Gå til innhold

Superpositiv test 13 dager etter sa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en sa (uke 8+4) for 13 dager siden. Før alt kom ut hadde jeg blødd små mengder hver dag i nøyaktig 3 uker (de fleste dager bare brunlig utflod, men noen dager friskt blod i litt større mengder).

5 dager etter sa'en hadde jeg noe som lignet på el-slim og jeg hadde samleie både denne dagen og dagen før. Fra igår (12 dager etter sa) har jeg hatt en svak blødning og jeg tenkte mensen med en gang, men er ikke det litt tidlig etter sa? Trodde det var 3-6 uker etter sa. Jeg har lest at eggløsning kommer ca 1-2 uker før dette. Det jeg lurer på da er om jeg kan ha hatt en eggløsning forrige søndag?

Dagen etter sa var jeg på innvendig ultralyd og kunne da se at alt var komt ut og at det var egg i eggstokkene. Gynekologen sa at jeg kunne bli gravid igjen ganske snart og før mensen kom igjen.

Jeg tok på gøy en billigtest idag med ettermiddagsurin for å se om den var negativ nå, men da fikk jeg en superpositiv test. Teststreken var like sterk som kontrollstreken omtrent samtidig.

Jeg vet at det er mulig å ha positive tester i mange uker etter sa, men hadde trodd den skulle være svakere. Noen dager før sa var hcg på ca 5000, altså ikke veldig høyt.

Det ble et veldig rotete innlegg dette, men er det noen som har noen tanker eller har vært i lignende situasjoner?

Jeg regner med det er alt for tidlig å være gravid igjen (og ikke minst å få positiv test på ny graviditet) og at den positive testen kommer fra den forrige graviditeten. Uansett godt å få ut litt av tankene mine.



Anonymous poster hash: 775b9...890
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor for tidlig å være gravid igjen? Kan være at blodet kom ut flere dager etter at embryoet døde, hvilket betyr at syklusdagene var igang og egget modnet. Mange blir gravid rett etter sa, inkludert meg selv.

Hvis du ikke var langt på vei da det skjedde var nok hcg nivået lavt nå og hadde ikke slått ut test.

Du må teste, annenhver dag, for å se om testen blir sterkere eller svakere for å se om det er ny graviditet.

Anonymous poster hash: b9ddc...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar :)

Jeg har bare ikke tro på at det skulle gå så fort å bli gravid igjen. Men skulle jeg være det må jeg vel bare vente og se. Og teste som du sier. Var jo veldig rart med en så positiv test etter så mange dager siden sa.

Blir spennende dager/uker fremover :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eventuelt kan du jo ringe legen din og få tatt blodprøve x 2 for å sjekke om du har stigende eller synkende HCG nivå? Tror jeg ville prøvd meg på det.



Anonymous poster hash: e7e61...650
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...