Gå til innhold

Trenger noen råd ang. feber på 3-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 3 år gamle datter har ligget rett ut med feber idag. Var bare sliten når hun våknet i morges, men kl. 14.00 målte jeg feberen til 39,4 å ga en Paracet.

Utover dagen gikk det seg til, hun lekte litt og spiste greit til middag, men så sovnet hun på sofaen rett etter barne-tv i kveld.
Når hun våknet for en halvtime siden målte jeg feberen til 40,1. Nå vil hun helst ligge på sofaen under dyna, men hun blir jo bare enda varmere av det, så jeg la den vekk.
Tenkte å vente med å gi en Paracet til før det er leggetid, eller skal jeg gi en til nå? Det er jo 6 timer siden sist.. Hva skal jeg gjøre?



Anonymous poster hash: f658e...745
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi ibux istede - det har ofte bedre effekt på de små hvis ikke Paracet tar det. Vi fikk beskjed om det når litlå hadde feberkrampe og feber over 40.

Endret av Wildlily
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sannsynligvis gi en til, men du kan også gi en annen type febernedsettende om du er redd det er for tett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg å gi mer nå. Hun er veldig slapp nå, redd hun skal få feberkrampe. Men det er vel 41 grader som er "kritisk"? Prøver å holde henne avkjølt nå.

Så mange ganger hun har hatt feber på disse 3 årene, men hver gang blir man like redd når feberen blir så høy..



Anonymous poster hash: f658e...745
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på snart tre har også hatt en del høy feber i det siste, uten at vi vet helt hvorfor. Min erfaring er også, som wildlily sin, at Ibux har bedre effekt enn Paracet. Han blir mye kvikkere av det, og effekten varer lengre. Jeg måtte overtale en lege på sykehuset til å gi ham Ibux en gang han fikk feber mens han var innlagt, legen nølte men måtte medgi at jeg hadde rett etter å ha sett forskjellen. :-)

Ellers må jeg si jeg stusser på at du vil ta fra jenta di dyna når hun vil ha den...temperaturen går opp, men tenk hvor vondt det er å fryse når feberen stiger. Er det ikke bedre å vente til hun er over den verste frysinga og begynner å svette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på snart tre har også hatt en del høy feber i det siste, uten at vi vet helt hvorfor. Min erfaring er også, som wildlily sin, at Ibux har bedre effekt enn Paracet. Han blir mye kvikkere av det, og effekten varer lengre. Jeg måtte overtale en lege på sykehuset til å gi ham Ibux en gang han fikk feber mens han var innlagt, legen nølte men måtte medgi at jeg hadde rett etter å ha sett forskjellen. :-)

Ellers må jeg si jeg stusser på at du vil ta fra jenta di dyna når hun vil ha den...temperaturen går opp, men tenk hvor vondt det er å fryse når feberen stiger. Er det ikke bedre å vente til hun er over den verste frysinga og begynner å svette?

Nei nei, jeg har bytta ut dyna med noe tynnere :-)

Anonymous poster hash: f658e...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...