Gå til innhold

Vi som savner 80/ 90 tallet! (bilder)


Gjest Lady.In.Heels

Anbefalte innlegg

Gjest Kvakkekyllingen
Cid skrev (Akkurat nå):

Fretex sikkert :P

Ikle utenkelig. Eller i garasjen til foreldrene mine 😂 Der tror jeg det er mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden):

Ikle utenkelig. Eller i garasjen til foreldrene mine 😂 Der tror jeg det er mye..

Jeg har ganske mange albumer på boden min 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Cid skrev (3 minutter siden):

Jeg har ganske mange albumer på boden min 😅

Jeg har for mange til at jeg kan ha de her. Tror huset er for lite 😂 Eller, loftet er rimelig tomt, så er vel litt plass til ting der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (1 minutt siden):

Jeg har for mange til at jeg kan ha de her. Tror huset er for lite 😂 Eller, loftet er rimelig tomt, så er vel litt plass til ting der.

Sykt hvor mange bilder der kan være av en baby 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
Cid skrev (Akkurat nå):

Sykt hvor mange bilder der kan være av en baby 😅

Jepp! Er ikke bare fra jeg er baby da. Hele livet som barn 😄 Morsomt å se tilbake på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (Akkurat nå):

Jepp! Er ikke bare fra jeg er baby da. Hele livet som barn 😄 Morsomt å se tilbake på :)

Ja :) jeg har mange gode barndomsminner ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvakkekyllingen
Cid skrev (5 minutter siden):

Ja :) jeg har mange gode barndomsminner ♥️

Så bra 😊 Jeg også 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (3 timer siden):

Og så var det smågodt for en tier, hvor vi skulle ha 1 krone i de diverse godtene

Det husker jeg også. Man fikk en god del smågodt for en tier. :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1.mobil. Savner den vel ikke men husker hvor wow det var å kunne skifte deksel. 4 farger. Og at alle sms var med caps lock, ropte alt🤪

Sidespor: Har snart bursdag og glemmer litt hvor gammel jeg faktisk er men husker veldig på det når dette var 1.telefon😆

FE66867A-237E-4560-A8E2-5FF4B9732EB6.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (12 minutter siden):

Min 1.mobil. Savner den vel ikke men husker hvor wow det var å kunne skifte deksel. 4 farger. Og at alle sms var med caps lock, ropte alt🤪

Sidespor: Har snart bursdag og glemmer litt hvor gammel jeg faktisk er men husker veldig på det når dette var 1.telefon😆

FE66867A-237E-4560-A8E2-5FF4B9732EB6.jpeg

Når var den mobilen i salg? Ser ikke kjent ut 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 og misunner dere som vokste opp i 80-90 tallet. Alt har blitt alt for modernisert og sosiale medier er et stort problem for hele menneskeheten. 
Stress, angst, depresjon og lav selvtillit er bare noen av de lumske komplikasjonene som sosiale medier kan gi opphav til. Selv om 91 % av 16- til 24-åringer bruker Internett og sosiale nettverkssider regelmessig, er de langsiktige effektene av sosiale medier undervurdert. 

90-tallet var det beste tiåret, takket være den fantastiske popkulturen. Det var en bedre tid fordi det ikke var noe annet sted vi ønsket å være og alle var frie til å være seg selv. Popkulturen tok fart, dansetrinn ble født og fastfood ble enda større. Alle var glade stort sett. 

90-tallet var best på grunn av den gode atmosfæren i folket. Det var en generell tillit mellom mennesker. Du trengte ikke bevise alt du sa. Det var ingen sikkerhet for alt. Det føltes som om verden endelig var i sitt «happy ever after»-stadium fordi den kalde krigen var over, terrorismen var på et lavt nivå, og alle var enige. 

Null håp for min generasjon isåfall. Vi er er allerede ødelagte og motivasjonsløse hjelpeløse unger. Corona og sosiale medier, depresjon, mentalehelseproblemer, selvmord, Tro meg under pandemien mistet jeg mange venner. Alt går bare rett i dass. Beklager for at jeg er så pessimist, men sånn seriøst så har jeg ikke noe håp for menneskeheten lenger. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (6 minutter siden):

Når var den mobilen i salg? Ser ikke kjent ut 🧐

Den mobilen kom ut rundt 1995-1996 Ericsson GA318

Endret av AttilaTheHun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AttilaTheHun skrev (15 minutter siden):

Den mobilen kom ut rundt 1995-1996 Ericsson GA318

Ah, min første mobil var en Bosch en i 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cid skrev (1 minutt siden):

Ah, min første mobil var en Bosch en i 1999

Å, husker min far hadde en sånn en i oransje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AttilaTheHun skrev (7 timer siden):

Jeg er 14 og misunner dere som vokste opp i 80-90 tallet. Alt har blitt alt for modernisert og sosiale medier er et stort problem for hele menneskeheten. 
Stress, angst, depresjon og lav selvtillit er bare noen av de lumske komplikasjonene som sosiale medier kan gi opphav til. Selv om 91 % av 16- til 24-åringer bruker Internett og sosiale nettverkssider regelmessig, er de langsiktige effektene av sosiale medier undervurdert. 

90-tallet var det beste tiåret, takket være den fantastiske popkulturen. Det var en bedre tid fordi det ikke var noe annet sted vi ønsket å være og alle var frie til å være seg selv. Popkulturen tok fart, dansetrinn ble født og fastfood ble enda større. Alle var glade stort sett. 

90-tallet var best på grunn av den gode atmosfæren i folket. Det var en generell tillit mellom mennesker. Du trengte ikke bevise alt du sa. Det var ingen sikkerhet for alt. Det føltes som om verden endelig var i sitt «happy ever after»-stadium fordi den kalde krigen var over, terrorismen var på et lavt nivå, og alle var enige. 

Null håp for min generasjon isåfall. Vi er er allerede ødelagte og motivasjonsløse hjelpeløse unger. Corona og sosiale medier, depresjon, mentalehelseproblemer, selvmord, Tro meg under pandemien mistet jeg mange venner. Alt går bare rett i dass. Beklager for at jeg er så pessimist, men sånn seriøst så har jeg ikke noe håp for menneskeheten lenger. 

Hei, jeg skjønner hva du mener. Mange kloke tanker. Og så klart leit det oppleves slik for deg. Jeg jobber med psykisk helse i det daglige og ser mye av det du sier her. Det er virkelig en helt annen tid nå. På utrolig mange vis. Den gleden ved deksel i 4 farger på en Ericson er et meget fjernt minne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AttilaTheHun skrev (7 timer siden):

Den mobilen kom ut rundt 1995-1996 Ericsson GA318

Husker ikke detaljene selv men stoler på info over her. 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Husker ikke detaljene selv men stoler på info over her. 👍🏻

Hvor gammel var du når du fikk mobil? Jeg var 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Hvor gammel var du når du fikk mobil? Jeg var 8

Wow, heldig. Tror kanskje 16. Men det var ikke vanlig at folk hadde det husker jeg. Høres ut som jeg er 60 år nå haha, er ikke det altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fun fact, husker også at pappa hadde personsøker, og det var fancy! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (7 minutter siden):

Wow, heldig. Tror kanskje 16. Men det var ikke vanlig at folk hadde det husker jeg. Høres ut som jeg er 60 år nå haha, er ikke det altså. 

Husker hvor sykt glad jeg ble når jeg endelig fikk en mobil, uansett om det var en svart og hvitt mobil med få funksjoner 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...