Lillemini Skrevet 26. mai 2014 #41 Skrevet 26. mai 2014 Dette har jeg ikke hørt om før. Gjelder dette produksjon av "italiensk" is laget i Norge også? Da tenker jeg på is fra produsenter som Kulinaris og italienske isbarer som lager isen selv (som la Dolce Vita i Oslo). Håper ikke det... Det vet jeg ikke, men jeg tviler på den hadde vært lov å selge i Norge om den ikke var trygg?! Når jeg skriver "italiensk is" mener jeg jo også da den hjemmelagde som de selger over alt på cafeer og restauranter i Italia, altså den som de lager selv der, ikke den masseproduserte som du får kjøpt i butikken. Den du får kjøpt i Norge er vel enten masseprodusert for eksport, eller laget i Norge etter norsk standard.
Lillemini Skrevet 26. mai 2014 #42 Skrevet 26. mai 2014 Dette har jeg ikke hørt om før. Gjelder dette produksjon av "italiensk" is laget i Norge også? Da tenker jeg på is fra produsenter som Kulinaris og italienske isbarer som lager isen selv (som la Dolce Vita i Oslo). Håper ikke det... Det vet jeg ikke, men jeg tviler på den hadde vært lov å selge i Norge om den ikke var trygg?! Når jeg skriver "italiensk is" mener jeg jo også da den hjemmelagde som de selger over alt på cafeer og restauranter i Italia, altså den som de lager selv der, ikke den masseproduserte som du får kjøpt i butikken. Den du får kjøpt i Norge er vel enten masseprodusert for eksport, eller laget i Norge etter norsk standard.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå