Havmus Skrevet 4. juli 2014 #421 Del Skrevet 4. juli 2014 Termindato ja. Vet egentlig ikke hvor lang syklus jeg har, men sier foreløpig 26. Februar så får det være opp til ul folka å bestemme hvor langt jeg egentlig er på vei. Jeg hadde ikke tidlig ultralyd sist, men denne gangen er det kanskje greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. juli 2014 #422 Del Skrevet 4. juli 2014 Termindato ja. Vet egentlig ikke hvor lang syklus jeg har, men sier foreløpig 26. Februar så får det være opp til ul folka å bestemme hvor langt jeg egentlig er på vei. Jeg hadde ikke tidlig ultralyd sist, men denne gangen er det kanskje greit. Da setter jeg deg opp den 26, så gir du bare beskjed videre når du vet mer sikkert og du, bare si til legen at du ikke vet hvor langt du er på vei, så fikser han sikkert henvisning til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 4. juli 2014 #423 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg har time til ultralyd på onsdag, da er jeg 11+5. Hadde egentlig lyst til å be henne se på nakkefoøf og slikt, men det er visst ikke lov før man er over 38 år. Syntes det er trist at jeg ikke kan få vite om barnet mitt er friskt. Har ringt rundt til forskjellige og ingen ville sjekke. Ble skjelt ut på telefonen ett sted til og med. Andre som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. juli 2014 #424 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg har time til ultralyd på onsdag, da er jeg 11+5. Hadde egentlig lyst til å be henne se på nakkefoøf og slikt, men det er visst ikke lov før man er over 38 år. Syntes det er trist at jeg ikke kan få vite om barnet mitt er friskt. Har ringt rundt til forskjellige og ingen ville sjekke. Ble skjelt ut på telefonen ett sted til og med. Andre som har noen tanker om dette? Er det offentlig? For hvis det er privat så har de lov til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff80 Skrevet 4. juli 2014 #425 Del Skrevet 4. juli 2014 Jeg har time til ultralyd på onsdag, da er jeg 11+5. Hadde egentlig lyst til å be henne se på nakkefoøf og slikt, men det er visst ikke lov før man er over 38 år. Syntes det er trist at jeg ikke kan få vite om barnet mitt er friskt. Har ringt rundt til forskjellige og ingen ville sjekke. Ble skjelt ut på telefonen ett sted til og med. Andre som har noen tanker om dette? Hvor bor du? Volvat i Oslo tilbyr dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 5. juli 2014 #426 Del Skrevet 5. juli 2014 Er det offentlig? For hvis det er privat så har de lov til det! Det er ikke det at de har lov til det, men mange gjør det likevel og gjemmer seg bak plikten til å henvise videre hvis de "tilfeldigvis" finner avvik. De private må forholde seg til samme regelverk som det offentlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 5. juli 2014 #427 Del Skrevet 5. juli 2014 Takk for svar. Det er privat ja, får bare se om hun kanskje vil sjekke da, hvis ikke får jeg ta en tur på volvat også 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 6. juli 2014 #428 Del Skrevet 6. juli 2014 Kanskje litt dumt spørsmål, men er det noen som vet om ordinær ultralyd er innvendig? Ikke at det har så mye å si, men nå som det nærmer seg er det greit åvære litt forberedt. Ble litt sjokket på tidlig ultralyd, da den greia var svær og ukomfortabel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 6. juli 2014 #429 Del Skrevet 6. juli 2014 Oul er ikke innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava Mae Skrevet 6. juli 2014 #430 Del Skrevet 6. juli 2014 Ordinær er utvendig for da har du kommet såpass langt at de ser tilstrekkelig godt selv om de ikke tar innvendig. På en tidlig ultralyd så får de beste og mest informasjon ved innvendig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 6. juli 2014 #431 Del Skrevet 6. juli 2014 Takk for svar begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 6. juli 2014 #432 Del Skrevet 6. juli 2014 Gleder oss til første time hos legen i morra. Skal man ha med urinprøve? Husker ikke fra forrige gang 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 7. juli 2014 #433 Del Skrevet 7. juli 2014 Gleder oss til første time hos legen i morra. Skal man ha med urinprøve? Husker ikke fra forrige gang Tror det. Jeg skal ha første time hos jordmor på fredag og da skulle jeg i hvert fall ha med urinprøve. (Jordmora her i bygda er så glad for alle gravide at hun vil ha oss inn tidlig! Er 8 uker på fredag og første kontroll hos lege er ikke før i august...Veldig koselig dame da.