Gå til innhold

Er det vanlig å ikke helt kjenne føtter og armer/hender når man holder på å sovne eller våkne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ligger veldig ofte lenge i den tilstanden der jeg skal til å sovne, eller jeg kan våkne om natten, og jeg klarer da ikke helt klarer å kjenne for eksempel hvor den ene foten ligger. Jeg føler meg ikke lam, men jeg må på en måte løfte foten for å kjenne etter hvor den ligger.

Kan ligge en stund og lure på om den ligger oppå den andre foten eller for eksempel foran dersom jeg ligger på siden. Har det samme problemet med hendene der jeg ikke helt kjenner hvor de er. Jeg kjenner at de er der, men ikke hvordan de ligger. Og så må jeg løfte litt på de og knytte neven for å kjenne etter. Utrolig ekkelt, og ofte kjenner jeg de ikke helt etter at jeg nettopp har flyttet på de for å kjenne hvordan de ligger.

Jeg klarer ikke helt å beskrive hvordan den kroppsdelen jeg ikke "vet hvor er" føles, men det er en blanding av at den er tung og stiv samtidig med at jeg ikke kjenner den helt..

Er det vanlig?



Anonymous poster hash: cae0a...52e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger veldig ofte lenge i den tilstanden der jeg skal til å sovne, eller jeg kan våkne om natten, og jeg klarer da ikke helt klarer å kjenne for eksempel hvor den ene foten ligger. Jeg føler meg ikke lam, men jeg må på en måte løfte foten for å kjenne etter hvor den ligger.

Kan ligge en stund og lure på om den ligger oppå den andre foten eller for eksempel foran dersom jeg ligger på siden. Har det samme problemet med hendene der jeg ikke helt kjenner hvor de er. Jeg kjenner at de er der, men ikke hvordan de ligger. Og så må jeg løfte litt på de og knytte neven for å kjenne etter. Utrolig ekkelt, og ofte kjenner jeg de ikke helt etter at jeg nettopp har flyttet på de for å kjenne hvordan de ligger.

Jeg klarer ikke helt å beskrive hvordan den kroppsdelen jeg ikke "vet hvor er" føles, men det er en blanding av at den er tung og stiv samtidig med at jeg ikke kjenner den helt..

Er det vanlig?

Anonymous poster hash: cae0a...52e

Det er ikke uvanlig. Tyder på kalsiummmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er vanlig vet jeg ikke, men jeg har hvertfall alltid hatt det sånn, og har aldri tenkt noe over det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være at den ene hjernehalvdelen din sover.. Men da skal du vel egentlig ikke kunne flytte på noe eller "føle noe". Det har skjedd med meg. Da er den ene hjernehalvdelen som styrer alt psykisk våken, mens den som styrer bevegelse og slikt sover. Det er i hvert fall skikkelig ekkelt. Men som sagt- de få gangene jeg har opplevd det har hele kroppen vært sånn, ikke bare føttene og hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Jeg ligger veldig ofte lenge i den tilstanden der jeg skal til å sovne, eller jeg kan våkne om natten, og jeg klarer da ikke helt klarer å kjenne for eksempel hvor den ene foten ligger. Jeg føler meg ikke lam, men jeg må på en måte løfte foten for å kjenne etter hvor den ligger.

Kan ligge en stund og lure på om den ligger oppå den andre foten eller for eksempel foran dersom jeg ligger på siden. Har det samme problemet med hendene der jeg ikke helt kjenner hvor de er. Jeg kjenner at de er der, men ikke hvordan de ligger. Og så må jeg løfte litt på de og knytte neven for å kjenne etter. Utrolig ekkelt, og ofte kjenner jeg de ikke helt etter at jeg nettopp har flyttet på de for å kjenne hvordan de ligger.

Jeg klarer ikke helt å beskrive hvordan den kroppsdelen jeg ikke "vet hvor er" føles, men det er en blanding av at den er tung og stiv samtidig med at jeg ikke kjenner den helt..

Er det vanlig?

Anonymous poster hash: cae0a...52e

Dette er et mellomstadie av søvn. Det er ikke farlig.

Les her: http://no.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...