Gå til innhold

Livet er ikke det værste man har og om lidt er kaffen klar...


Tia Maria

Anbefalte innlegg

Ja, det er veldig sant at det (heldigvis) blir enklere å pakke til litt større barn enn hva det er til de aller minste. Allerede nå som Plutt er to så er det i grunnen ikke så mye vi MÅ ha med til ham, bortsett fra klær, toalettsaker, og selvsagt smokk! I grunnen greit da, å få en påminnelse om at akkurat det kommer til å bli en liten overgang med å ha baby igjen :ler:

Hørtes ut som om du hadde en effektiv dag i går, da! Så greit med mye arvetøy som Lille M kan bruke :jepp: Dere har også gutt og jente, ikke sant? Og har dere mye kjønnsnøytralt fra første mann? For vi har bare noen kjønnsnøytrale plagg etter Plutt, det aller meste er i "guttefarger" og mye blått, siden jeg er så glad i blått selv. Men jeg kommer nok til å bruke en del av guttetlyet på lillesøster også, i hvert fall når vi bare skal være hjemme. Og noe kan jo også kombineres med noe mer feminint, så behøver hun ikke å se fullstendig ut som gutt, heller :ler:

Vi har jente først og så gutt, innbiller meg at det hadde vært lettere andre veien. Bedre med blå klær til jente enn kjole til gutt... Men jeg har alltid vært glad i svart, brunt og grønt, så vi har litt arvetøy ja. Og taklet ikke helrosa unge så vi har mye nøytrale bukser og når sant skal sies så gikk vi heller for lilla enn rosa. Så med litt nyinnkjøpte bodyer så blir det ganske greit. Kjolene ol slipper lille M unna, men ser ikke bort fra at det blir noen utedresser i lilla som blir gjenbrukt etterhvert. Og det rosa ulltøyet har jeg faktisk farget brunt, ble ganske bra.

Men underetasjen er et salig kaos om dagen, masse tøy overalt, det meste er rent, men må jo inn i skap. Problemet er at da jeg kan rydde så sover jo barna og skapene er på soverommet... Men kanskje imorgen...

Ellers er planen å ha store M hjemme imorgen, hun er helt kaputt etter en dag i barnehagen. Forstår det ikke helt, for vi kommer i ni tiden og henter rundt tre, da jeg jobbet 100% så hadde hun jo gjerne 2-3 timer lengre dag. Kan jo være det at de har lagt om til mer utetid det siste året, krever vel mer enn å være inne. Men imorgen blir det hjemme dag og så ser vi ann vær og humør om det blir mye som skjer eller om det blir popcorn og film...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og i natt sov lille M fra sju til litt over seks, var våken i firetiden, men sovnet av seg selv igjen. Juhu! Håper jo det fortsetter, men litt spent på natta da han er litt småurolig, bla litt panikkhyling i titiden som roet seg kjapt da han fikk smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i forhold til klærne så er det nok mest praktisk å ha fått gutten først, det er mye enklere å bruke blått på jente enn rosa på gutt (noe jeg faktisk personlig synes er ganske teit og rart- det er jo bare farger, men siden "normen" nå engang er sånn, ville jeg uansett ikke ha kledd Plutt i noe rosa eller jentete...) Og enig i at lilla er enda finere til småjenter enn rosa, men jeg synes det er så mye vanskeligere å finne det...! Alt er bare rosa eller hvitt i alle jenteavdelinger, i hvert fall i kjedebutikkene.. Det er så mange som sier at det er bedre utvalg i jentetøy enn i guttetøy, men til gutter er det i hvert fall ofte litt mer forskjellige farger å velge i, blått, grønt, brunt, grått osv.

Rart at Store M blir så sliten i bhg, hun har jo ikke SÅ lange dager. Men hun er kanskje såpass stor at hun ikke sover på dagen lenger? Plutt har ca like lange barnehagedager som Store M, og han er i grunnen blid og opplagt helt frem til leggetid i 19-tiden. Men han sover jo også en dupp på 40-50 minutter i barnehagen, så det kan jo være det som gjør utslaget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i forhold til klærne så er det nok mest praktisk å ha fått gutten først, det er mye enklere å bruke blått på jente enn rosa på gutt (noe jeg faktisk personlig synes er ganske teit og rart- det er jo bare farger, men siden "normen" nå engang er sånn, ville jeg uansett ikke ha kledd Plutt i noe rosa eller jentete...) Og enig i at lilla er enda finere til småjenter enn rosa, men jeg synes det er så mye vanskeligere å finne det...! Alt er bare rosa eller hvitt i alle jenteavdelinger, i hvert fall i kjedebutikkene.. Det er så mange som sier at det er bedre utvalg i jentetøy enn i guttetøy, men til gutter er det i hvert fall ofte litt mer forskjellige farger å velge i, blått, grønt, brunt, grått osv.

Rart at Store M blir så sliten i bhg, hun har jo ikke SÅ lange dager. Men hun er kanskje såpass stor at hun ikke sover på dagen lenger? Plutt har ca like lange barnehagedager som Store M, og han er i grunnen blid og opplagt helt frem til leggetid i 19-tiden. Men han sover jo også en dupp på 40-50 minutter i barnehagen, så det kan jo være det som gjør utslaget!

Store M sover ikke lenger nei, men er ei frøken som trenger en del søvn. Og så er det nok overgangen fra avslappende ferieliv til barnehage som også setter spor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga snart overstått, mannen er på kino og jeg ser Mamma Mia for sikkert tjuende gang... Liker musikken, grei film å ha i bakgrunnen.

Kan kort oppsummere de siste dagene:

- Hjemmedagen gikk bra, koste oss masse, riktignok et skikkelig raserianfall ble det da hun ikke fikk se barnetv (til og med nabodama fikk med seg dette og spurte dagen derpå, hun har barn selv, så forstår, men vi har såpass god tone at jeg forstår at hun spurte)

- Ryddeprosjektet nærmer seg slutten, må levere litt til gjenbruk, men godt å få ryddet opp litt

- Lille M er en liten solstråle, alle lurer på om han alltid er så blid og fornøyd og det er han jo...

- Hatt middagsbesøk idag og spist alt for mye mat, men veldig koselig

- En liten ettåring fikk meg til å innse at huset ikke er så barnesikkert lenger, ble litt oi oi oi der hun sto og tygde kaffebønner som jeg bruker til pynt på et fat

Ellers har jeg planlagt tur på meg og lille M, noen timer med tog kun oss to, men bør gå greit. Eneste bekymringen er om han blir syk, hørtes litt tett ut nå i sted og da tror jeg at jeg avlyser eller utsetter det en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...