Gå til innhold

Hvordan fikse små riper i parkett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har slike små hvite riper i parketten som jeg gjerne vil dekke over. De er selvfølgelig uunngåelige, men ikke spesielt fine. Kan ikke slipe ned gulvet hver gang heller.

Har hørt om slike "tusjer" med beis eller noe man kan bruke, men har vært innom ca 20 forskjellig butikker, alt fra montér til fargeriket, og ingen later til å skjønne helt hva jeg snakker om.

Uansett, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt? Eller kan jeg bruke sånn farget fuge-ting? Vet ikke om skrapene er dype nok for slikt. De går midlertidig bort når gulvet er fuktig, så det er helt kosmetisk.

På forhånd takk!

Anonymous poster hash: b21af...a17

post-37809-0-21919100-1400691083_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Blank neglelakk fikser det meste.

Nei sorry, jeg vet ikke. Men er interessert i å vite så følger tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpt reparasjonskitt hos faghandelen.

Anonymous poster hash: c982d...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gni en valnøtt over :)



Anonymous poster hash: c9622...64b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gni inn ripene med valnøtt



Anonymous poster hash: c29f5...730
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en tusj som jeg farger gulvet vårt med støtt og stadig. Den har tre ulike farger, men er usikker på om den finnes til så lys parkett.. Vi har mørkebrunt gulv, og jeg hadde ikke klart meg uten den tusjen!! Skraper jo opp gulvet hele tiden, og siden det er lyst under syns det så godt med en gang! Kjøpte tusjen hos fargerike fargehandel. Vi har denne:http://www.alanor.no/Problemlosere/Problemlosere/Fjerne-riper-i-treverk.aspx



Anonymous poster hash: ee08a...bc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det valnøtt-tipset er jo genialt om det funker! Skal prøves! Om jeg trenger sterkere saker, skal jeg jammen gå innom fargeriket enda en gang og vise til linken din, AB. Takk for tips :)

TS

Anonymous poster hash: b21af...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg går og kjøper valnøtter, vil det funke på lyse gulv? Eller blir stripene mørkere enn gulvet da?

Anonymous poster hash: b21af...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valnøtter funker, men det er jo selvfølgelig bare midlertidig :) men jeg tok det på lys parkett, ble utrolig mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du får kjøpt små fasker (størrelse med en litt romslig neglelakkflaske) med touch-up lakk for parkett.

Funket gull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt små fasker (størrelse med en litt romslig neglelakkflaske) med touch-up lakk for parkett.

Funket gull ;)

Hvor kjøpte du det? Vanlig bygghandel?

Anonymous poster hash: b21af...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...