Gå til innhold

HJELP?


Sanndy

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har vært en stund uten p- piller , grunnen er at jeg gikk tom for det.. Fikk da mensen etter noen dager så det ble liksom den pillefri uken. Men, så hadde jeg nesten en uke til uten p-piller. Hadde ubeskyttet sex 2 dager etter mensen mener jeg.
Så hadde vi både ubeskyttet sex etter 3 dager med p-piller, og dag 4. Eggløsningen kunne starte når jeg hadde ubeskyttet sex på dag 4, for det var den datoen det begynte. Er det så utrygt å ha sex etter 3 dager med piller, når det er 2 uker siden sist jeg tok deg ca. Vil jeg få eggløsning når jeg har gått 3 dager med piller.

Var forrige torsdag, jeg var hos helsesøsteren skulle få resept på p-piller, hun skrev så klart ut feil merke p piller, hadde Loette 28, men fekk resept på Oralcon.

Kort oppsumert : Gikk uten p-piller 2 uker, ene uken med mens. Fikk p-piller torsdag den 15 mai, hadde ubeskyttet sex natt til 19 mai, hadde gått på p-piller litt over 3 dager, eggløsningen kunne begynne 19 mai. er sjansen stor for at eggløsningen har stoppet pga p pillene, på 3 dager?.
Sto jeg kunne ha eggløsning frem til den 23, har hatt ubeskyttet sex noen ganger før det, blant annet natt til idag, men har gått på p pillene 7 dager nå.

Nå har jeg sluttet på pillene, 3 dager er gått , mensen pleier å komme rundt denne tiden. Lurer på vist jeg får en blødning nå er det mensen, at jeg kan utelukke at jeg er gravid, kommer jeg til å få blødning uansett om jeg er gravid eller ei nå?. har lest at den første blødningen som kommer etter p piller ikke er vanlig mens, bør jeg da stole på at vist jeg skulle begynne å blø, at jeg da IKKE er gravid eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her kan kun avgjøres ved at du tar en test. Om man glemmer en pille underveis kan det være nok til at man kan få eggløsning. Du har jo ikke tatt regelmessig, så du risikerer å ha hatt eggløsning og dermed ha blitt gravid mtp når du hadde ubeskyttet sex. Jeg skriver "risikerer" ettersom jeg tolker deg dithen at du ikke ønsker å være gravid. Det er ikke uvanlig å ha en form for blødning a la mensen underveis, spesielt om man fortsetter med p-piller (så vidt jeg vet). Igjen, kun en test kan svare sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her kan kun avgjøres ved at du tar en test. Om man glemmer en pille underveis kan det være nok til at man kan få eggløsning. Du har jo ikke tatt regelmessig, så du risikerer å ha hatt eggløsning og dermed ha blitt gravid mtp når du hadde ubeskyttet sex. Jeg skriver "risikerer" ettersom jeg tolker deg dithen at du ikke ønsker å være gravid. Det er ikke uvanlig å ha en form for blødning a la mensen underveis, spesielt om man fortsetter med p-piller (så vidt jeg vet). Igjen, kun en test kan svare sikkert.

Takk for svar!

Må først bare si at jeg håper på at jeg er gravid. Har vært uten p piller 4 dager nå, pleier alltid å komme en blødning 2 dager etter når jeg ikke tar p piller. så får jo krysse fingrene for att jeg faktisk er gravid, men tror ikke jeg kan ta en test før neste onsdag, da er det 2 uker siden samleiet der jeg tror jeg kanskje kan ha blitt gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at idag våknet jeg med diare + stikninger i høyreside. Får prøve å ta en test i morgen. Er det samme når på dagen jeg tar test egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så tidlig skal testen tas med morgenurin :)

Takk for svar :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok test idag, var negativ. Kom en del slim ut også, før en liten blødning kom. Føles ut som vanlige mensensmerter?. er det stor sjanse for at dette er vanlig mensen.at eggløsningen kommer 13 juni, at jeg da kan prøve på nytt. Er det normalt å få vanlig mensen etter 1 uke med pilleslutt?. Kan man få en festeblødning før man får positivt svar på graviditetstest, eller kommer den såpass sent at man skulle fått positiv test om det var det som var årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :

Har som sagt tatt en test forrige torsdag, som viste negativt. Fikk mensen forrige fredag, eller en blødning jeg tror er falsk pga slutt av p piller, den varte frem til 3 juni. Idag var det litt hvitt slimaktig i trusen(?), kanskje eggløsning, eller?..

Nå på kvelden ble jeg ekstrem kvalm, med skikkelig hodeverk, kan d faktisk være jeg er gravid, men testet for tidelig?



Anonymous poster hash: cb494...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen:

Må bare legge til at jeg må mye mer på do en før, spesielt om kveldene/nettene..



Anonymous poster hash: cb494...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må lese litt om hvordan kroppen fungerer. Det ser ut til at du vet veldig lite om det, og det er noe man må sette seg inn i når man er prøver.

Eggløsning kommer ikke så tidlig, og du vet jo ikke om du hadde mens engang. Kvalme på grunn av graviditet kommer når man er seks-sju uker, ikke når man kanskje har eggløsning. Diaré er da ikke et graviditetstegn.

Kjøp eggløsningtester, ta en hver dag og lag deg oversikt over syklusen din. Da vet du om du har eggløsning, når du kan bli gravid og når du kan teste.

Anonymous poster hash: c6735...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må lese litt om hvordan kroppen fungerer. Det ser ut til at du vet veldig lite om det, og det er noe man må sette seg inn i når man er prøver.

Eggløsning kommer ikke så tidlig, og du vet jo ikke om du hadde mens engang. Kvalme på grunn av graviditet kommer når man er seks-sju uker, ikke når man kanskje har eggløsning. Diaré er da ikke et graviditetstegn.

Kjøp eggløsningtester, ta en hver dag og lag deg oversikt over syklusen din. Da vet du om du har eggløsning, når du kan bli gravid og når du kan teste.

Anonymous poster hash: c6735...d44

TS her:

Haha unnskyld meg, men ka vett du om ka eg vett om kroppen min? mulig det e du så burde lesa litt, og kanskje lesa teksten eg har skrevet om igjen.. Har nå faktisk lest at om du e dårlig i magen kan d var ett graviditetstegn. Siden du kan komma me påstandar om at eg kje kjenne kroppen min, så vett du kanskje skjøl om du går på p piller, å hoppe øve hver å ein mens, at det e vanskelig å kjenna t koss eggløsning e, å om du vurdere om graviditet kan var ein årsak, for jo eg hadde faktisk de fleste symptomene. men, har nå utelukka graviditet. vente på den skikkelige mens, i og med at eg slutta med p-piller for kort tid siden.

Å e kje akuratt unormalt å tro ein e gravid, når ein har ubeskytta sex, å får symptomene lenge itte.

Endret av Sanndy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...