Gå til innhold

Er mensen på p-piller helt lik vanlig mens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på p-piller i 4 måneder uten å tatt sukkerpillene, så har ikke hatt mensen på 4 måneder. Nå har jeg fått små gjennombruddsblødninger, og skal ta sukkerpillene.

Vil mensen nå være lik som den jeg hadde før jeg begynte på p-piller? Jeg er redd for at jeg kommer til å blø ekstra mye nå, siden jeg ikke har blødd på noen måneder, og fordi jeg gikk uten mensen så lenge at kroppen begynte å blø av seg selv.

Håper noen kan svare på dette :)



Anonymous poster hash: 18bcb...bfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dette er noe som varierer mye fra person til person. For meg mener jeg at det var ganske likt, men så er det jo også en stund siden jeg ikke gikk på p-piller, så kan hende jeg husker feil. Når du får gjennombruddsblødninger er det et tegn på at det er på tide med en pause i alle fall. Min erfaring er at slike blødninger bare fortsetter til du tar en pillefri uke. Du får bare "teste" og se hvordan det arter seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har erfaringer de vil dele omkring dette? :)



Anonymous poster hash: 18bcb...bfc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette nok varierer mye fra person til person. Har venninner som har mensen et par ganger i året og det går greit. Da jeg først begynte på ppiller, gjorde jeg som deg og skippet helt over mensen - til kroppen min tydeligvis ikke ville mer, også fikk jeg plutselig mensen som varte i 3 uker (siste uken var da den pillefrie). Under denne episoden snakket jeg med legen som sa at slikt kan skje om man ikke tar sukkerpillene/opphold, men jeg var nok litt uheldig. Legen anbefalte meg deretter å ha mensen hvertfall annenhver måned, og det har jeg gjort siden. Ikke hatt noe problemer siden, mensen er omtrent lik hver gang :)



Anonymous poster hash: f0df3...9a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lettere og mindre blødninger av å gå på p-piller. Men kan ikke skippe en mens, da får jeg murringer og småblødninger. Men når jeg bare blør i tre dager, og det holder med en mini-tamping hele dagen, så er det ikke noe problem :)

Anonymous poster hash: 6948d...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får blør mindre, har mindre smerter og den varer i færre dager på p-piller. Så jippi!!

Jeg kan ikke ha en eneste måned uten mens, da får jeg mellomblødninger som bare øker og øker i tillegg til smerter. Men det er greit når mensen er såpass redusert for min del.



Anonymous poster hash: 4bc25...f91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde mensen én gang i året da jeg brukte hormonprevensjon. Det var stort sett bare noen rødbrune slimklumper. Jeg hadde også veldig sterke menssmerter. Nå, uten hormonprevensjon, har jeg omtrent ikke menssmerter og for det meste friskt, mørkerødt blod. Har også kortere mens nå, omtrent tre dager nå, fem dager før.



Anonymous poster hash: 8e0b1...1a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...