Gå til innhold

skvetter hvis noen tar på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, har et lite problem. helt siden jeg var 14-15 skvetter jeg hver gang noen tar på meg, uansett hvor det er eller hvem som gjør det.

for eksempel, sjefen er veldig glad i å klappe folk på skuldra, og hver gang hun gjør det skvetter jeg til og hun ler. jeg blir jo selvfølgelig flau, men ler jeg også. jeg har lyst til å be henne slutte for jeg hater at hun synes det er morsomt, men hva skal en si? også hvis lillesøster tar meg på armen, eller skuldra, eller uansett, så skvetter jeg til.

så uansett hvem det er eller hvor, så skjer det. selv om jeg ser at de kommer til å gjøre det. jeg vet ikke hvorfor det skjer men det er så flaut! og jeg har jo heller ingen god forklaring... noen som vet?

Anonymous poster hash: f6a98...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen gang blitt angrepet eller sucker punched?



Anonymous poster hash: 8d26a...363
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Har ingen god forklaring, men du kan be sjefen slutte å ta på deg. Det må jeg selv jevnlig gjøre da jeg er ekstremt ukomfortabel med å bli berørt av andre. Såpass at jeg kan gå av en buss om den begynner å bli for full...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang blitt angrepet eller sucker punched?

Anonymous poster hash: 8d26a...363

Hva betyr sucker punched?

Anonymous poster hash: a74e5...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slik. Alltid i den dypeste konsentrasjon ig skvetter som søren bare noen snakker til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr sucker punched?

At du blir slått uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også slik. Alltid i den dypeste konsentrasjon ig skvetter som søren bare noen snakker til meg.

det er ikke en gang det at jeg konsentrerer meg, hvis jeg for eksempel snakker med sjefen og hun så klapper meg på skuldra skvetter jeg... :(

Anonymous poster hash: f6a98...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke en gang det at jeg konsentrerer meg, hvis jeg for eksempel snakker med sjefen og hun så klapper meg på skuldra skvetter jeg... :(

Anonymous poster hash: f6a98...089

Jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært utsatt for psykisk vold under barndommen så kan det forklare noe av dette. Eller så kan du føle at andre er altfor nær deg fysisk. Det er en stressreaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært utsatt for psykisk vold under barndommen så kan det forklare noe av dette. Eller så kan du føle at andre er altfor nær deg fysisk. Det er en stressreaksjon.

jeg ble det, og fikk vite om en ganske traumatisk hendelse som jeg ikke husker selv, men skvettinga begynte jo ikke før jeg ble 14-15?

Anonymous poster hash: f6a98...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble det, og fikk vite om en ganske traumatisk hendelse som jeg ikke husker selv, men skvettinga begynte jo ikke før jeg ble 14-15?

Anonymous poster hash: f6a98...089

Det kan være fordi du nådde en grense i den alderen, at kroppen og psyken fikk nok. Har du vært til psykolog for å få bearbeidd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, blitt slått hele livet ca så forklarer vel hvorfor jeg også gjør det da.. :(
Veldig irriterende og flaut ja, men bare tenk at du har en grunn til at det skjer.



Anonymous poster hash: df6a9...3fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan også være reaksjonsevnen din som er veldig på hugget. Jeg får ofte slike rykninger i føttene når noen kommer borti meg..

Men det er forskjell på at du er ukomfortabel når det skjer, at du ikke liker at de tar på deg, da er det nok noe som ligger dypere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang blitt angrepet eller sucker punched?

Anonymous poster hash: 8d26a...363

Hvorfor ikke skrive det på norsk?

Anonymous poster hash: a195d...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har dette, det er mulig å bli kvitt det. Men det krever at du jobber med det iform av pusteøvelser for å gjøre kroppen trygg og avslappet. En annen ting er også at du kan få en krympe refleks ved høye lyder, f.eks. høye sinte stemmer. Er dere mye plaget ville jeg bedt dere oppsøke legen og spørre om å bli henvist til psykolog som driver med Kognitiv terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...