Brunhilde Skrevet 25. mai 2014 #41 Skrevet 25. mai 2014 Jeg syns det er deilig når det er stille på søndagen og det har ikke noe med religion å gjøre, men noe med et behov for en rolig dag. Allikevel reagerer jeg ikke om noen drar over gresset med en manuell eller en elektrisk klipper, men motorklipperen kan gjerne stå. Jeg jobber gjerne i hagen, luker og rydder, men jeg prøver å unngå å bråke for mye - allikevel skjer det at jeg drar over med klippingen utpå kvelden, men som sagt, helst ikke. Robotklipper er sikkert greit hvis man har mye plen og mye penger, men jeg har liten plen og tar over den på 8-10 minutter. (Jeg kunne drept den idioten som drev på med motorsag i flere timer i formiddag!) 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #42 Skrevet 25. mai 2014 Ser en skriver at det er bare idioter og pensjonister som klager. Humre. Du kan nok klippe, men det er faktisk ikke lov etter vedtektene. Noen skrev: tror dem arbeidsfolk har tid ellers? Da bør du ikke skaffe deg noe som krever arbeide av deg, utenom arbtid. Mange starter klippere på søndag, noe bråkete maskiner. Er det skikkelig sommervær,så er det irriterenes for naboer som sitter ute, på terassen, inne med vinduer oppe. Du bryter noe som heter helligdagsfreden, og hvorfor skal vi ikke ha en dag i uken hvor vi har fred for støy? Der jeg bodde før startet folk høytrykken, gressklippere på søndagsmorgen. Eller resten av søndagen. Bor du i område med rekkehus,så kan det faktisk bli lenge på en søndag. Oppfatter det som folk som gir blaffen i sine omgivelser, sine naboer. Har opplevd dette på konfirmasjonsfeiring også. Og i andre selskaper. Jeg kan huske ast det var vel de yngste som ga fullstendig f...i hva naboen mente. Jeg tror (nei jeg er ikke gammel) at folk som er oppdradd skikkelig vet dette med helligdagsfreden, lg at man tar hensyn til naboer. To av mine naboer,pluss oss driver og bygger garasje. Vi har heller ikke mye fritd,men det er ingen som går ut og snekrer på søndag,selv om været nå passer til det. Hvordan skal det bli om alle gir blaffen.? Anonymous poster hash: 62fb3...c9a 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #43 Skrevet 26. mai 2014 Trist at det er så mange som synes det er ok å bryte loven. Det står i loven at det skal være rolig hele søndagen 24 timer, og at du kan bli bøtelagt for unødig støy. Da er dere lovbrytere hele gjengen her. Håper dere blir anmeldt og får en saftig bot! Anonymous poster hash: 1d218...f29 7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #44 Skrevet 26. mai 2014 Artig at denne tråden skulle dukke opp. Jeg klippet nylig grasset på en søndag og en gammel grinebiter av en nabo konfronterte meg med at det var ulovlig og at dette ble anmeldelse hvis jeg ikke sluttet øyeblikkelig. Jeg gjorde som han sa, men var meget missfornøyd med at han hadde truet meg. Derfor har jeg nå montert lys på gressklipperen og akter fra nå av å klippe gresset mandag klokken 00:05. Dette passer dessuten utmerket med mine uvanlige arbeidstider. Så nå bare gleder jeg meg til at naboen trygler meg til å begynne å klippe gresset på søndager istedet. Anonymous poster hash: 90c66...6a9 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #45 Skrevet 26. mai 2014 Artig at denne tråden skulle dukke opp. Jeg klippet nylig grasset på en søndag og en gammel grinebiter av en nabo konfronterte meg med at det var ulovlig og at dette ble anmeldelse hvis jeg ikke sluttet øyeblikkelig. Jeg gjorde som han sa, men var meget missfornøyd med at han hadde truet meg. Derfor har jeg nå montert lys på gressklipperen og akter fra nå av å klippe gresset mandag klokken 00:05. Dette passer dessuten utmerket med mine uvanlige arbeidstider. Så nå bare gleder jeg meg til at naboen trygler meg til å begynne å klippe gresset på søndager istedet. Anonymous poster hash: 90c66...6a9 Da er du garantert å få politiet på besøk. Ikke vær en slik idiot. Anonymous poster hash: 1d218...f29 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #46 Skrevet 26. mai 2014 Da er du garantert å få politiet på besøk. Ikke vær en slik idiot. Men da spiller det ingen rolle for da er det lovlig. Anonymous poster hash: 90c66...6a9
Grønt blad Skrevet 26. mai 2014 #47 Skrevet 26. mai 2014 Men da spiller det ingen rolle for da er det lovlig. Anonymous poster hash: 90c66...6a9 Det skal være ro fram til 07:00 på hverdager. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #48 Skrevet 26. mai 2014 Men da spiller det ingen rolle for da er det lovlig. Anonymous poster hash: 90c66...6a9 Nei det er ulovlig. Kan du ingenting eller? Anonymous poster hash: 1d218...f29 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2014 #49 Skrevet 26. mai 2014 Det skal være ro fram til 07:00 på hverdager. Nei det er ulovlig. Kan du ingenting eller? Paragraf noen? Anonymous poster hash: 90c66...6a9
