Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke kvalm av godteri lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i militæret for tiden og det er mye død-tid, så det blir mye godis og litt latskap fra min side. Har merket at jeg ikke blir kvalm av godteri lenger, og det bekymrer meg litt for da klarer jeg ikke å slutte og spise det!! Hva kan det være av? :klo:

Prøver å holde meg unna godteri, men lager alltid unnskyldninger for å spise litt/ mer godis... Noen tips til hva jeg kan tenke istedenfor/ gjøre for å ikke gå i fella?


Anonymous poster hash: d556d...ce2



Anonymous poster hash: ad951...14d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å.. må fortell meg grunnen om du finner det ut :laugh:



Anonymous poster hash: df897...6bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i militæret for tiden og det er mye død-tid, så det blir mye godis og litt latskap fra min side. Har merket at jeg ikke blir kvalm av godteri lenger, og det bekymrer meg litt for da klarer jeg ikke å slutte og spise det!! Hva kan det være av? :klo:

Prøver å holde meg unna godteri, men lager alltid unnskyldninger for å spise litt/ mer godis... Noen tips til hva jeg kan tenke istedenfor/ gjøre for å ikke gå i fella?

Anonymous poster hash: d556d...ce2

Anonymous poster hash: ad951...14d

Du har ikke tenkt tanken om at du kan ha blitt sukkeravhening? For mye sukker og effekten dabber av, du får ikke samme glede når du spiser mindre og må dermed ha mer og mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i militæret for tiden og det er mye død-tid, så det blir mye godis og litt latskap fra min side. Har merket at jeg ikke blir kvalm av godteri lenger, og det bekymrer meg litt for da klarer jeg ikke å slutte og spise det!! Hva kan det være av? :klo:

Prøver å holde meg unna godteri, men lager alltid unnskyldninger for å spise litt/ mer godis... Noen tips til hva jeg kan tenke istedenfor/ gjøre for å ikke gå i fella?

Anonymous poster hash: d556d...ce2

Anonymous poster hash: ad951...14d

Huff, jeg jobber i militæret, og fy faen, man skulle jo tro at dere var i god form. Men de fleste av dere spiller playstation og kjøper pølser, muffins og hamburgere til middag hver dag. Mange av dere kommer også inn for å kjøpe snop, og noen timer senere kommer dere tilbake igjen fordi dere er gått tom.

Anonymous poster hash: 6d6f9...060

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen blir vant til den enorme mengden med sukker/fett/salt. Kroppen er rett og slett blitt avhengig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg jobber i militæret, og fy faen, man skulle jo tro at dere var i god form. Men de fleste av dere spiller playstation og kjøper pølser, muffins og hamburgere til middag hver dag. Mange av dere kommer også inn for å kjøpe snop, og noen timer senere kommer dere tilbake igjen fordi dere er gått tom.

Anonymous poster hash: 6d6f9...060

Skikkelig rart av deg å svare slik om du virkelig jobber i militæret. Det er jo okei å spise godteri, bare i moderate mengder. Du kan være i god form selv om du spiser godteri. Really.

Men for å svare hva jeg tror. Det er mulig at du er blitt så vandt til å spise godteri, at du bare vil ha mer, og derfor ikke kvalm. Samme som noen over her sa .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stadium én av diabetes type 2 er på vei til deg.

Kroppen din sa fra før da du hadde så høyt blodsukker at du ikke tålte mer sukker på noen timer, fordi insulinet trengte tid til å lagre sukkeret du hadde i blodbanen som glukogen og fett.

Nå derimot, er kroppen din utslitt og insulin-reseptorene du har er blitt mindre følsomme. Du er blitt insulinresistent av livsstilen din.

Slutt med snop eller bli feit og få diabetes 2 på sikt.

Det kan også være interessant for deg å vite at blodet ditt blir ganske klissete, som søt saft, av sukkeret og at det lager åreforkalkninger... Hurrej.

Så dropp snopet.

Kjøp micro-popcorn i stedet.

Sukkeravhengighet er det ikke.

Edit:

Folk får ikke sukkeravhengighet. De får en tilvenning til skyhøyt blodsukker og dermed ubalanse i insulinproduksjonen sin. Noe som gir dem en følelse som minner om diabetikeres føling, når blodsukkeret deres kommer ned i normalt nivå.Det kaller de "abstinens." Da spiser de sukker for å føle seg bra igjen. Enten det, eller de blir sukkersultne før de når følingen på det senkede blodsukkeret.

Kroppen vår er programmert for å ville ha sukker, enten vi dør av mengden eller ikke.

Steinalderfolk fikk nemlig ikke tilgang til søstsaker, sånn som oss -så for dem var det gunstig å ikke bli kvalm av sukker i løpet av noen dager med intens sukkerspising etter et raid av et biebol med honning. Da trengte nemlig folk å kunne fråtse i sukkeret uten å daue av det, så de kunne lagre den mengden med energi de plutselig hadde tilgang til.

Derfor får vår menige TS her den tilvenningen han har fått.

Nå om dagen dør folk av fedme. Om noen generasjoner er genene tilpasset fråtseriet vi har tilgang til, med raffinert sukker, syltetøy, brus, kaker og brød av hvitt mel på menyen. Det kalles evolusjon. Kun genene til dem som tåler sukker uten å bli tjukke, vil overleve fedmeepedemien. De andre får, som kjent, nedsatt evne til sex og forplantning med økende kroppsvekt.

Så TS: Vil du beholde potensen, dropp snopet.

Det kan også være interessant å vite at når man spiser sukker virker det oppkvikkende og i noen minutter antidepressivt,-fordi sukker er ren energi for hjernen. Men på sikt vil du bli daff og få hodepine. Noen får faktisk migreneanfall utløst av sjokolade...

Siden du lever inaktivt og med lite stimuli på brakka, så liker nok hjernen din å bli litt stimulert av sukker. Men som sagt: Det er ikke bra for deg. Ikke for noen, faktisk.

(PS. Aldri sett barn på "lavkarbo" da hjernen nettopp drives av sukker. De vil få ødelagt intelligensen sin.)

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...