Gå til innhold

Er jeg gravid? Plis hjelp meg.


AnonymBruker

  

19 stemmer

  1. 1. Tror du jeg er gravid?

    • Ja
      2
    • Nei
      6
    • Veldig liten sjanse
      11
    • Ganske stor sjanse
      1
  2. 2. Hvordan skal jeg fortelle mamma det?

    • Sms
      1
    • Telefon
      1
    • I virkeligheten
      17


Anbefalte innlegg

Den 28 april i hadde jeg sex med kjæresten, det var også siste dag jeg hadde mensen, vi fant etterpå ut at kondomet sprakk. Det var også første gang jeg hadde sex, det var veldig vondt og han var derfor bare inni meg rundt 6 ganger.

Neste dag tok jeg angrepillen, Jeg hadde ingen bivrikinger men jeg har nå den siste uka følt meg veldig kvalm (på morgnen, ettermidagen og kvelden), vondt i hodet og føler meg varm, føler også mye sånn "rummel" i magen min. Jeg vet ikke helt om dette er bivirkinger etter pillen eller hva det er.

Den 3 mai begynte jeg å blø, det var ikke like mye som jeg blør vanlig men det var litt, dette gikk i ca 4 dager før det sluttet.

Det er nå 9 dager siden jeg skulle fått mensen og jeg er veldig redd.

Jeg er veldig redd nå om jeg er gravid eller ikke og skal derfor ta en test imorra, men vil gjerne være forbredt på om dere tror jeg er gravid eller ikke.

Hvis jeg ikke er det, hvorfor er jeg da så kvam nå, hodepine osv? Og hvis jeg er gravid, hva gjør jeg? Jeg er kun 15 år og er fult klar over at det var en stor tappe å ha sex i så ung alder men vil gjerne ikke ha noen kommentarer rundt dette, jeg er klar over feilen jeg har gjort. Har jo nå grått meg i søvn de siste nettene og angret vedig på at jeg hadde sex. Angrer ikke på at jeg hadde det med personen for han er jo kjæresten min etter 1 år og 6 mnd.

Hvordan skal jeg da fortelle mamma det osv om jeg er gravid og tror dere jeg er gravid eller hva er galt?

Tusen hjertlig takk for svar. Hilsen redd jente.

Anonymous poster hash: d5be3...13c


Anonymous poster hash: 2e631...2cd



Anonymous poster hash: 2e631...2cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen?:((



Anonymous poster hash: 2e631...2cd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg. Det er veldig vanskelig for oss å si noe om du er gravid eller ikke. Men det er visse vekt"grenser" i forhold til angrepillen. Veier man over 75 kilo så har det mindre effekt. Ta en test i morgentidlig. Så vet du litt mer :) kvalmen og hodepinen kan godt komme av stress på grunn av situasjonen. Lykke til! Det ordner seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må dra på helsestasjon eller helsesøster å ta en test, kjære ddeg.Lykke til!

Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forhold til det andre du spør om ville jeg helt klart fortalt moren min i virkeligheten og i hvertfall ikke på sms om det viser seg at du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en graviditetstest. Enten dra på helsestasjon for ungdom/helsesøster på skolen, kjøp en selv på apoteket eller få en venninne til å kjøpe, eller et søsken eller noen du stoler på, om du ikke vil gjøre det selv. De som jobber på apotek har taushetsplikt om hva kundene handler, og det at du kjøper en er bare et tegn på at du tar ansvar i fall du er redd for hva de tenker. Men de skal ikke tenke, si eller mene noe som helst!

Om du ikke tørr be din mor kjøpe en for deg, kan du og skrive en lapp til henne hvor du spørr henne om å kjøpe, med beskjed om at du ikke vil snakke så mye om det med mindre testen er positiv.

Uansett så ordner det seg!



