Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Vi laget ikke opp noen ting sist gang og merket ikke behovet heller. Vi laget middag som vanlig og følte heller ikke at vi måtte ha noe til barselbesøk. Vi er litt gammeldagse og mener at besøket evnt kan ta med seg noe spiselig (vi praktiserer dette selv når vi drar på barselvisitt)

Det er opp til hver enkelt hvordan man løser det :) For vår del gjør vi som vi pleier :)

Jeg liker å by på noe :P Er helt enig i at barselbesøket kan stå for kake til kaffen selv, men jeg er litt for glad i å bake også, så jeg ser på det nesten som en unnskyldning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag var en ekstrem dag da :P Kan ikke skryte på meg utømmelige mengder energi, men alt må jo snart være klart! :D

Vi har ikke plass til en fryser til :P

Den ekstra fryseren havnet i boden :P

Jeg kjenner veldig på at jeg har mye jeg vil ha gjort og at det er mannen som får oppgavene siden jeg ikke orker. Heldigvis leser han meg så godt at han sender meg på sofaen når han ser jeg har presset meg for langt. Jeg skulle helst hatt gjort alt i dag :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt at det kunne vært greit å hatt noen enkle middagsløsninger i fryseren. De kjappe løsningene samboer og jeg ofte ender opp med, er ikke de mest næringsrike. Barselsbesøkende derimot, har jeg egentlig tenkt bør ta med seg selv om de vil ha noe - jeg kan stille med kaffen :) Nå regner jeg med at svigermor kommer til å ha med seg wienerbrød og boller til fryseren, så det kan hende at besøkende er heldige også.

Men, da må vi "tømme" fryseren for mat først. Har kun kombiskap med fire fryseskuffer. Så det blir neste ukes middager og prosjekt :) Deretter skal jeg lage gratenger, supper, bolognesesaus og kjøttkaker. Det er hvertfall planen ;)

Nå er det natta. Sov ekstremt dårlig i natt, og endte med en snau time på sofaen i stad. Det burde egentlig ikke være så farlig når jeg sover så dårlig og lite om natten, men vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over natta ble jeg instant drittlei av å være gravid. Jeg er så sliten i dag!

:klemmer: Snart over nå!

Nesting-alert!!

Da har jeg sortert og begynt å vaske klærne. Bagen står klar for å bli fylt. Lista er hvertfall skrevet.

Vurderer å bake skinkehorn eller noe annet godt jeg kan fylle fryseren med.

Har også tenkt på matmuffins og kyllingkaker/kjøttkaker som man raskt kan varme. Noen som har noen flere tips?

Jeg er så og si ferdig med å vaske klær :fnise: Har fått en kommode til i tillegg til stellekommoden, og ryddet inn i den :jepp: Jeg føler meg skikkelig uforberedt med tanke på fødebag ... :sjenert: Har ikke pakkeliste engang :P .. Eneste jeg har funnet så langt er morgenkåpe, pysj, dusjsko og at jeg skal ha med truser og joggebukse :P ..

Ååh, hørtes godt ut :jepp: Jeg tenker vi lager middag som normalt i utgangspunktet :jepp: Gubben er kokk, så han greier vel å mekke litt wok, spaghetti og posesupper :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi havna i ei lita knipe nå, jeg er helt utslitt og omtrent sofaliggende (burde ihvertfall...) pga bekkenet og gubben har en del treningskurs og vakter han skal på de neste ukene. Så mamma skulle komme (hun bor 5 minutter unna...) og hjelpe meg med guttungen de kveldene jeg skulle være alene med han...har sliti skikkelig med leggingen, opptil 2 timer, hvor han klatrer ut av senga hele tida og jeg da må løfte han oppi igjen.

Men, på mandag fikk mamma akutt prolaps i ryggen med utstråling i isjias-nerva, så hun klarer ikke gå engang! Helt jævlig, hun mente smertene var værre en fødsel, en fødsel er jo intens da det står på, mens dette har jo vart i flere dager!

blir spennende å se hva vi gjør om babyen kommer midt oppi alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi havna i ei lita knipe nå, jeg er helt utslitt og omtrent sofaliggende (burde ihvertfall...) pga bekkenet og gubben har en del treningskurs og vakter han skal på de neste ukene. Så mamma skulle komme (hun bor 5 minutter unna...) og hjelpe meg med guttungen de kveldene jeg skulle være alene med han...har sliti skikkelig med leggingen, opptil 2 timer, hvor han klatrer ut av senga hele tida og jeg da må løfte han oppi igjen.

Men, på mandag fikk mamma akutt prolaps i ryggen med utstråling i isjias-nerva, så hun klarer ikke gå engang! Helt jævlig, hun mente smertene var værre en fødsel, en fødsel er jo intens da det står på, mens dette har jo vart i flere dager!

Åneei :sjokkert: Ikke bra verken for deg eller mammaen din, det her :( God bedring til mammaen din, og lykke til til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så og si ferdig med å vaske klær :fnise: Har fått en kommode til i tillegg til stellekommoden, og ryddet inn i den :jepp: Jeg føler meg skikkelig uforberedt med tanke på fødebag ... :sjenert: Har ikke pakkeliste engang :P .. Eneste jeg har funnet så langt er morgenkåpe, pysj, dusjsko og at jeg skal ha med truser og joggebukse :P ..

