Gå til innhold

Korsbåndopererte - tiden etterpå, deres historie/erfaringer?


Gjest volcomapple

Anbefalte innlegg

Gjest volcomapple

Det har nå gått en stund siden jeg fikk rekonstruert mitt fremre korsbånd, operasjonen ble utført 10.april på Martina Hansens Hospital ute i Bærum. 5 dager etterpå fikk jeg infeksjon i kneet og ble innliggende på sykehus i 3 uker. I løpet av disse ukene ble kneet mitt skylt 2 ganger, sist 23.april. Det har nå gått over 5 uker sist de var inne i kneet. Strekken har kommet seg, men sliter ordentlig med bøyen. Klarer ikke mer enn 100 grader. Går fortsatt på krykker og er temmelig fortvilet og oppgitt over hele situasjonen.

Hvor lang tid tok det for deg å få optimal bøy i kneet? Og når kunne du gå uten krykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøyen kommer av seg selv. For meg hjalp det veldig å sykle. Også gå i trapper. Fysioen jeg gikk til på Rosenborgklinikken er spesialist på knær og han var absolutt mest opptatt av strekken. :-)

Kneet har nok fått seg en skikkelig trøkk, også litt ekstra belastning pga infeksjonen. Jeg ble operert i november og først nå kan jeg bøye meg ned på huk uten smerter i kneet. Det har fungert godt i normal trening siden mars ca.

Ting tar tid! Beklager, men trening og veiledning er eneste medisin så lenge alt er mekanisk riktig :-)

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fikk du noe svar på hva slags infeksjon det var?

Jeg ble påvist hvite stafylokokker, og ble skylt en gang. Fikk beskjed om at det var vanlig å måtte skylle flere ganger, og går egentlig nå bare å venter på at det skal blusse opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...