Anonymous poster hash: 0e28e...1ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er gravid bør du ta abort og IKKE hør på de hysteriske abortmotstanderne her på KG. Det er ikke et barn når du er så kort på vei og det kjenner ingen smerte.

Anonymous poster hash: 658dd...f8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en test i morgen, du brukte jo både kondom (og den sprakk) og angrepille, så du fortjener egentlig ingen spydige kommentarer om at du har vært uansvarlig.

Mensen kan være sen grunnet mange faktorer, og en angrepille er en stor dose med hormoner som sannsynligvis har forstyrret syklusen din. Så det at du ikke har fått mensen enda, trenger ikke bety at du er gravid :) Men du bør likevel ta en test så du slipper å bekymre deg! Dette går nok fint skal du se, hvordan du skal forholde deg til familien og sånn kan du tenke på etter at du har tatt testen, for det er slettes ikke sikkert at du er gravid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke gravid gjennom hele måneden. Man må ha eggløsning for å bli gravid, og det er, for de fleste, omtrent i midten av syklusen, altså mellom menstrasjonene. Jeg tror derfor ikke at du har blitt gravid, men jeg tror hormonene du tok med angrepillen, samt at du nå stresser og er redd, har gjort at mensen er utsatt. Stress gjør det.

Ta en graviditetstest i morgen, så regner jeg med at du vil få ro igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke gravid gjennom hele måneden. Man må ha eggløsning for å bli gravid, og det er, for de fleste, omtrent i midten av syklusen, altså mellom menstrasjonene. Jeg tror derfor ikke at du har blitt gravid, men jeg tror hormonene du tok med angrepillen, samt at du nå stresser og er redd, har gjort at mensen er utsatt. Stress gjør det.

Ta en graviditetstest i morgen, så regner jeg med at du vil få ro igjen.

Man kan bli gravid gjennom HELE syklusen.

Anonymous poster hash: a007f...d8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli gravid gjennom HELE syklusen. Anonymous poster hash: a007f...d8d

Nei, det kan man ikke. Det må være ett egg klart for å bli gravid. Sperm overlever kun en viss periode i skjeden, og egget overlever kun en viss periode. Om de ikke klaffer, så blir man ikke gravid mer i den syklusen. Man dropper ikke egg gjennom hele syklusen. Noen får flere modne egg samtidig, meneggløsning er en gang i syklusen.

Jeg blir skremt over hvor mange voksne som faktisk tror at man kan bli gravid når som helst, for sånn fungerer faktisk ikke kroppen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det kan man ikke. Det må være ett egg klart for å bli gravid. Sperm overlever kun en viss periode i skjeden, og egget overlever kun en viss periode. Om de ikke klaffer, så blir man ikke gravid mer i den syklusen. Man dropper ikke egg gjennom hele syklusen. Noen får flere modne egg samtidig, meneggløsning er en gang i syklusen.

Jeg blir skremt over hvor mange voksne som faktisk tror at man kan bli gravid når som helst, for sånn fungerer faktisk ikke kroppen.

Poenget var vel (kanskje? Det er uansett et poeng) at de færrreste vet nøyaktig når de har eggløsning, og at denne kan inntreffe på veldig forskjellige tidspunkter i syklusen.

Anonymous poster hash: 68570...ad4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som mamme hadde støttet deg. Jeg visste risikoen med min egen datter. Hun visste at om det skulle skje så ble Amathea kontaktet. Jeg ville ikke presse henne på å ta et valg. Det måtte bli hennes valg og så fikk vi bare ta det derfra.

Det viktigste er at du faktisk tester deg slik at du vet. Ting forsvinner ikke selv om man velger å overse.

Anonymous poster hash: 5c9e9...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at du er gravid..men da jeg tok en angrepille fikk jeg også utsatt mens og små blødninger et par dager som ikke var mensen.

Tror dette kan være noe angrepillen har gjort..

Men når du tester får du uansett svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det? Var du gravid? :klem:

Anonymous poster hash: 10d48...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...