Gå til innhold

Hadde du villet tatt en mnd pause i prøvingen pga drikking i ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal til syden i juli, da har jeg veldig lyst til å drikke og kose meg og ta en fest. Det blir bare meg og samboer som drar men allikevel så er det jo så kjempedeilig og sitte i sola eller nyte nattelivet når man samtidig er lett sommerbrisen..

Vi har ingen barn og har prøvd og prøvd. Jeg har vært gravid to ganger men mistet begge gangene. Ønsker oss så inderlig et barn. Men jeg kjenner at jeg også ønsker å få nyte en ferie nå og få drikke og kose meg...

Derfor ønsker jeg og ikke prøve i juni men heller prøve neste mnd. Men...hva hvis det er i juni at jeg endelig hadde blitt gravid igjen? Hva hvis det er juni-spiren som hadde sittet hele 9 mnd og blitt til vårt første barn??

Er redd jeg kommer til å angre eller og gå rundt og lure og ha dårlig samvittighet for at jeg prioriterte meg selv i juli mnd fremfor et potensielt barn :(

Hva hadde du gjort?



Anonymous poster hash: 7ed9a...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg ville ha kost meg på ferie, både med god drikke og avslappende sex, uten prevensjon. Tatt ting som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt voksen. Det der er ikke en problemstilling engang. Og hva er dette med at dere kvinner på KG ikke kan drikke vin mens dere prøver å bli gravide? Det er ikke farlig å drikke alkohol før du faktisk er gravid.

Anonymous poster hash: be1cf...522

Anonymous poster hash: be1cf...522

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Til deg som svarte surt: Det var jo bare et spm... Jeg ønsket jo bare å høre med andre her om hva de tenker rundt det bare for å få litt input...

Og det er ikke det at man ikke kan drikke i prøveperioden men det at hvs jeg nå blir gravid i juni så kan jeg ikke drikke i juli på ferien, det er det som er "problemstillingen".



Anonymous poster hash: 7ed9a...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du mente at du ikke ville drikke mens du var prøver.

Men forstår det som om at du evt skal droppe å bli gravid før ferien.

Det er jo en prioritering..

Hvis du er gravid, så bør det være gledelig nok til at du kan droppe drinkene på kveldene? Hvertfall for oss..

Anonymous poster hash: 4e124...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drikk og kos deg, bruk kondom. Jeg er langtidsprøver og ikke totalavholds, men på ferietur kan jeg fort drikke et par glass vin til en bedre lunsj, og gjerne flere enheter til middag/kveld også, og da ville jeg vært nervøs for positiv test. Alkohol fodeles i kroppsvæsker og kan nå embryoet før graviditet kan påvises.

Sjansen for at en spesiell måned skulle være eneste sjanse for graviditet er for alle praktiske formål lik null. Jeg skippet nettopp en syklus fordi vi begge hadde andre planer den uken hver for oss, og det var deilig å senke skuldrene og ikke håpe og tenke, og ta en mens med et smil og ikke bli skuffet. Og jeg er "gammel" og vi venter på prøverør. Unn deg ferie, det gjør godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk og kos deg, bruk kondom. Jeg er langtidsprøver og ikke totalavholds, men på ferietur kan jeg fort drikke et par glass vin til en bedre lunsj, og gjerne flere enheter til middag/kveld også, og da ville jeg vært nervøs for positiv test. Alkohol fodeles i kroppsvæsker og kan nå embryoet før graviditet kan påvises.

Sjansen for at en spesiell måned skulle være eneste sjanse for graviditet er for alle praktiske formål lik null. Jeg skippet nettopp en syklus fordi vi begge hadde andre planer den uken hver for oss, og det var deilig å senke skuldrene og ikke håpe og tenke, og ta en mens med et smil og ikke bli skuffet. Og jeg er "gammel" og vi venter på prøverør. Unn deg ferie, det gjør godt:-)

Jeg er enig det du skriver, men forstår det som at det ikke er snakk om å drikke mens de prøver. Men å måtte droppe å drikke på ferien FORDI hun evt har blitt gravid i juni?

Anonymous poster hash: 4e124...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig det du skriver, men forstår det som at det ikke er snakk om å drikke mens de prøver. Men å måtte droppe å drikke på ferien FORDI hun evt har blitt gravid i juni?

Anonymous poster hash: 4e124...4c0

Så om du heller vil sitte småbrisen på ferie, fremfor gravid, må nesten du avgjøre. Jeg vet hva jeg hadde valgt!

