Gå til innhold

Når bør jeg kjøre opp? -En bekymra og glemsk person


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 18 år gammel og har veldig lyst på lappen før jeg blir for gammel, men jeg er så redd for at jeg ikke kommer til å klare det.

Nr. 1: Jeg er generelt lite interessert i bil, men jeg vil gjerne kunne kjøre. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å klare å lære alt om bil og trafikk og dermed ikke bestå teorien.

Nr. 2: Jeg tjener ikke penger for tiden og må få meg jobb og spare penger, så jeg må uansett vente minst to år før jeg evt kan starte opp.

Nr. 3: Jeg er glemsk og blir fort nervøs, bekymra og usikker og det forverres under stress. Er veldig redd for å stryke på oppkjøringa pga. det.

Når vil det være bra for meg å starte prosessen? Jeg skal spare litt og litt, så råd vil jeg etterhvert ha. Men når er en god alder? Blir man bare mer og mer nervøs med alderen tror dere?

Jeg vil gjerne få det unnagjort, men er det veldig vanskelig for folk som meg? hehe.....

Noen andre som har klart å få lappen selv med slike "vansker"?



Anonymous poster hash: 4324f...935
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg kan ikke svare på alt, men et par erfaringer jeg selv har gjort meg

- Om du skal studere, ta lappen før du studerer

- Ikke vær redd for stress osv. blant mine venner, inkl. meg selv, har jeg ikke sett noe slags sammenheng mellom "nervøse" og rolige mennesker. Få det en kjørelærer du liker, så er det ikke noe problem. Liker du ikke den første du får, spør om å få ny.

- Det er innmari kjekt å ha lappen. Ta den. Enklere nå enn senere, så vidt jeg vet.

Og; øvelseskjør så mye du kan med en venn/familiemedlem - så blir det billigst mulig!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kan ikke svare på alt, men et par erfaringer jeg selv har gjort meg

- Om du skal studere, ta lappen før du studerer

- Ikke vær redd for stress osv. blant mine venner, inkl. meg selv, har jeg ikke sett noe slags sammenheng mellom "nervøse" og rolige mennesker. Få det en kjørelærer du liker, så er det ikke noe problem. Liker du ikke den første du får, spør om å få ny.

- Det er innmari kjekt å ha lappen. Ta den. Enklere nå enn senere, så vidt jeg vet.

Og; øvelseskjør så mye du kan med en venn/familiemedlem - så blir det billigst mulig!

Lykke til :)

Tusen takk for svar!! :)

Jeg skal ikke studere, men jobbe de neste årene. Tror du det vil kræsje med jobb da? :/ Det tenkte jeg ikke på. Min samboer tok intensivkurs på fire uker (på sommeren), så kanskje det er mulig når jeg har ferie fra jobb?

Hvorfor blir det billigere da? Fordi det går raskere å kjøre opp om jeg kan litt fra før? :) hehe, jeg er helt blank på dette her.

Takk skal du ha :)

ts

Anonymous poster hash: 4324f...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne gi deg et tips fra mitt stå sted. Jeg 29 nå, og skal ta intensivkurs i sommer. Jeg kjørte en del når jeg var rundt 20. Da var jeg nervøs og redd for alt og alle langs veien, mens nå har jeg en helt annen ro på meg. Jeg er ikke overnervøs lengre, og koser meg når jeg øvelseskjører.

Jeg har også frem til nå jobbet, men ikke hatt brukt for lappen. Men som to barnsmor er det pluselig blitt brukt for den. Intensivkurset jeg skal ta går over to uker i ferien min, men her må du kunne grunnlengende kjøring som som blandt annet bakkestart.

I forhold til jobben kommer det ann på hva slags jobb du har. Jeg hadde ikke mulighet å være borte fra jobbe uten å ta hele fridager, derfor jeg tar det som intensivkurs. Noen jobber kan du være borte fra et par timer på dagtid så lenge du jobber det inn. Kan også være at det er kjøreskoler som kjører på kveldstid i nærheten hos deg.



Anonymous poster hash: 3599d...92a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 år gammel og har veldig lyst på lappen før jeg blir for gammel, men jeg er så redd for at jeg ikke kommer til å klare det.

Nr. 1: Jeg er generelt lite interessert i bil, men jeg vil gjerne kunne kjøre. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å klare å lære alt om bil og trafikk og dermed ikke bestå teorien.

Nr. 2: Jeg tjener ikke penger for tiden og må få meg jobb og spare penger, så jeg må uansett vente minst to år før jeg evt kan starte opp.

Nr. 3: Jeg er glemsk og blir fort nervøs, bekymra og usikker og det forverres under stress. Er veldig redd for å stryke på oppkjøringa pga. det.

Når vil det være bra for meg å starte prosessen? Jeg skal spare litt og litt, så råd vil jeg etterhvert ha. Men når er en god alder? Blir man bare mer og mer nervøs med alderen tror dere?

Jeg vil gjerne få det unnagjort, men er det veldig vanskelig for folk som meg? hehe.....

Noen andre som har klart å få lappen selv med slike "vansker"?

Anonymous poster hash: 4324f...935

Hei ts! :goodbye:

Først, du trenger ikke kunne alt om bil og trafikk for å bestå teorien. Du må kunne nok til at du kan ferdes i trafikken og fortsette øvingen på egenhånd uten at du er til fare for andre. Mange (meg selv inkludert) har hatt god nytte av teoritentamen.no. Last ned app på telefonen, øv på bussen, og voila!

Andre, hvorfor må du vente så lenge? Jeg vil anta at det lureste du gjør er å kjøre litt nå og litt da, som at har du noen tusen til overs dette halvåret tar du trafikalt grunnkurs og et par kjøretimer, neste halvår en veiledningstime og sikkerhetskurs på bane feks. Jo lengre tidsrom, jo mer "modner" du bak rattet, det er jo bra? :)

Jeg blir også veldig fort nervøs, stressa, virrete og glemst i sånne situasjoner. Men vet du - jeg klarte meg helt fint :) Tror tipset er å bruke tid, bli trygg på deg selv.

Mitt tips er å bare komme i gang først som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...