Gå til innhold

Jeg ser ting som ikke er der i mørket ..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Handler kun om insekter, hver gang!

3 ganger tilsammen nå har jeg våknet om natten og hoppet ut av senga fordi at jeg har sett dyr røre seg i sengen, spretter opp, slår på lyset, det er borte.

To ganger store, svarte edderkopper (en gang var den oppi lista, borte når jeg slo på lyset, andre gangen var den på puta ved siden av meg, slo på lyset - borte..)

Og i ettermiddag da jeg tok en powernap våknet jeg også av noe i senga, spratt opp og slo på lyset, ingenting..

Men så er det jo ikke helt 100% mørkt innpå rommet på dagtid, og i det lille lyset som er fra vinduet så jeg ting bevege seg i senga, hver gang jeg åpnet øynene så jeg det, men så jeg mer nøye var det ingenting der. Så ut som vevkjerringer, gjennomsiktig-aktige.. Litt mindre enn de vanlige, store ekle.

Er det noe logisk forklaring på dette? Jeg blir skremt jeg, tror jeg holder på å miste vettet?



Anonymous poster hash: e4e5f...99a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse tre gangene er det noen netter imellom forrsten, er ikke 3 på en dag/natt..



Anonymous poster hash: e4e5f...99a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du drømt at du så de?

Har du opplevd lignende ting tidligere, og evt kun i forbindelse med oppvåkning?

Det kan være en helt naturlig forklaring på det.



Anonymous poster hash: 246ef...af5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du drømt at du så de?

Har du opplevd lignende ting tidligere, og evt kun i forbindelse med oppvåkning?

Det kan være en helt naturlig forklaring på det.

Anonymous poster hash: 246ef...af5

Ja, første gang jeg "så" den edderkoppen oppi taklista da jeg våknet da hadde jeg nettopp drømt om det.

Inatt spratt jeg opp av senga for jeg tenkte jeg så noe i sengen, men ble borte når jeg slo på lyset. Så er vel oftest i forbindelse med oppvåkning ja. Men er bare en gang jeg har drømt om noe av det som jeg husker..

Er jo så ekkelt!

Anonymous poster hash: e4e5f...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnparalyse?

Synshallusinasjoner?

Synshallusinasjoner som følge av narkotika?

Anonymous poster hash: 51092...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første gang jeg "så" den edderkoppen oppi taklista da jeg våknet da hadde jeg nettopp drømt om det.

Inatt spratt jeg opp av senga for jeg tenkte jeg så noe i sengen, men ble borte når jeg slo på lyset. Så er vel oftest i forbindelse med oppvåkning ja. Men er bare en gang jeg har drømt om noe av det som jeg husker..

Er jo så ekkelt!

Anonymous poster hash: e4e5f...99a

Jeg forstår at det er ekkelt. Jeg håper at du slipper å oppleve dette igjen. Jeg vet ikke så mye om slikt, men jeg har hørt om at slike opplevelser kan man få rett etter at man våkner. Bekymrer det deg, kan du jo ta det opp med legen din neste gang du skal dit, for å få info fra legen om hva som skjer.

Anonymous poster hash: 246ef...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søvnparalyse?

Synshallusinasjoner?

Synshallusinasjoner som følge av narkotika?

Anonymous poster hash: 51092...23c

Eneste som kan være er jo synshallusinasjoner, for jeg er nykter, og er ikke paralyse for jeg rører på meg som om at jeg er våken. (De med sånt klarer vel ikke å bevege på kroppen..)

Bare rart jeg har fått dette nå da, skjønner ikke.

Anonymous poster hash: e4e5f...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det er ekkelt. Jeg håper at du slipper å oppleve dette igjen. Jeg vet ikke så mye om slikt, men jeg har hørt om at slike opplevelser kan man få rett etter at man våkner. Bekymrer det deg, kan du jo ta det opp med legen din neste gang du skal dit, for å få info fra legen om hva som skjer.

Anonymous poster hash: 246ef...af5

Ja, lov å håpe..

Takk for svar uansett :)

Anonymous poster hash: e4e5f...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Dette er en el annen tilstand med et tilhørende navn, en form for søvnhallusinasjon. En kollega har det samme, han har flere ganger dratt til både kona og veggen i jakt på svære edderkopper nattestid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...