Gå til innhold

Sjanse for graviditet?, erfaringer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har vært en stund uten p- piller , grunnen er at jeg gikk tom for det.. Fikk da mensen etter noen dager så det ble liksom den pillefri uken. Men, så hadde jeg nesten en uke til uten p-piller. Hadde ubeskyttet sex 2 dager etter mensen mener jeg.
Så hadde vi både ubeskyttet sex etter 3 dager med p-piller, og dag 4. Eggløsningen kunne starte når jeg hadde ubeskyttet sex på dag 4, for det var den datoen det begynte. Er det så utrygt å ha sex etter 3 dager med piller, når det er 2 uker siden sist jeg tok deg ca. Vil jeg få eggløsning når jeg har gått 3 dager med piller.

Var forrige torsdag, jeg var hos helsesøsteren skulle få resept på p-piller, hun skrev så klart ut feil merke p piller, hadde Loette 28, men fekk resept på Oralcon.

Kort oppsumert : Gikk uten p-piller 2 uker, ene uken med mens. Fikk p-piller torsdag den 15 mai, hadde ubeskyttet sex natt til 19 mai, hadde gått på p-piller litt over 3 dager, eggløsningen kunne begynne 19 mai. er sjansen stor for at eggløsningen har stoppet pga p pillene, på 3 dager?.
Sto jeg kunne ha eggløsning frem til den 23, har hatt ubeskyttet sex noen ganger før det, blant annet natt til idag, men har gått på p pillene 7 dager nå.

Saken er jaffal at jeg er utrolig kvalm, spesielt om morgen, kan dette ha med at jeg byttet merke på p-pillene ?, husker jeg ble litt kvalm av de forrige o, men tror ikke det var like sterkt som dette.. Vet at mest sannsynlig kan du kje kjenne etter symptomer om du skulle være gravid så tidelig.

Vil gjerne høre andre sin erfaring, takker for alle svar! :-)



Anonymous poster hash: 05ac3...fe4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo selvfølgelig en mulighet. P-piller hindrer jo eggløsning, også den pillefrie uka. Om du bytter merke og samtidig ikke starter brettet på den første dagen med ventet bortfallsblødning må man regne med minst 7 dager hvor p-pillen ikke er garantert effektiv. Altså har du hatt/er i den 2. uken hvor det er mulighet for at du kan ha fått en eggløsning fordi du har hatt opphold på p-piller. Det er ganske liten sjangse for å få eggløsning de første månedene etter avsluttet p-pillebruk (ca 20% sjangse for å få eggløsning første måned etter slutt), men det er individuelt. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente ca. 2 uker og ta en test eller få en time til blodprøve for å være sikker.



Anonymous poster hash: 094e7...6f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig en mulighet. P-piller hindrer jo eggløsning, også den pillefrie uka. Om du bytter merke og samtidig ikke starter brettet på den første dagen med ventet bortfallsblødning må man regne med minst 7 dager hvor p-pillen ikke er garantert effektiv. Altså har du hatt/er i den 2. uken hvor det er mulighet for at du kan ha fått en eggløsning fordi du har hatt opphold på p-piller. Det er ganske liten sjangse for å få eggløsning de første månedene etter avsluttet p-pillebruk (ca 20% sjangse for å få eggløsning første måned etter slutt), men det er individuelt. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente ca. 2 uker og ta en test eller få en time til blodprøve for å være sikker.

Anonymous poster hash: 094e7...6f3

Tusen takk for svar! Jeg hadde o mensen ca 2 uker før siste mens, grunnen til jeg fikk mensen igjen var at jeg gikk tom for p piller, så om det går ann å få eggløsning når det har vært to tette mens perioder vett ikke jeg?. Som sagt begynte jeg på nytt brett, hadde tatt 2-3 piller før jeg hadde ubeskyttet sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...