Gå til innhold

Kortisonsalve på hendene - hvordan unngå søl?


Boogie Woogie

Anbefalte innlegg

Jeg må smøre kortisonsalve på flere fingre, og det blir jo sånt et søl! Jeg kan jo ikke ta i noen ting på evigheter uten å få kortisonsalve over alt jeg tar i, og det blir vanskelig å lage mat/frokost, jeg vil jo helst ikke få det i maten og på alt av bestikk/tallerken/kopper. Kvelden er greit, da legger jeg meg bare, men morgenen er verre.

Har noen lignende erfaringer og råd å gi? Er plasthansker eneste alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problemet uten en god løsning. :( Anonymous poster hash: 128ac...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bomullshansker ,men da etter at kremen har fått "tørke" inn litt.Skal du vaske opp,ta på bomullshansker så gummihansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomull suger til seg kremen, slik klær gjør når en må smøre større partier på kroppen. :( Anonymous poster hash: 128ac...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må smøre kortisonsalve på flere fingre, og det blir jo sånt et søl! Jeg kan jo ikke ta i noen ting på evigheter uten å få kortisonsalve over alt jeg tar i, og det blir vanskelig å lage mat/frokost, jeg vil jo helst ikke få det i maten og på alt av bestikk/tallerken/kopper. Kvelden er greit, da legger jeg meg bare, men morgenen er verre.

Har noen lignende erfaringer og råd å gi? Er plasthansker eneste alternativ?

Et vanlig råd er å ta på bomullshansker (også når du sover, så unngår du søl i sengeklærne). Å stenge hendene inne i plasthansker vil ikke være sunt for huden på noe vis, og hudproblemer vil jeg tro er grunnen til kremen.

At kremen trekker litt inn i hanskene er ikke noe problem: fettflekker i et plagg du bruker av praktiske grunner er uviktig.

Anonymous poster hash: f797f...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også: dersom du sliter med at kremen trekkes inn i hanskene i slik grad at du er redd den blir unyttig (hansker av god bomullskvalitet skal ikke absorbere i slik grad, men god kvalitet kan være vanskelig å få tak i..) så kan du fint smøre inn innsiden av hanskene med (vanlig) håndkrem. Hanskene absorberer ikke, men vil heller ikke flekke.



Anonymous poster hash: f797f...3a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd, da skal jeg dra ut og kjøpe bomullshansker! Blir det butikker som Vita, evt helsekost/parfymeri/apotek?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...