Suss81 Skrevet 26. mai 2014 #50 Skrevet 26. mai 2014 Pleier å holde øye med naboene jeg da. Om noen av de klipper gresset på en søndag så gjør jeg det å, men er det ingen i området som gjør det så lar jeg også vær
ekkoet Skrevet 26. mai 2014 #51 Skrevet 26. mai 2014 (endret) Står litt mer om ting her: http://www.dinepenger.no/regler/du-kan-be-naboen-dempe-seg/122289 Jeg er forresten en av de som klipper og jobber på søndager og har forståelse for folk som gjør det. Jeg dropper det dog om naboen sitter i hagen sin og har besøk. Naboen min stod i hagen med minigraver med en slik på langfredag: Da må jeg si at jeg begynte å lure litt. Endret 26. mai 2014 av ekkoet
Puny Skrevet 26. mai 2014 #52 Skrevet 26. mai 2014 Det er bare pensjonister og idioter som klager på folk. Som ikke har tid til, når det er arbeidsdagene. Å herregud blir så forbanna! haha, ja men gamle tante mener det ikke er lov å klippe gresset eller henge klær ute til tørk i "kirketiden," man må jo ikke gjøre noe usømmelig vet du
Bitten13 Skrevet 26. mai 2014 #53 Skrevet 26. mai 2014 Pleier selv å klippe gresset på søndager, men venter til litt utpå dagen. Tror ikke noen av naboene synes det gjør noe. Synes det er verre med pensjonistnaboen starter opp kl. 07:30 midt i fellesferien. Det er sikkert lov, men lite hensynsfylt...
outkast Skrevet 26. mai 2014 #54 Skrevet 26. mai 2014 Har nylig flyttet til et veldig tett boligfelt der jeg har 4 eneboliger tett oppå meg, og jeg begynner å bli lei av å høre gressklipperstøy hver eneste dag. Det virker som om de er besatt av å klippe gresset, og de verste er pensjonistene som har 1 cm gress. I tillegg har jeg en svær plen utenfor huset som klippes av kommunen 1 gang i uka, så det blir enda mer støy. I tillegg er huset sykt lytt?? Nei gud, jeg hater å bo oppå folk i hus fra 90-tallet. Skulle ikke vært lov 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2014 #55 Skrevet 8. juni 2014 Dette løste seg ganske greit da det ble drittvær allikevel den søndagen. Så jeg klippet en skikkelig jungel lørdagen etter. Men jeg tror at jeg bekymret meg for mye for området her. For i dag, søndag OG 1. pinsedag, har det ikke vært mindre enn 3 gressklippere i gang rundt her. Syns det er helt greit jeg da, så lenge man ikke starter med motorsag og trykkluftbor liksom. Anonymous poster hash: d81d0...805
Birdo Skrevet 17. juni 2014 #56 Skrevet 17. juni 2014 Politiet sier sikkert takk til de pengene du, bare en anmeldelse kommer. De har jo selv gått ut i media å sagt at de ikke bruker ressursene sine på det. Å helt ærlig, hva er problemet deres? Huker dere tak i ungene i området som leker og kanskje roper litt på søndager også? Eller biler som kjører på veiene, og naboene som kanskje har besøk og ler og skravler i hagen?
Gjest Skrevet 17. juni 2014 #57 Skrevet 17. juni 2014 En nabo klipte plenen på 17. mai. Greit nok en lørdag men er sikkert ikke lov. Tviler for at noen anmelder deg TS.Anonymous poster hash: c90cc...704 Ikke noe lov som sier at man ikke kan klippe plenen på 17 mai faktisk, med mindre det er på søndag Ikke klag på kg den dagen du får bot da Nå var det vel rundt 20 år siden noen sist fikk bot for plenklipping på en søndag! Man får uansett advarsel først ved at de ringer deg!
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #58 Skrevet 17. juni 2014 Ikke noe lov som sier at man ikke kan klippe plenen på 17 mai faktisk, med mindre det er på søndag Nå var det vel rundt 20 år siden noen sist fikk bot for plenklipping på en søndag! Man får uansett advarsel først ved at de ringer deg! haha. Naboen min fikk bot forrige søndag:) de ringte til han søndagen før det og sa de hadde fått klager. Så neste søndag dret han i det, og vips der kom politi hitt. Deilig. Anonymous poster hash: f35f7...6a4 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #59 Skrevet 17. juni 2014 Heller gressklipper bråk, enn unger som løper rundt i gatene og hyler fra morgen til kveld. Gressklippinga er gjerne over på en liten time. Greit at ungene leker, men hvorfor må de hyle HELE DAGEN?!! Anonymous poster hash: c6b85...572
Gjest Skrevet 17. juni 2014 #60 Skrevet 17. juni 2014 haha. Naboen min fikk bot forrige søndag:) de ringte til han søndagen før det og sa de hadde fått klager. Så neste søndag dret han i det, og vips der kom politi hitt. Deilig. Anonymous poster hash: f35f7...6a4 Oj, det er sjeldent! Her i området gikk politiet ut og sa at de kun rykket ut om firmaer støyet, privatpersoner bare snakket de til. Her tenker vi ikke stort på det og samtlige naboer har i løpet av en søndag de siste månedene bråkt :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå