Gå til innhold

Betablokker (pranolol) mot angst hvor lang tid før de funker og hvor lenge varer virkningen ? Erfaringer ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen her erfaring med betablokker? Jeg har fått det Pga sterk angst som varer nesten helt tiden mens jeg er våken.

Lurer på om noen har erfaringer med denne medisinen? Og som kan si hvor lang tid det tar fra man tar pillene til de virker ? Og hvor lenge varer virkningen ?

Eventuelt om de vet om annen medisin som kan roe ned angst ( og sinne Pga angst) som ikke er neddopende ?

Anonymous poster hash: 12323...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg setter spørsmålstegn på medisin som skal redusere effekten av mental ustabilhet. Har du prøvd å rett og slett innse at angst er idiotisk og at det kun sitter i hodet ditt?



Anonymous poster hash: f225c...299
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter spørsmålstegn på medisin som skal redusere effekten av mental ustabilhet. Har du prøvd å rett og slett innse at angst er idiotisk og at det kun sitter i hodet ditt?

Anonymous poster hash: f225c...299

Jeg har jobbet med psyken i 11 år og fått beskjed av flere terapauter at jeg har overraskende god selvinnsikt i problematikken min. Men angst er en følelse og følelser er ikke lett og kontrollere. Hadde det vært så enkel som og bare skjerpe seg så hadde det nok ikke vært så mange med angst. Kunne man velge så hadde nok de fleste valgt bort angsten ;p

Anonymous poster hash: 12323...a2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det angst som viser seg som hjertebank, svetting og skjelving? I så fall kan Pranolol virke. Det virket ikke for meg, men vet det kan virke for en del andre, Man må i samtåd med lege finne den rette dosen. Vær imidlertid klar over at dette er en hjertemedisin som gir ulike bivirkninger. Det sliter jo på kroppen over tid. Etterhvert ville jeg forsøkt å lære å håndtere angsten på en annen måte, og kun ta pranolol i spesielt stressende situasjoner (om man skal holde en tale o.l).

Anonymous poster hash: 9f1ca...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Pranolol mot angst, og de virket veldig godt på meg. Jeg var sterkt preget av angst og uro, og opplevde at disse medisinene roet ned "systemet". Gikk på de noen måneder til jeg hadde roet meg såpass at jeg kunne kutte de ut. Det er en "krisemedisin", og skal bare brukes i en kortere periode til ting har roet seg.

Det er en hjertemedisin ja, men kropp og psyke henger sammen, og dersom man har sterk angst, så vil man jo få rask puls osv. Da er det logisk at denne medisinen virker beroligende.



Anonymous poster hash: 13e43...852
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på bivirkning som hallusinasjoner og mareritt. Folk som har hatt hjerteinfarkt har en høy selvmordsrate det første året etter infarktet.



Anonymous poster hash: 6d8b3...d83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...