Gå til innhold

Vi som savner 80/ 90 tallet! (bilder)


Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

FrankDrebin skrev (1 minutt siden):

Det skal du bare være glad for, i dette tilfellet har du ikke gått glipp av stort. :P 

Jeg har aldri likt å gå ut på byen egentlig, alltid foretrukket å være hjemme på kveldene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri likt å gå ut på byen egentlig, alltid foretrukket å være hjemme på kveldene :) 

Det er sånn jeg ser det nå. :) Å ta noen øl med de gamle gutta innimellom er hyggelig, på steder der lydnivået er moderat, og det går an å snakke sammen uten å sprenge stemmebåndet, men ellers foretrekker jeg også å være hjemme. Det var annerledes da jeg var 18-25, da føltes en helg uten å gå på byen bortkasta. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (3 minutter siden):

Det er sånn jeg ser det nå. :) Å ta noen øl med de gamle gutta innimellom er hyggelig, på steder der lydnivået er moderat, og det går an å snakke sammen uten å sprenge stemmebåndet, men ellers foretrekker jeg også å være hjemme. Det var annerledes da jeg var 18-25, da føltes en helg uten å gå på byen bortkasta. :ler: 

Savner du den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Savner du den tiden?

Ja og nei. Jeg hadde det mye moro da vi var en hel gjeng, og jeg blir nostalgisk av å tenke på det, men samtidig tenker jeg: At jeg orket. :P Alt i alt en fin fase, men det var greit å komme seg videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den herlige tiden hvor kvinner på TV kunne ha midjer som dette uten at vi hørte noe gnål om kroppspress :biggrin:

image.png.d3e69a3ce3ed2468f2b76e1d08e4bf5a.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (Akkurat nå):

Den herlige tiden hvor kvinner på TV kunne ha midjer som dette uten at vi hørte noe gnål om kroppspress :biggrin:

image.png.d3e69a3ce3ed2468f2b76e1d08e4bf5a.png

Jeg savner når det meste var lov på tv uten ramaskrik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg savner når det meste var lov på tv uten ramaskrik 

Da er vi i hvert fall flere :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (Akkurat nå):

Da er vi i hvert fall flere :biggrin:

Var så teit når de måtte begynne å redigere Pippi filmen fordi faren brukte ordet negerkonge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AttilaTheHun skrev (På 14.3.2022 den 22.46):

Jeg er 14 og misunner dere som vokste opp i 80-90 tallet. Alt har blitt alt for modernisert og sosiale medier er et stort problem for hele menneskeheten. 
Stress, angst, depresjon og lav selvtillit er bare noen av de lumske komplikasjonene som sosiale medier kan gi opphav til. Selv om 91 % av 16- til 24-åringer bruker Internett og sosiale nettverkssider regelmessig, er de langsiktige effektene av sosiale medier undervurdert. 

90-tallet var det beste tiåret, takket være den fantastiske popkulturen. Det var en bedre tid fordi det ikke var noe annet sted vi ønsket å være og alle var frie til å være seg selv. Popkulturen tok fart, dansetrinn ble født og fastfood ble enda større. Alle var glade stort sett. 

90-tallet var best på grunn av den gode atmosfæren i folket. Det var en generell tillit mellom mennesker. Du trengte ikke bevise alt du sa. Det var ingen sikkerhet for alt. Det føltes som om verden endelig var i sitt «happy ever after»-stadium fordi den kalde krigen var over, terrorismen var på et lavt nivå, og alle var enige. 

Null håp for min generasjon isåfall. Vi er er allerede ødelagte og motivasjonsløse hjelpeløse unger. Corona og sosiale medier, depresjon, mentalehelseproblemer, selvmord, Tro meg under pandemien mistet jeg mange venner. Alt går bare rett i dass. Beklager for at jeg er så pessimist, men sånn seriøst så har jeg ikke noe håp for menneskeheten lenger. 

Det har aldri vært enkelt å være ungdom, selv ikke på 90-tallet. Men det blir bedre med årene.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Var så teit når de måtte begynne å redigere Pippi filmen fordi faren brukte ordet negerkonge

Sant. Jeg mistenker at vi begge har passert førti - ergo er det vårt mandat i samfunnet å si ting som at alt var bedre før, ungdommen nå til dags, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg virkelig ikke savner med 90-tallet, som ble veldig populært, og ble spilt overalt, var "Smurfehits". Grøss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (Akkurat nå):

Sant. Jeg mistenker at vi begge har passert førti - ergo er det vårt mandat i samfunnet å si ting som at alt var bedre før, ungdommen nå til dags, osv.

Jeg er 30 :P Men jeg synes verden har endret seg en god del siden jeg var liten, jeg er så glad for at sosiale medier ikke fantes enda når jeg var liten, jeg ble født tidlig nok til å kunne få en barndom uten nett og sosiale medier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (1 minutt siden):

En annen ting jeg virkelig ikke savner med 90-tallet, som ble veldig populært, og ble spilt overalt, var "Smurfehits". Grøss. 

Husker hits for kids 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (Akkurat nå):

Husker hits for kids 😛

Ja, de burde heller kalle det Shit for Kids. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg er 30 :P Men jeg synes verden har endret seg en god del siden jeg var liten, jeg er så glad for at sosiale medier ikke fantes enda når jeg var liten, jeg ble født tidlig nok til å kunne få en barndom uten nett og sosiale medier :)

Kompiser har kalt meg en pensjonist i forkledning siden jeg var tjue :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nevian skrev (2 minutter siden):

Kompiser har kalt meg en pensjonist i forkledning siden jeg var tjue :laugh:

Du er kanskje såkalt gamlisungdom? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (22 timer siden):

Wow. Men… da må det ha vært mange Lassie?

« Lassie is now played by… 😂»

Det var mange, det er mange av Rex også. Leste at det er enklere å lære ulike hunder et par triks og ikke alle triks til en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (6 minutter siden):

Ja, de burde heller kalle det Shit for Kids. :P 

Glad musikk er lettere tilgjengelig nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mye hyggeligere minne fra "gamle dager". Xbox og Playstation kan ta seg en bolle! Dette var tingen! :ler: 

commodore64_simulering.jpg

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...