Ååh, hørtes godt ut :jepp: Jeg tenker vi lager middag som normalt i utgangspunktet :jepp: Gubben er kokk, så han greier vel å mekke litt wok, spaghetti og posesupper :ler:

Da er du jo kommet et stykke på vei med pakkingen :)

At mannen er kokk høres veldig behagelig ut :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Håper virkelig at det løser seg på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg også ganske uforberedt med tanke på fødebagen. Mest fordi jeg bor "utenfor allfarvei", og dårlig vær har ført til at jeg ikke kom meg til byen når det var planlagt.

Har handlet alt jeg tror jeg trenger på nett nå, så får håpe det kommer frem tidsnok :)

Når det gjelder det berømte nesting-syndromet, har jeg fått lattermilde beskjeder gjennom hele svangerskapet om "ja bare vent, snart begynner du å bygge rede", så jeg har nesten bestemt meg for å IKKE bygge noe rede. Har selvfølgelig skaffet de nødvendige tingene som vogn, stellebord og bilsete, men jeg blir så provosert av at alle liksom vet hvordan jeg har det og hva jeg kommer til å gjøre og føle. Kommer jeg også til å bli en sånn bedreviter på svangerskap og fødsel når alt dette er over? :P

Virker som det er normen, iallfall :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du jo kommet et stykke på vei med pakkingen :)

At mannen er kokk høres veldig behagelig ut :D

Ja, det er som regel han som står for matlaging hjemme, men det blir ikke mye fancy mat, altså ;) Tvert imot, egentlig, vi er tilhengere av lettvint mat! :P Og kosemat på fredag og lørdag, men det blir som regel alltid det samme, så forslag til enkle, billige, gode helgemiddager mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg også ganske uforberedt med tanke på fødebagen. Mest fordi jeg bor "utenfor allfarvei", og dårlig vær har ført til at jeg ikke kom meg til byen når det var planlagt.

Har handlet alt jeg tror jeg trenger på nett nå, så får håpe det kommer frem tidsnok :)

Når det gjelder det berømte nesting-syndromet, har jeg fått lattermilde beskjeder gjennom hele svangerskapet om "ja bare vent, snart begynner du å bygge rede", så jeg har nesten bestemt meg for å IKKE bygge noe rede. Har selvfølgelig skaffet de nødvendige tingene som vogn, stellebord og bilsete, men jeg blir så provosert av at alle liksom vet hvordan jeg har det og hva jeg kommer til å gjøre og føle. Kommer jeg også til å bli en sånn bedreviter på svangerskap og fødsel når alt dette er over? :P

Hehe, det er nok bare fordi det er veldig typisk å få behov for å få skikkelig orden rundt seg før baby kommer. :jepp: Sikkert ikke absolutt alle som får det, men jeg selv har fått det begge ganger, og det har også alle jeg kjenner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får åndenød med tanke på hvor mye jeg har igjen som jeg VIL ordne til lillemor kommer :P

Her begynte jeg ganske tidlig med å få større behov for ryddig miljø... :P Ikke det at det hjelper, når vi er to som roter, og bare en som delvis rydder... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg har faktisk ikke fått hørt noe sånt :P

Får heller spørsmål: "Tror du han kommer før tida eller??" når folk ser jeg har ferdigpakket fødebagen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært utrolig svimmel i natt og i dag ... Føltes ut som jeg skulle ramle ut av sengen :O Lavt blodtrykk kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utrolig svimmel i natt og i dag ... Føltes ut som jeg skulle ramle ut av sengen :O Lavt blodtrykk kanskje??

Har også hatt små opplevelser med svimmelhet, men blodtrykket har vært helt fint på alle kontrollene, så tenkte at da var det ikke vits i å ta det opp. Jeg tenker at det sikkert bare er normale svingninger.

Har også opplevd å bli helt surrete og svimmel av ekstra sterke kynnere. Pussig nok som oftest når jeg ligger helt flatt og avslappet i senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hatt små opplevelser med svimmelhet, men blodtrykket har vært helt fint på alle kontrollene, så tenkte at da var det ikke vits i å ta det opp. Jeg tenker at det sikkert bare er normale svingninger.

Har også opplevd å bli helt surrete og svimmel av ekstra sterke kynnere. Pussig nok som oftest når jeg ligger helt flatt og avslappet i senga

De sier blodtrykket mitt er helt fint, men det er lavt, og har alltid vært det. (90/60) De syns sikkert det bare er bra det ikke er høyt :P

Det er første gang jeg opplever at jeg er så svimmel, så får egentlig bare håpe det går over =)

Det kan ha vært i forbindelse med kynnere, for det ar jeg hatt siden før uke 20.

Får håpe jeg overlever dagen! Har masse jeg skal ha gjort utenfor hjemmet i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at når jeg hadde såpass lavt blodtrykk i utgangspunktet (ca. 104/65 eller noe), så skulle det ikke store fallet i blodtrykk til før jeg merket det godt (svimmelhet ++) :) Tenker det skal enda mindre til for deg da, med 90/60! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...