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff80 Skrevet 7. juli 2014 #434 Del Skrevet 7. juli 2014 (endret) Jeg var hos legen første gang da jeg var 4+4.Til mitt forsvar trodde jeg at jeg var 6+3 :-D Har vært på privat ultralyd på Volvat da jeg var 5+5, og skal til legen igjen neste mandag. Da er jeg 7+4. Deretter blir det tilbake til Volvat når jeg er 11+6 for å sjekke nakkefold. Dette er også privat. Legen min (som jeg tror er ganske proff og erfaren, fastlege med full liste i Oslo) lagde følgende plan for meg:Uke 8-12: 1. kontrollUke 18: UL på sykehusUke 24: Lege eller jordmor (må ta et valg her for fremtidige kontroller)Deretter kontroller hos enten lege eller jordmor i uke 28, 32, 36, 38, 39 og 40.Synes det høres ganske fornuftig ut? Jeg kommer nok til å gå til legen min hele veien, har brukt han i fem år og jeg føler meg trygg på han. Endret 7. juli 2014 av Sniff80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 7. juli 2014 #435 Del Skrevet 7. juli 2014 Første time hos legen gikk bra 😊 fylte ut helsekort for gravide. Er 10+4. Prøvde å høre etter hjertelyden men er nok litt tidlig ennå. Tok noen glass med blodprøver kan man si 😝 mulig det ikke blir noe mer kontroll før ul på sykehuset i uke 18. Nå vet svigermor om spiren. 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. juli 2014 #436 Del Skrevet 7. juli 2014 Første time hos legen gikk bra fylte ut helsekort for gravide. Er 10+4. Prøvde å høre etter hjertelyden men er nok litt tidlig ennå. Tok noen glass med blodprøver kan man si mulig det ikke blir noe mer kontroll før ul på sykehuset i uke 18. Nå vet svigermor om spiren. Så bra Jeg skal til første kontroll om en uke og er da 10+5 - også spent om jordmoren kan høre hjertelyden. Det hadde vært så beroligende, men er jo viktig å være forberedt på at det kan være tidlig. Velkommen i "klubben" Havmus . Du har kanskje sagt det, men hvor gammel er eldstemann nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 7. juli 2014 #437 Del Skrevet 7. juli 2014 Så bra Jeg skal til første kontroll om en uke og er da 10+5 - også spent om jordmoren kan høre hjertelyden. Det hadde vært så beroligende, men er jo viktig å være forberedt på at det kan være tidlig. Velkommen i "klubben" Havmus . Du har kanskje sagt det, men hvor gammel er eldstemann nå? Takker. Eldste ble ett i mars, så det blir ca. 2 år mellom dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 7. juli 2014 #438 Del Skrevet 7. juli 2014 Baah, kastet opp igjen -.- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 7. juli 2014 #439 Del Skrevet 7. juli 2014 Baah, kastet opp igjen -.- Det driver jeg med og! Sliter med å sove om natta fordi jeg er kvalm. Enten så er jeg så kvalm at jeg ikke får i meg mat, eller så får jeg i meg mat men kaster opp etterpå...godt jeg har noen kilo å ta av da (Har igjen 13 kilo etter første svangerskap som ikke vil av!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 7. juli 2014 #440 Del Skrevet 7. juli 2014 Hehe, jeg har litt å ta av selv også Har "bare" kastet opp 4 ganger (med flere runder da), men er kvalm mye Enten så blir jeg kvalm fordi jeg ikke spiser ofte nok eller mye nok, eller så blir jeg kvalm fordi jeg har for mye mat i systemet Har hvertfall funnet ut at babyen ikke liker kylling, for blir kvalmest etter kylling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå