Gå til innhold

Ålesund sjukehus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har født på Ålesund sjukehus? :)

Hvordan var det?

Fikk du enerom?

Fikk far overnatte?
Har de badekar man kan føde i?
Var jordmødrene greie?
Fikk du epidural? Tok det eventuelt lang tid før du fikk?

Har hørt noe om at man ikke får bu på barselhotellet lenger, men skal bu i 9. etasje. Hvordan er det der?

Sikker mye mer jeg lurer på som jeg ikke kommer på i farten, så bare skriv det som faller deg inn :)

Takker for svar :)



Anonymous poster hash: 65f61...13d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :)

Nå har ikke jeg født enda, men Ålesund sykehus er egentlig mitt førstevalg av fødested. Men å ha kjørevei på 2 timer, og det hvis det klaffer med ferge - er vel lite aktuelt.. Så jeg har valgt Kristiansund sykehus istedenfor.

Jeg ville til Ålesund fordi jeg har hatt mye med dem å gjør gjennom prøverørsforsøkene mine :) Da har jeg vært i 9 etg, som er gynekologisk poliklinikk, og folka der er fantastiske! Jeg er ganske sikker på at de har badekar der, og det var en av grunnene til at jeg ville dit.

Noe mer kan jeg dessverre ikke svare på, men folka der er som sagt fantastiske - så du er i gode hender ved Ålesund sykehus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Nå har ikke jeg født enda, men Ålesund sykehus er egentlig mitt førstevalg av fødested. Men å ha kjørevei på 2 timer, og det hvis det klaffer med ferge - er vel lite aktuelt.. Så jeg har valgt Kristiansund sykehus istedenfor.

Jeg ville til Ålesund fordi jeg har hatt mye med dem å gjør gjennom prøverørsforsøkene mine :) Da har jeg vært i 9 etg, som er gynekologisk poliklinikk, og folka der er fantastiske! Jeg er ganske sikker på at de har badekar der, og det var en av grunnene til at jeg ville dit.

Noe mer kan jeg dessverre ikke svare på, men folka der er som sagt fantastiske - så du er i gode hender ved Ålesund sykehus ;)

Tusen takk for svar! :D

Så dumt at du må reise så langt :(

Godt å høre at jeg er i gode hender der :D

TS

Anonymous poster hash: 65f61...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter denne opp jeg, siden jeg lurer på det samme :)
Skal nemlig føde i Ålesund i juli, så hadde vært fint å høre om andres erfaringer!

Ts, jeg leste i et annet forum at barselhotellet har blitt til vanlig sykehushotell og at "hotellet" nå er i 9. etg. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Jeg har vært ofte på kontroller båder i 8. og 9. etg og har bare hatt gode erfaringer med personalet. Spent på hvordan det blir under fødselen :)

Lykke til når fødselen kommer!



Anonymous poster hash: c33b7...29a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på besøk hos noen som fødte der for et år siden iallefall :) Hun var kjempefornøyd. Hun ble en natt eller to der i 9. etg fordi det var fullt på barselhotellet. Hun fikk ikke alenerom, men syntes ikke det var noe problem. Hun fikk epidural og var veldig fornøyd med det :)



Anonymous poster hash: 92aa2...d97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Jeg skal føde der, har termin om ett par uker. Har vært der omvisning og det så veldig bra ut!

Mener der var to fødestuer med badekar, og at man nå også kan føde i badekaret, tidligere måtte man gå opp før pressriene kom.

Viss alt er bra med mor og barn får man komme opp i 8 etg, der er det familierom og far kan overnatte. Der var kjempe pent! Der kan man ha besøk når man vil.

Om det er noe med mor eller barn får man ikke flytte opp, men må ligge på barselavd. Her får ikke far overnatte, men kan være der hele dagen untatt i hviletiden. Besteforeldre kan komme på besøk mellom 18 og 19 tror jeg det var. Her må man dele rom med andre om det er mange

Fødte i volda sist, så er spent på hvordan ålesund er. Håper jeg får badekar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt å lese om andre som også skal føde der :D

Er skikkelig spent på det hele :)

Jeg skal føde der, har termin om ett par uker. Har vært der omvisning og det så veldig bra ut!

Mener der var to fødestuer med badekar, og at man nå også kan føde i badekaret, tidligere måtte man gå opp før pressriene kom.
Viss alt er bra med mor og barn får man komme opp i 8 etg, der er det familierom og far kan overnatte. Der var kjempe pent! Der kan man ha besøk når man vil.
Om det er noe med mor eller barn får man ikke flytte opp, men må ligge på barselavd. Her får ikke far overnatte, men kan være der hele dagen untatt i hviletiden. Besteforeldre kan komme på besøk mellom 18 og 19 tror jeg det var. Her må man dele rom med andre om det er mange

Fødte i volda sist, så er spent på hvordan ålesund er. Håper jeg får badekar

Er omvisning vanlig for alle, eller er det noe man må høre om selv? :)

Håper du kan oppdatere oss etter fødselen :)

Lykke til :)

TS



Anonymous poster hash: 65f61...13d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Jeg bor i en av nabokommunene, jordmoren som arrangerte for oss som har termin iløpet av de nestr månedene som går til henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle har rett på omvisning på fødeavdelingen de skal til, om de vil ha dette. Eller tar jeg helt feil? :) Jeg vil i alle fall på omvisning der jeg skal føde, for det er ikke et sykehus jeg kjenner så godt til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Er det noen her som har født på Ålesund sjukehus? :)Hvordan var det? Fikk du enerom?Fikk far overnatte?Har de badekar man kan føde i?Var jordmødrene greie?Fikk du epidural? Tok det eventuelt lang tid før du fikk? Har hørt noe om at man ikke får bu på barselhotellet lenger, men skal bu i 9. etasje. Hvordan er det der?Sikker mye mer jeg lurer på som jeg ikke kommer på i farten, så bare skriv det som faller deg inn :) Takker for svar :)Anonymous poster hash: 65f61...13d

Har født der en gang, og skal igjen! :) Har kjempegod erfaring med dem, både på gyn og barsel. Koselige folk, flinke og hensynsfulle. Jeg fikk enerom, men det var da det var barselhotell. Nå er det vel tilsvarende i 9.etg, og i følge brev jeg fikk derfra denne uka, har far mulighet til å overnatte der mot betaling. Tror det fortsatt fungerer som "hotell". Jordmødrene var kjempegreie, og det er badekar der ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fem eller seks rom i 9. etg som er utstyrt med to senger, tv, stelleplass etc. Da jeg fødte var der fullt, så jeg måtte dele rom nede på barsel i 8.etg.

Jeg fikk føderom med badekar, men rakk aldri å bruke det. Har forøvrig god erfaring med å gå mye i åpningsfasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange utrolig hyggelige og dyktige jordmødre/leger/barnepleiere der. Gled deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...