Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke tatt tidlig UL, da det er fullt over alt :sukk:

Skulle ikke du ta i Trondheim?

Jeg må dra inn til asker, ca 8 mil herfra. Var ikke ledig andre steder, sommer og ferietid.

Er 9+4 da jeg fikk time. Var ingen andre å velge i på en mnd etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ekstremt heldig der, da legen min ville ha meg på tidlig UL :Nikke: Men du har jo UL litt tidlig, har du ikke?

Har når jeg er 16+4 :P

Susa: vi skal ikke dit likevel dessverre, så da blir det ikke.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Hei jenter

Var på ultralyd i går og de kunne se the ( fetal pole ) fikk beskjed om at jeg var i uke 6 alt så bra ut og fikk ny time den 15 juli da kunne vi komme for å kansje høre hjertelyd. ( hcg hadde steget til 19700 ca )

Meeeeen så oppdaget jeg nettopp litt sånn gul/oransje spotting veldig lite oransje egentelig mest gult men

:( er selfølgelig super redd nå :( er det noen flere som har hatt det ?? eventuelt hva kan det være ?

Endret av AquaFina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotting er helt normalt tidlig i svangerskapet. Jeg hadde til og med lyserosa spotting, men alt var i orden. I forrige svangerskap altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde to ganger i uke 11 forrige svangerskap. Friskt, rødt blod begge gangene, men det var ikke mye da, t-skje kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som lukter alt mulig hele tiden? Jeg var i en sjokoladebutikk igår og jeg synes det luktet helt forferdelig av sjokolade der inne at jeg måtte gå ut. Jeg som elsker sjokolade!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Noen av dere som lukter alt mulig hele tiden? Jeg var i en sjokoladebutikk igår og jeg synes det luktet helt forferdelig av sjokolade der inne at jeg måtte gå ut. Jeg som elsker sjokolade!!

Jaaaa virkelig jeg har det på samme måte , blir helt kvalm av lukten ( før jeg ble gravid var jeg kansje den som elsket mest sjokolade på jord :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ble kvalm av lukten av mannen sin. Ble så ille at hun ikke kunne sove med han de siste månedene. Haha! Selv orker jeg ikke lukten av kaffe lenger. Pleide å drikke MYE kaffe, men nå er det uaktuelt å touche kaffemaskinen på jobb. Til nød en kaffe latte et par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa virkelig jeg har det på samme måte , blir helt kvalm av lukten ( før jeg ble gravid var jeg kansje den som elsket mest sjokolade på jord :P )

Samme her.

Jeg ble skikkelig kvalm og trodde jeg skulle kaste opp der og da i butikken.

Bra det ikke bare er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Men er det flere som er super kvalme hver dag når dere står opp og så varer det i ca 4-5 timer ? jeg kaster ikke opp men klarer ikke å få i meg vann engang uten å være døds kvalm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AquaFina

Jeg syns det lukter bleier (ubrukte!) av ånden til mannen... :klo:

Hahahaha sorry men det var dagens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er noen av dere her inne blitt satt opp til sånn svangerskapskontroll hos legen? Jeg har ikke det, og lurer på om jeg må ringe og be om det selv? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man må ringe selv for første :)
Jeg tenkte å ta det i uke 12 ^^
Må bare få nok energi til å bestille timen per tlf :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av dere her inne blitt satt opp til sånn svangerskapskontroll hos legen? Jeg har ikke det, og lurer på om jeg må ringe og be om det selv? :klo:

Jeg har vert på min første svangerskaps kontroll i uke 12. De fleste leger foretrekker det i uke 10-12. Du må ringe legen og be om det selv ja.. Ingen andre som vet at du et gravid, så du kan jo liksom ikke få innkalling :-) etter første kontroll kan du velge selv om du vil fortsette kontrollene selv hos lege eller jordmor.. Velger du jordmor må du også ringe å bestille time selv.. Jeg er førstegangs gravid så hadde ikke peiling. Jeg ringte legen i uke 4 rett etter posetiv test jeg, og da fikk jeg beskjed om at ingenting ble gjort før i uke 12 og at jeg kunne sette opp en time da.. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vert på min første svangerskaps kontroll i uke 12. De fleste leger foretrekker det i uke 10-12. Du må ringe legen og be om det selv ja.. Ingen andre som vet at du et gravid, så du kan jo liksom ikke få innkalling :-) etter første kontroll kan du velge selv om du vil fortsette kontrollene selv hos lege eller jordmor.. Velger du jordmor må du også ringe å bestille time selv.. Jeg er førstegangs gravid så hadde ikke peiling. Jeg ringte legen i uke 4 rett etter posetiv test jeg, og da fikk jeg beskjed om at ingenting ble gjort før i uke 12 og at jeg kunne sette opp en time da.. :-)

Tusen takk for svar! Da ringer jeg etter helga og ordner det :) Dere som har vært på tidlig UL her, hvordan foregår det? Jeg har forstått det sånn at man får en.. pinne oppi det aller helligste? Vil bare være forberedt på hva som skal skje :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og gratulerer med voksende spirer!

Jeg melder meg forsiktig inn her. Har lest her et par uker allerede, men har ikke turt å håpe på at dette skal gå bra. I dag har jeg vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte :rodmer: Helt fantastisk! Jeg hadde en SA i september, og en MA med utskrapning i april, så har mang en gang sett UL-bilder uten hjerteaktivitet.

De to første gangene jeg var gravid, var etter stimulering med pergo - jeg har pcos, men nå har vi klart å bli gravide uten stimulering. Men det var jo i første syklus etter MA - og de sier vel at kroppen da er i graviditetsmodus. Planlagt var det ikke, tenkte vi skulle vente med å prøve til jeg hadde hatt mensen, men den kom jo ikke, så jeg tok en test som ble positiv med en gang.

Embryoet var 8,7mm stort, noe gyn sa tilsvarte uke 6+5. Hun anslo også termin til 25. februar. Fått ny time til UL i begynnelsen av august, da er jeg 11+3.

Endret av Essie_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og gratulerer med voksende spirer!

Jeg melder meg forsiktig inn her. Har lest her et par uker allerede, men har ikke turt å håpe på at dette skal gå bra. I dag har jeg vært på tidlig UL og sett et bankende hjerte :rodmer: Helt fantastisk! Jeg hadde en SA i september, og en MA med utskrapning i april, så har mang en gang sett UL-bilder uten hjerteaktivitet.

De to første gangene jeg var gravid, var etter stimulering med pergo - jeg har pcos, men nå har vi klart å bli gravide uten stimulering. Men det var jo i første syklus etter MA - og de sier vel at kroppen da er i graviditetsmodus. Planlagt var det ikke, tenkte vi skulle vente med å prøve til jeg hadde hatt mensen, men den kom jo ikke, så jeg tok en test som ble positiv med en gang.

Embryoet var 8,7mm stort, noe gyn sa tilsvarte uke 6+5. Hun anslo også termin til 25. februar. Fått ny time til UL i begynnelsen av august, da er jeg 11+3.

Gratulerer, Essie_ ! Jeg fører deg opp i terminlista :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...