Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og, for å ha sagt det, jeg er i mot kvotering andre veien også... Det er like galt at menn skal kvoteres inn i barnehager og skoler som at kvinner skal kvoteres inn lederstillinger og mannsdominerte yrker. Den best kvalifiserte skal velges mener nå jeg, uavhengig av kjønn...

Leste du ikke hva jeg skrev? Konseptet er jo at man skal kvotere når man må velge mellom to kandidater som er like gode... Da er det vel ikke noe galt i det? Når begge er like kvalifiserte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BS, tynne meg har kjent et kroppspress hele livet.

Anonymous poster hash: e830f...b74

Det har du nok, jeg er enig i at det skjer med menn også, men det er likevel slik at kvinner i større grad enn menn blir dømt etter utseende. Det er bare å ta en titt på værdamer og værmenn for å se hva jeg snakker om...

Skrevet

Hørt om Kvinnegruppen Ottar? Dette er en feministisk organisasjon som gjennom sin argumentasjon går langt i å gjøre menn til sin hovedfiende. Der i gården er det ikke snakk om likestilling, det er reinspikka kjønnskamp. Ottar har etter oppstarten tidlig på 90-tallet vært en av feminismens fremste og mest aktive grupperinger.

Ottar er en yttergruppe, de representerer ikke den gjennomsnittlige feminist. Men ikke engang her har du fortalt meg hva de gjør....

• Liker 1
Gjest multibox
Skrevet

Det har du nok, jeg er enig i at det skjer med menn også, men det er likevel slik at kvinner i større grad enn menn blir dømt etter utseende. Det er bare å ta en titt på værdamer og værmenn for å se hva jeg snakker om...

Ække mange værmenn på tv2

Skrevet (endret)

Det tror jeg er mindretallet. Det er jo faktisk blitt sånn i dagens samfunn at det er flere kvinner enn menn på de prestisjefulle studiene her til lands, i tillegg til at de oppnår bedre resultater enn guttene både der og på grunnskolen - helt ut videregående. Det er ingen som "bærer" deg frem til gode resultater.

Det er også undersøkelser der ute hvor 400 personer ble bedt om å rette den eksakt samme oppgaven hvor den eneste forskjellen var navnene på oppgavene som var sendt inn. Gjett hvem som fikk best karakterer. ;)

Det er heller ikke det verste. Undersøkelsen prøvde også å se ann hvilke type navn som fikk best karakterer, der Alexandra Greve Bjelland og Jenny Olsen var jentenavnene der de mente at Alexandra var et navn med høy status mens Jenny var et navn med lav stadus. Det samme gjorde de på guttesiden med navnene Ronny Olsen og Alexander Greve Bjelland.

SXRzVEVC.jpeg

Det er ganske lett å se der at jentene rager over guttene, selv om oppgaven er lik. Heter du Ronny så sliter du spesielt mye. Så jo, det at du er jente bærer deg frem med bedre karakterer enn hvis du er en gutt. Er du i tillegg en gutt som har for enkelte et "harry" navn, eller et navn som er forbundet med kriminalitet så sliter du enda mer.

Men, det morsomme der er at hvis du er en utlending med et utenlands navn så vil du faktisk få bedre karakterer enn de norske HVIS oppgaven er så god at den overrasker, dog ikke bedre enn hvis du er kvinne.

EDIT: Link

http://www.aftenbladet.no/nyheter/okonomi/jobb/Navnet-pavirker-karakterene-3105671.html#.U4Al3vmSz-s

Endret av Timza
Skrevet (endret)

Dette må du forklare meg. Hvilke fordeler har kvinner som ikke menn også har? For eksempel ved langvarig sykdom, ufrivillig arbeidsløshet mm?

Du kan se på svaret mitt over her. Bare det å være ei kvinne er en fordel i mange situasjoner, og i det eksemplet jeg skriver der oppe så er jo det en ekstremt stor fordel.

Endret av Timza
Skrevet

Så det går ikke an å ha en kampanje rettet mot kvinner uten at mennene også må være med? Må mennene ALLTID være med? Det inntrykket jeg får av såkalte mannesaksforkjempere, er at dette handler ikke om sakene i det hele tatt, det viktigste for dere er å sitte på internett og syte over det som blir gjort for kvinner. DET HANDLER IKKE OM DERE. Hvis dere er imot kroppspress, bli med feministene og kjemp mot det!

Haha! Poenget er at feministene påstår at det gjelder begge kjønn men de viser det ikke. De syns tydeligvis det er greit at det henger topp trente gutter i bar overkropp, som er smurt inn i olje, over hele byen. Men når det er en plakat med en jente med kløft, da blir det oppstyr og kampanjer.

Det er mye bedre at feministene innrømmer at de driter i mannfolka.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi Barbie fremstilles som realistisk og bindes inn i jenters reelle ønsker for livet.

He-man var fundementalt urealistisk.

Å lese om Supermann får meg ikke til å prøve å utvikle røntgensyn og prøve løpe fra toget, Barbie ble dypere knyttet til kvinners identitet, med å binde seg til jenters realistiske muligheter.

Jeg er ikke enig i feminister forhold til Barbie, mye fordi mine gutter også lekte med dem uten at noen begynte å gå i kjole og fjernet kjønnsorgan, men jeg har ingen problem med å forstå argumentasjonen deres, som var mye mer komplesk og sammensatt en det som ble presentert i bildet over .

Dette her er helt riktig. Barbie fremstilles som noe nært virkeligheten, og at sånn kan man bli.

Det er også mange menn som liker jenter som er syltynne med langt blondt hår og mye sminke. Det finnes ikke en kvinne med vettet i behold som synes at menn skal se ut som den grusomme mannedukka der. Det er aaltfor mye muskler, det ser urealistisk ut. Jeg skjønner at for noen gutter kan det føles som et press å se sånn ut, og sånn skal det ikke være.

Det er mer press på kvinner når det kommer til utseende enn det er på menn. Menn blir ofte verdsatt mye pga hva de gjør og hva de er flinke til, kvinner blir vurdert mer etter hvordan de ser ut.

Anonymous poster hash: 1211b...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg tror det dreier seg om at kvinnene ønsker like rettigheter som menn. Lik lønn for likt arbeid for eksempel. Det er ikke snakk om å "stjele" og ta tilbake noen rettigheter som menn allerede har. I så fall - har du noen illustrerende eksempler?

Men enig i at begge figurene nok kan påvirke unges syn på egen kropp. Når det er sagt - jeg synes det er bedre at de ser opp til veltrente "liksomfigurer" enn feite foreldre.

Har du noe eksempel på at kvinner ikke får lik lønn for likt arbeid? I såfall hvorfor får da menn i det hele tatt jobb med tanke på hvor mye penger arbeidsgivere vil spare på å ansette kvinner?

Anonymous poster hash: 39a77...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...