Gå til innhold

Legevakt eller fastlege - mulig brekt fot


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Hun ene jeg bor med i kollektivet skadet foten sin i går..først gikk det fint, men i natt hadde hun våkna med helt syke smerter, så jeg fikset ibux og så på foten - helt hoven! Det ga seg litt etter hvert, men hun burde få tatt røntgen, for foten ser ikke bra ut..! Men, jeg er lite kjent med helsevesenet, har så og si aldri vært hos lege eller fastlege selv...Er det legevakta eller fastlege man skal kontakte? Ser på legevakta sine sider at man primært skal kontakte fastlege på dagtid, men de tar vel kanskje ikke røntgen der?



Anonymous poster hash: 341a2...716
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lypcha

Hei!

Hun ene jeg bor med i kollektivet skadet foten sin i går..først gikk det fint, men i natt hadde hun våkna med helt syke smerter, så jeg fikset ibux og så på foten - helt hoven! Det ga seg litt etter hvert, men hun burde få tatt røntgen, for foten ser ikke bra ut..! Men, jeg er lite kjent med helsevesenet, har så og si aldri vært hos lege eller fastlege selv...Er det legevakta eller fastlege man skal kontakte? Ser på legevakta sine sider at man primært skal kontakte fastlege på dagtid, men de tar vel kanskje ikke røntgen der?

Anonymous poster hash: 341a2...716

Hvis hun drar til fastlege og han/hun tror det er brudd så må hun nok sendes videre til sykehus/legevakt uansett for å ta røntgen. Du kan jo bare ringe legevakten å spørre hva de mener hun skal gjøre, de er veldig behjelpelige over tlf. Endret av Lypcha
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun mistenker brudd, så kontakt legevakta med en gang, for å tatt røntgen. men nå, når det er dag. så ville jeg kontaktet fastlege telefonisk, og sagt at dere misstenker brudd. da får hun hastetime, og sjekket det opp, også blir hun mest sansynlig sendt til røntgen på sykehuset, trur ikke det blir legevakta etter fastlegen. det er sjelden legevakta er åpen på dagtid. er ihvertfall ikke sånn her. så ring legen å hør hva de sier. også følger dere rådene derfra. men det er også ofte slik at er det helt sykt opphovnet, så blir det somregel tapet godt, og ventet til dagen etter med røntgen. fordi hevelsen gjør det veldig vanskelig å se bruddet. fikk ihvertfall den beskjeden jeg for en del år siden. at jeg måtte vente med røntgen til dagen etter, pga hevelse. men det skal alltid uansett kontaktes lege om misstanke om brudd. absolutt.

god bedring til den skadde



Anonymous poster hash: cc2fd...dd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...