Anonymous poster hash: 4e124...4c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nesten det er en merkelig problemstilling. Trodde som flere her at det var snakk om alkohol mens dere prøver.

Men hvis det er snakk om å ikke kunne drikke fordi du er gravid, så er det noe annet. Jeg ville prøvd som normalt, og hvis du blir gravid, så bør dere uansett kunne ha en fin ferie (uten alkohol). Det er jo en god sjanse for at du ikke blir gravid, og da kan du drikke så mye du vil ;)

Jeg hadde prøvd som normalt, og tatt resultatet som det kom. Ingen av delene hadde hvertfall ødelagt vår ferie :)

Dette må nesten dere vurdere selv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ser nå at jeg har misforstått også. Jeg tror jeg ville prøvd som normalt, og tatt ting som det kommer..jeg tviler vel helt ærlig på at du vil være lei deg i ferien dersom du ikke kan drikke fordi du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig det du skriver, men forstår det som at det ikke er snakk om å drikke mens de prøver. Men å måtte droppe å drikke på ferien FORDI hun evt har blitt gravid i juni?

Anonymous poster hash: 4e124...4c0

Satte på middagen innimellom da jeg skrev innlegget, så jeg fikk ikke med meg den presiseringen:-) Da hadde jeg personlig valgt å bruke juni til prøving og risikert å være gravid og avholds til ferien, men det haster jo å lykkes for oss. Hvis tidsfaktoren ikke er så viktig og stressende tanker om at det kan foreligge fruktbarhetsproblemer ikke har tatt overhånd, ville jeg ha hoppet over. Bra for forholdet å få kost seg og leve litt normalt. Og ja, til dem som provoseres av drikkelystne kvinner, å kunne nyte alkohol i passende mengder er normalt for meg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde absolutt prøvd på barnet i juni. For meg er det viktigere å bli gravid enn å kunne drikke i ferien, selv om jeg selvsagt forstår at det er kjekt å kunne ta et glass vin eller to i sydligere strøk. Spesielt når dere er langtidsprøvere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke stått over prøving bare pga jeg ikke kunne drikke alkohol på ferie hvis jeg ble gravid...... heller alkoholfritt enn gravidfritt. Men nå er vi langtidsprøvere, og et lite frø i magen er høyst etterlengtet.

Er så mye god drikke som ikke har alkohol som du kan kose deg med til mat og på terassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her.

Til de som synes problemstillingen var uklar så mente jeg i førstepost at jeg dropper prøvinga denne gangen, altså hopper over en mnd, for å ikke risikere at akkurat denne mnd så skulle jeg bli gravid. Som da gjør at jeg ikke kan drikke og kose meg med samboer. Og heller da gjenoppta prøvingen mnd etter igjen. Så vi går da bare glipp av en mnd med prøving.

Jeg er ikke gravid og hadde aldri rørt en dråpe alkohol om jeg var det. Jeg hadde dratt til syden selv om jeg hadde vært gravid men det hadde blitt en mer roligere tur, en helt edru tur. Jeg er ikke så ivrig på det når jeg faktisk ikke er blitt gravid enda og har muligheten til å unngå risikoen å bli gravid. Derfor hopper jeg bare av litt og hopper på igjen.

Det er det jeg mente. Ja jeg ønsker meg barn veldig sterkt, samboer også. Men dette blir vår første og muligens eneste sydentur på mange år :)



Anonymous poster hash: 7ed9a...b3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte litt det samme, men da om å hoppe over en pp for å unngå desemberbarn. Vi endte opp med å prøve uannsett.

Jeg hadde en sterk følselse om at jeg typisk nok kom til å bli gravid den måneden og det ble jeg :)

Og etter å ha prøvd i et år og opplevd en SA, bryr jeg meg virkelig ikke om barnet så kommer på julaften, så lenge jeg får et friskt barn.

Jeg tror at om du blir gravid før ferien så vil du være så glad over graviditeten at å ikke drikke alkohol absolut ikke kommer til å være et tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ha kost meg på ferie med alt det det innebærer. Blir du gravid på tur, så er det fordi du har kost deg, slappet av og hatt det bra. Jeg ville ikke ha droppet prøving en mnd pga en ferietur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkohol mens jeg og samboeren prøvde, sluttet å drikke dagen jeg testet positivt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...