Gjest Evel Skrevet 24. mai 2014 #21 Skrevet 24. mai 2014 Har gjort det tusen ganger, ingen av naboene har klaget. T.o.m bor jeg, hvor det er masse hus rundt meg Ikke klag på kg den dagen du får bot da 1
Eplekaka Skrevet 24. mai 2014 #22 Skrevet 24. mai 2014 Men ok, da er det vel greit at politiet ilegger deg bot da? Politiet har vel langt bedre ting å bruke tiden på enn å gi bot til en ivrig hageeier som klipper plenen sin kl. 1400 en søndag? Tenker de hadde fått seg en god latter etter at en sur nabo hadde ringt og anmeldt det 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #23 Skrevet 24. mai 2014 Oi, er jeg den eneste som ikke synes det er så kult da? Etter en lang uke, med den ene jobben i ukedagene, og den andre på lørdager, er søndager min hviledag, og jeg vil ha ro! Klippe gresset kan jeg gjøre fort etter jobb i uken... Anonymous poster hash: b5ef3...b3b 11
Gjest Evel Skrevet 24. mai 2014 #24 Skrevet 24. mai 2014 Politiet har vel langt bedre ting å bruke tiden på enn å gi bot til en ivrig hageeier som klipper plenen sin kl. 1400 en søndag? Tenker de hadde fått seg en god latter etter at en sur nabo hadde ringt og anmeldt det Politiet sier sikkert takk til de pengene du, bare en anmeldelse kommer.
Eplekaka Skrevet 24. mai 2014 #25 Skrevet 24. mai 2014 Jeg liker også at det er stille en søndag formiddag. Men når dagene blir for hektiske, må man jo kunne klippe litt plen i helgen.
Eplekaka Skrevet 24. mai 2014 #26 Skrevet 24. mai 2014 Politiet sier sikkert takk til de pengene du, bare en anmeldelse kommer. Tviler på det. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #27 Skrevet 24. mai 2014 Ikke klag på kg den dagen du får bot da Lite sansynlig, da jeg har kunn en nabo i nærheten, og han klipper selv plena på søndager Og politiet har viktigere ting å gjøre enn å dra rundt til folk for å gi dem bot for plenklipping Anonymous poster hash: 27315...7c4 2
Fuglen Skrevet 24. mai 2014 #28 Skrevet 24. mai 2014 Plenklipping er jo ikke så bråkete da, synes nesten det er litt koselig, jeg. Mye verre med f.eks. motorsag. Eller hundebjeffing. 1
Pysa Skrevet 24. mai 2014 #29 Skrevet 24. mai 2014 Jeg gjør det ikke, men jeg har ingen problemer med å få det gjort de andre dagene. Jeg finnes ikke religiøs, men det er noen av naboene.
Pysa Skrevet 24. mai 2014 #30 Skrevet 24. mai 2014 Kan legge til at det er viktigere å få fred lørdag ettermiddag/kveld, syns jeg. Men så har jeg aldri skjønt meg på kristenfolket heller. ;-)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #31 Skrevet 24. mai 2014 Jeg holder som regel plenklippingen unna helgen i det hele tatt, siden det går greit å ta det enkelte hverdager, og jeg selv liker å ha helgen fri (tenker ikke spesielt på bråk, bare å slippe å gjøre det). Men det er litt spesielt nå, og det er egentlig veldig nødvendig å få klippet - samtidig som at jeg ikke har mulighet hele neste uke i det hele tatt (med mindre det skal gjøres før 9 eller etter 20, regner med det er ENDA mindre populært). Tenker også på helligdagsfreden, men det er jo både ungeskrål fra trampoliner og hager, bikkjer, grilling og tilhørende skravling og "bråk" fra de andre husene rundt her andre søndager. Allikevel, så vet jeg at mange kjører prinsippfast, og vil reagere på gressklipping "bare fordi", så jeg er jo skeptisk. Greit å lese hva andre mener, takk for innspill. Anonymous poster hash: d81d0...805
xeno Skrevet 24. mai 2014 #32 Skrevet 24. mai 2014 Aldri hehe. Har penger til å betale hva som helst men bare mangler kjæreste, det som er problemet. Penger er ikke vanskelig å få he he. Ikke klag på kg den dagen du får bot da
