Gå til innhold

Den ene puppen er større enn den andre (plastisk kirurgi)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Den ene puppen min er litt større enn den andre, de er faktisk en cup-størrelse i forskjell. De har alltid vært sånn, og det har egentlig ikke bekymret meg så mye før nå.. Jeg har nemlig vært gjennom en graviditet. Jeg er 22 år og var veldig heldig så kroppen min er omtrent som før bortsett fra puppene.. Puppene mine vokste enormt under svangerskapet og de fikk gjennomgå pga. amming med en relativt aggressiv baby :P.. Problemet mitt nå er at jeg hat EN hengepupp. Den ene puppen vokste og strakk huden så pass mye at den ikke greide å trekke seg sammen igjen, mens den andre ser omtrent normal ut.

Jeg vet at det høres ganske teit ut å pirke på dette når resten av kroppen er relativt bra, og jeg vet at det er mange andre som har vært langt mindre heldige men.. Jeg er ikke så veldig komfortabel med å ha en hengepupp, det ser så utrolig rart ut, det avviker på en måte fra normalen etter min mening.

Jeg har tenkt over det en stund nå og vurderer faktisk plastisk kirurgi; brystløft av den ene puppen.

Er det noen andre som har forskjellig størrelse på puppene som har gjort noe med det, eller som er fornøyde? trenger litt tanker og meninger fra andre. Er det noen andre som har EN hengepupp?? føler meg veldig alene om dette da jeg aldri har hørt om det før... haha..



Anonymous poster hash: bd21e...392
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle kvinner har en pupp som er større enn den andre. Det gjelder igrunnen alt på kroppen din, det ene øret er ofte større enn det andre, det ene øyet, den ene hånda, den ene foten og såvidere ad nauseum.

Rundt 70% har en pupp som er pluss/minus en cup større enn den andre, og de resterende 30% er delt mellom de som har ekstreme forskjeller som feks en H-cup og en B-cup, tuberøse bryst og diverse andre slags puppe-syndromer av ymse slag.

Har du en strutte-pupp og en veldig slarken hengepupp, kan jeg forstå at du vurderer kirurgi, men om det bare er størrelsesforskjellen og de generelt sett egentlig ser ganske like ut, er det ikke så mye poeng i brystløft. Det er begrenset hva kirurgene får til, og om forskjellen ikke er vesentlig så kan resultatet bli verre enn utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

Jeg har akkurat samme som deg. Men hos meg var ikke størrelseforskjellen så betydelig før svangerskap og amming. Når jeg ammet fikk jeg mest melk i det ene brystet og det ble gigantisk i forhold til det andre. Når jeg da var ferdig med å amme satt jeg igjen med et bryst som var paddeflatt og hang, mens det andre så normalt ut. Bh'er passet ikke lenger, enten falt den ene ut ellers kunne man se rett inn på den andre, jeg måtte hele tiden gå å rette på bhen og fikk mye vondt i overkroppen pga bh som aldri satt godt på. I tillegg følte jeg meg helt skjev i hele kroppen pga det ene brystet som hang.

For 2år siden bestemte jeg meg for å gjøre noe med det for jeg var så lei av de fysiske plagene, jeg var forberedt på at jeg sikkert måtte løfte det brystet som hang, men kirurgen jeg var til konsultasjon hos mente det ikke var nødvendig og han mente også det ikke var nødvendig å legge inn litt mer i det minste brystet for å rette opp str-forskjellen.

Resultatet av operasjonen ble da selvfølgelig at jeg fortsatt har akkurat de samme plagene bare i litt fyldigere og større format. Kirurgen hørte rett og slett ikke på meg da jeg fortalte hvorfor jeg ville operere og hva jeg ønsket å oppnå.

Har klaget i ettertid, men de ville ikke løfte det brystet som henger for de mener det ikke henger nok (jeg tror det er mulig å løfte det) også mente de det ville bli unødige arr.

Nevner dette for å belyse viktigheten av at du går til konsultasjon på flere plasser og hører hva de vil anbefale. Ikke velg den første du finner uten å ha snakket med noen andre.

Jeg skjønner godt at du vurderer å få dette fikset, det er ikke bare en psykisk plage, men også fysisk (iallefall hos meg)

Anonymous poster hash: 16db5...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kvinner har en pupp som er større enn den andre. Det gjelder igrunnen alt på kroppen din, det ene øret er ofte større enn det andre, det ene øyet, den ene hånda, den ene foten og såvidere ad nauseum.

Rundt 70% har en pupp som er pluss/minus en cup større enn den andre, og de resterende 30% er delt mellom de som har ekstreme forskjeller som feks en H-cup og en B-cup, tuberøse bryst og diverse andre slags puppe-syndromer av ymse slag.

Har du en strutte-pupp og en veldig slarken hengepupp, kan jeg forstå at du vurderer kirurgi, men om det bare er størrelsesforskjellen og de generelt sett egentlig ser ganske like ut, er det ikke så mye poeng i brystløft. Det er begrenset hva kirurgene får til, og om forskjellen ikke er vesentlig så kan resultatet bli verre enn utgangspunktet.

Ehh. Det er ikke sant. Mine har samme størrelse, og hvis det er ulikhet, så er den marginal, og i hvert fall ikke synlig. Så de prosenttallene du kommer med, de må virkelig være tatt ut fra det blå.

Skjønner for så vidt at trådstarter ønsker å løfte det brystet som henger - særlig siden det ble sånn etter graviditeten. Men i utgangspunktet er det vel ikke noe å stresse med. Hadde puppene mine vært så store at de kunne "henge" litt, så hadde jeg vært fornøyd. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh. Det er ikke sant. Mine har samme størrelse, og hvis det er ulikhet, så er den marginal, og i hvert fall ikke synlig. Så de prosenttallene du kommer med, de må virkelig være tatt ut fra det blå.

Skjønner for så vidt at trådstarter ønsker å løfte det brystet som henger - særlig siden det ble sånn etter graviditeten. Men i utgangspunktet er det vel ikke noe å stresse med. Hadde puppene mine vært så store at de kunne "henge" litt, så hadde jeg vært fornøyd. :P

Alle kvinner har størrelseforskjell, det er helt normalt, men ikke alle har betydelig størrelseforskjell.

Når det gjelder hengebryst så er ikke det noe som plager meg heller (meg som skrev innlegget over), men når kun det ENE brystet henger så blir det en plage

Anonymous poster hash: 16db5...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...