laugh:

Så langt i kveld har jeg bare sløvet, men skal ta en liten runde på kjøkkenet etterpå.

Lurer jeg også på ;)

TS

Anonymous poster hash: 64c93...2bc

Fant noe greier ved inngangsdøra, tror det er det som heter steindyr (oval liten ting med noe skjoldliknende på ryggen og x antall bein). Skvatt som bare det, men den var ganske dau heldigvis. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens mål: Vaske klær, rydde kjøkken, rydde klær som atter en gang har havnet rundt om kring.. Må få gjort det nå før det hoper seg opp igjen!

Anonymous poster hash: c6a10...166

Kjøkkenet tok samboeren (fint for meg, gitt :) ), fikk satt på en maskin med klær, ryddet litt rene klær og noen halvskitne, men ikke alt..

Får en venninne på besøk i kveld, så det blir sikkert litt speedrydding før hun kommer tenker jeg. Må trolig jobbe i helgen, så vi setter noen små mål.

Mål lørdag og søndag: Vaske/rydde klær, holde kjøkkenbenken ryddig, kaste to sekker med ugress.

Anonymous poster hash: c6a10...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå har det hopet seg veldig opp her. Kjøkkenbenken ser helt uhyggelig ut, så i løpet av helga skal jeg få ryddet og vasket den. Tror det holder i første omgang, og så får jeg heller legge til flere oppgaver senere...



Anonymous poster hash: 2f24e...18f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vasket mengder med klær igår og iforigårs, hele 6 maskiner!

Men så var det å brette klærne og putte de i skapene da..........og stryke noen skjorter.... Kanskje i kveld eller i morgen. Skummelt med eget gjesterom som blir brukt til å tørke klær på, litt for lettvindt å bare slenge de ferdigtørka klærne i en haug på sovesofaen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk liv i denne tråden fortsatt? Bra for meg. Her flyter det meste, og vi trenger en skikkelig rydding/komme i orden etter flytting/etablere rutiner.

Vel, dagens mål får bli:

- Rydde plass til skohylle på gangen (eller i alle fall starte, er usikker på hvor mye det egentlig blir å rydde, og hvor vanskelig det blir å finne andre steder å oppbevare ting).

- Kaste ut søppel.

- Sette inn i og sette på oppvaskmaskinen.

- Samle de få tomflaskene som står ved stuebordet. (Greit å gjøre det før det blir for mange.)

I morgen skal vi skifte sengetøy og vaske klær, så får vi se hva mer det blir (om det blir noe mer).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har faktisk vasket mengder med klær igår og iforigårs, hele 6 maskiner!

Men så var det å brette klærne og putte de i skapene da..........og stryke noen skjorter.... Kanskje i kveld eller i morgen. Skummelt med eget gjesterom som blir brukt til å tørke klær på, litt for lettvindt å bare slenge de ferdigtørka klærne i en haug på sovesofaen..

Godt jobba.

Hvis det virker uoverkommelig å ta alt på en gang kan du bestemme deg for å brette 10 klesplagg, eller ta det du rekker på 10 minutter. Og minn deg selv på hvor mye enklere det blir når du kan hente klærne i skapet i stedet for å rote gjennom en stor kleshaug for å finne noe å ha på deg. (Fungerer for meg.)

Når det gjelder stryking går jeg stort sett for strykefritt, men er det først noe som MÅ strykes setter jeg gjerne på en sit-com eller noe annet som ikke krever noe særlig oppmerksomhet og setter strykebrettet foran tven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba.

Hvis det virker uoverkommelig å ta alt på en gang kan du bestemme deg for å brette 10 klesplagg, eller ta det du rekker på 10 minutter. Og minn deg selv på hvor mye enklere det blir når du kan hente klærne i skapet i stedet for å rote gjennom en stor kleshaug for å finne noe å ha på deg. (Fungerer for meg.)

Når det gjelder stryking går jeg stort sett for strykefritt, men er det først noe som MÅ strykes setter jeg gjerne på en sit-com eller noe annet som ikke krever noe særlig oppmerksomhet og setter strykebrettet foran tven.

Kremt......ble ikke å legge sammen klær igår. Kom på at jeg måtte sette på ei maskin med ukas treningstøy, så da kunne jeg jo vente med å legge sammen til også de klærne var tørre..... Men, idag skal jeg legge sammen og putte i skapene!

Heldigvis ikke mye klær som skal strykes, men jeg bruker endel bluser og knørvete klær takler jeg ikke. Pluss at mannen min og meg har en deal på at jeg stryker skjortene hans mot at han alltid støvsuger (hater støvsuging mere enn å stryke klær, så grei avtale for meg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kremt......ble ikke å legge sammen klær igår. Kom på at jeg måtte sette på ei maskin med ukas treningstøy, så da kunne jeg jo vente med å legge sammen til også de klærne var tørre..... Men, idag skal jeg legge sammen og putte i skapene!

Heldigvis ikke mye klær som skal strykes, men jeg bruker endel bluser og knørvete klær takler jeg ikke. Pluss at mannen min og meg har en deal på at jeg stryker skjortene hans mot at han alltid støvsuger (hater støvsuging mere enn å stryke klær, så grei avtale for meg :) )

Enig med deg, vil heller stryke klær enn å støvsuge. Hadde vært en super avtale for meg, siden mannen min ikke bruker skjorter. (Men det er nå uansett han som støvsuger, da.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så skulle jeg bake brød idag, men nå ser jeg at det er igjen nesten et helt brød, så da kan jeg utsette det til i morgen :D

Fri fra jobb i morgen, så da har jeg tid til brødbaking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått byttet lysrør på badet og stilt klokka på komfyren så jeg kan begynne å bruke stekeovnen igjen. Dagens mål for huslige sysler er å lage mat av det lille som er i skap og fryser ("glemt" å handle inn) og kanskje bake brød (ferdigmix lavkarbo så det er enkelt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...