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #33 Skrevet 24. mai 2014 Kjør på sier nå jeg. Jeg bor faktisk nær en kirke, men klipper likevel plenen på en søndag hvis det er det passer seg sånn. Jeg prøver helst å unngå det siden jeg vet en del av naboene er kristne, og jeg hadde også en farmor som var veldig opptatt av at man ikke skulle gjøre noe bråkete utearbeid på søndager så jeg har fått det prentet inn at det ikke er god folkeskikk. Men jeg tror de aller fleste er litt romslige og aksepterer at plenen klippes når været tillater det og man har tid. Og når man bor på vestlandet så skal det jo godt gjøres å få det til å klaffe.. Jeg har som deg ts en liten elesktrisk klipper med ledning, så her tar det tid. Jeg bruker en og en halv time på plenen min. Når jeg samler opp gresset må jeg tømme beholderen veldig ofte så det går med nesten like lang tid på tømmingen som det å faktisk klippe plenen. Nå er jeg ikke en sånn som klipper en gang i uka da, så da er jo gjerne gresset ikke så kort når jeg klipper det heller. Anonymous poster hash: c0356...080
_Aries Skrevet 24. mai 2014 #34 Skrevet 24. mai 2014 Oi, er jeg den eneste som ikke synes det er så kult da? Etter en lang uke, med den ene jobben i ukedagene, og den andre på lørdager, er søndager min hviledag, og jeg vil ha ro! Klippe gresset kan jeg gjøre fort etter jobb i uken... Anonymous poster hash: b5ef3...b3b Ja, du kan sikkert gjøre det. Men mange er har ikke vanlig 8-timersjobb (eller i ts sitt tilfelle vært syk) og da må man gjøre det når det passer seg, og ikke minst når været er bra. Så lenge det ikke er for tidlig eller for sent på dagen burde det ikke være et problem.
skrue Skrevet 25. mai 2014 #35 Skrevet 25. mai 2014 Om man på en søndag f.eks. begrenser seg til tidsrommet 13-16 og kanskje 19-21 tror jeg de færreste reagerer. Eller man kan gjøre som meg å ha en manuell klipper uten motor. Bråker minimalt, er ikke spesielt tung og vedlikehold er så og si fraværende. Jeg har en elektrisk kantklipper i tillegg, ikke mye lyd i den heller.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2014 #36 Skrevet 25. mai 2014 Du kan godt gjøre det hvis du må, men vær så snill å ikke gjøre det til en vane. Lyd av plenklippere er fryktelig forstyrrende, og det er så deilig med en dag i uken der det er mindre støy enn vanlig. Som min (ateist)nabo sa en gang: "det har ingenting med religion å gjøre, det har med dannelse å gjøre!" Anonymous poster hash: 4ef45...c12 8
Grønt blad Skrevet 25. mai 2014 #37 Skrevet 25. mai 2014 Jeg mener det er en uting. Plenklippere støyer, og det er veldig godt med en dag i uka der det ikke er mye støy. Dette bør man klare selv om man har full jobb. Har det regnet i to uker i strekk er selvsagt saken annerledes, men man bør så langt det er mulig unngå å klippe gresset på søndager. 8
Sunshine Skrevet 25. mai 2014 #38 Skrevet 25. mai 2014 Du kan godt gjøre det hvis du må, men vær så snill å ikke gjøre det til en vane. Lyd av plenklippere er fryktelig forstyrrende, og det er så deilig med en dag i uken der det er mindre støy enn vanlig. Som min (ateist)nabo sa en gang: "det har ingenting med religion å gjøre, det har med dannelse å gjøre!"Anonymous poster hash: 4ef45...c12 Enig! Vi lever i et samfunn med så mye støy, og da er det faktisk bra for helsa at det er stille og rolig den ene dagen i uka. Veldig mange har fri denne dagen og nyter derfor dagen i hagen, spesielt om det er fint vær. Om gresset ditt ikke er klippet er det vel ingen som dør av det? Jeg har en pensjonert nabo som ALLTID skal frem med ett eller fire ulike motoriserte hageverktøy på søndager. Det er forferdelig irriterende og ikke minst respektløst. De fleste andre i området respekterer at søndag holdes stille. 8
Gjest brutal_mann Skrevet 25. mai 2014 #39 Skrevet 25. mai 2014 ele problematikken løses enkelt ved at en skaffer seg en robotgressklipper. At plenen blir finere enn noensinne er bare en bonus.
Gjest Terra. Skrevet 25. mai 2014 #40 Skrevet 25. mai 2014 Jeg kan ikke si hva andre skal gjøre eller ikke gjøre, men jeg prøver å holde søndagen stille og rolig så langt jeg kan... Men har nok klippet plen når det har nødet på slik som hos deg, Ts, har dog ventet til etter kl. 12 Selv setter jeg pris på en stille og rolig søndag, så har jeg muligheten tar jeg det på mandagen i stedet for å si det sånn. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå