Gå til innhold

Å kjøre uten mål og mening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hey...dette er litt snålt. Etter jeg fikk lappen har jeg mange ganger bare kjørt rundt uten mål og mening. Siste kjøreturen alene kjørte jeg 300 km til et sted, kjøpte meg en hamburger, og kjørte hjem igjen.. Fordi jeg synes det er så gøyt å kjøre.

Er jeg rar? Man bør vel strengt tatt ikke kjøre bil før en skal noe spesielt fra a til b?

Jeg har også tøyd fartsgrensene ekstra. Hvor jeg kjører akkurat fort nok til å unngå 4 prikker på førerkortet, feks akkurat 95 km/t i 80-sone.

Jeg synes også det er morsomt å "kappkjøre" med andre bilister. Ha det litt moro med sånne som er så utålmodige og ikke greier å ligge bak andre. Jeg kjører ikke for sakte, men holder høy nok hastighet slik at om de kjører forbi meg og blir tatt i kontroll så får de en saftig bot og prikker på førerkortet. Har inntrykk at de da ofte ikke tør å kjøre forbi. Så kan jeg da slakke litt ned på farten i områder hvor det er vanskelig/umulig å kjøre forbi. Men kjører fortsatt 5-10 over fartsgrensen. Da vet jeg de irriterer seg grønn..

Bør jeg levere inn førerkortet? Dette her er jo litt misbruk av lappen og dårlig oppførsel.



Anonymous poster hash: 487f6...e3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ok å kjøre uten mål og mening.

IKKE ok å kappkjøre/leke

Dritbarnslig og unødvendig, og svært farlig. Man blir uoppmerksom av å blande inn konkurranseinnstibkt med kjøring.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Å kjøre rundt uten mål og mening er vel greit. Mange som liker å kjøre for kjøringens skyld.

Men å drive å leke deg i trafikken slik som du holder på er ikke greit! Veien er ikke en lekeplass. Å skape potensielt trafikkfarlige situasjoner på gøy er er ikke greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du med overlegg skaper farlige situasjoner og lurer på om det er greit? Så klart er det ikke greit. Legg førerkortet i en skuff og ta det ikke frem igjen før du har blitt voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i hvert fall revurdere holdningene dine. Trafikksikkerheten bør komme først, og du skaper farlige situasjoner med oppførselen din. Fartsgrensene betyr at det er forbudt å kjøre fortere.

Det er også respektløst overfor miljøet og drive å kjøre rundt bare for å gjøre det. Hvis det er så gøy å kjøre bil, kan du alltids bli yrkessjåfør.



Anonymous poster hash: d57a6...9dd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre uten mål og mening er ok. Men det er IKKE greit å leke sånn som du gjør. Flere ganger jeg har opplevd det, og jeg blir både redd og frustrert. Det er ikke greit. Kan være kjempefarlig. Skikkelig drittungeoppførsel.

-jente22.



Anonymous poster hash: 152e5...a94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjøre rundt uten mål og mening er det ikke noe i veien (hø-hø-hø) med. Jeg elsker å kjøre bil og høre på musikk uten å skulle noen spesielll plass.

Når det blir kappkjøring, "hevn" og passiv aggressjon i trafikken er det rett og slett leking med både din og andres helse og liv. Det er faktisk et potensielt drapsvåpen du sitter i.

Mitt søskenebarn var som deg. Nettopp fått lappen og var nyfrelst sjåfør som skulle leke seg på veien og sammen med de andre bilistene som uvitende ble innblandet i hans grensesprenging. Jeg sier var. Etter 4 måneder kjørte han ut av veien, havnet i en kryssende bru og ble slengt ut av frontvinduet. Setebeltet revnet. Det skal ganske mye kraft til, for ikke å si at det er på grensen til det umulige. Han lå på sykehuset i 4 måneder med brukne bein, pungtere lunger, sprukket milt, urinblære, tarm og lever og kranie. Nå kan han aldri kjøre en bil igjen. Han overlevde såvidt, men det kommer til å ha konsekvenser hele resten av hans liv. Og det bare fordi han ville ta igjen og kjøre forbi bilen som nettopp kjørte forbi han.

Det er rett og slett utrolig idiotisk og tankeløst å herje rundt på veien på den måten du gjør. Du har fått en grunndig kjøreopplæring og bestått en prøve for å vise hvordan du skal oppføre deg i trafikken og føre en bil. Har du glemt alt som sto i læreboka?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Først må jeg si at jeg tar aldri farlige forbikjøringer. Kommer jeg frem til en noen som holder fartsgrensen så holder jeg avstand og ligger der. Det bryr meg ikke.

Grunnen til denne "kappkjøringen" er at jeg irriterer meg over disse som absolutt SKAL forbi, som ikke holder avstand, og ligger tett baki i lange avstander. At de velger å kjøre forbi meg i for høy hastighet er jo ikke mitt problem i grunn. Det er jo deres feil.. For som jeg sa jeg kjører aldri forbi folk som holder fartsgrensen. Selv om jeg vet jeg inviterer til at de må kjøre i for høy hastighet for å komme forbi meg. Og en viktig ting, når de idiotene først bestemmer seg for å kjøre forbi meg så bremser jeg selvfølgelig ned så de ikke gjør en farlig forbikjøring som kan ramme uskyldig motgående trafikk.



Anonymous poster hash: 487f6...e3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Hvorfor er ikke selve turen i seg selv målet og meningen? Altså, der jo det kjøringen er! Så du kjører ikke uten mål og mening, du velger bare å kjøre bil i stede for å for eksempel se en film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...