Gå til innhold

Ømt mellom ribbeina og mot høyre side


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan dette komme av? Slik har det vært i over ett år, og nå tenker jeg å få det undersøkt, da jeg synes det virker noe suspekt. Rundt dette området ligger jo kun galleblære og lever.. Har fått bekreftet at galleblæren min er ok, og leverprøvene jeg tok i fjor høst var veldig lave og fine. Jeg drikker sjelden alkohol og føler meg ellers bra. Det hadde vært fint om det var bruskbetennelse(kostokondritt) eller noe muskulært, men i og med at jeg ikke har trent noe særlig denne perioden er det meget lite sannsynlig.

Sjelden kommer ømheten av seg selv, som forsiktige, men litt ubehagelige, takvise dunk mot høyre side. Ellers gjør det kun litt vondt når jeg kjenner etter. Blir litt bekymret, men føler meg som sagt frisk og bra ellers.... Redd jeg kan ha fått hepatitt, hvis det er leveren det kommer fra... :(



Anonymous poster hash: 73717...128
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke undersøkelser har de gjort på galleblæren? Det kan være små gallesteiner som ligger i gallegangen. Det kan også være irritasjon eller betennelse i bukspyttkjertelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke undersøkelser har de gjort på galleblæren? Det kan være små gallesteiner som ligger i gallegangen. Det kan også være irritasjon eller betennelse i bukspyttkjertelen.

Kikkhullsoperasjon, hvor de sjekket hele buken, fordi jeg hadde magesmerter. I ettertid ved en anledning tok jeg to Paralgin forte pga. sterk hodepine(hadde ikke sovet forrige natten), og etter kort tid fikk jeg store(og da mener jeg store, holdt på å ringe legevakten) smerter som varte i ca. en halvtime, takvise smerter. Jeg var raskt ute med å lese hvilke bivirkninger man kunne få av PF, og gallesteinsanfall var en av de. Håper det er noe med galleblæren, da det som oftest ikke er noe superalvorlig uansett.. Men hvis det var noe med den, ville de ha funnet ut det under operasjonen, tenker jeg da. -TS

Anonymous poster hash: 73717...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanskeig å se gallesteiner uten ultralyd eller å åpne galleblæren (noe som i allefall ikke skal gjøres mens den fortsatt sitter i buken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gallesteiner selv og det ble oppdaget med ultralyd. Ble mistenkt for det med det samme jeg kom inn på legevakten og beskrev sted og smerter. Klarte ikke å komme meg opp av sofaen en gang uten hjelp. Rart de ikke har tatt tak i det tidligere om du har snakket med en lege om det. Det er ganske klassiske symptomer på at noe er galt med galleblæra.



Anonymous poster hash: bf9f2...82c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...