Gå til innhold

UL i uke 12 på Majorstueklinikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring og vet om det er innvendig eller utvendig?



Anonymous poster hash: 24c54...c19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! og takk! ;)

-TS



Anonymous poster hash: 24c54...c19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majorstueklinikken er innvendig. Har vært der to ganger hos dr.Trolle i uke 12 deto siste årene og begge ganger var innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majorstueklinikken er innvendig. Har vært der to ganger hos dr.Trolle i uke 12 deto siste årene og begge ganger var innvendig.

Ikke Bergensavdelingen.

Forøvrig et sted jeg anbefaler på det aller minste. Grusomme mennesker som jobber der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

Edit: Skrev i feil tråd... ;)

Endret av Nephthys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ditt om 4 uker :) håper det er utvendig!

Noen med erfaring om hvordan det føles med innvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde da heller håpet på innvendig enn utvendig såpass tidlig, da ser man nesten alltid fosteret mye bedre.

Anonymous poster hash: bd27a...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ditt om 4 uker :) håper det er utvendig!

Noen med erfaring om hvordan det føles med innvendig?

Det føles akkurat som hvis du plutselig hadde stikket en dildo (ikke særlig svær altså) med masse kald gele oppi høna.

Anonymous poster hash: dc89a...585

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles akkurat som hvis du plutselig hadde stikket en dildo (ikke særlig svær altså) med masse kald gele oppi høna.

Anonymous poster hash: dc89a...585

Haha, for en bra beskrivelse. :) Vel, etter min erfaring så var tidlig ul utvendig mens den alle første ul var innvendig for det var såpass tidlig i svangerskapet at man ikke kunne høre hjertelyd med utvendig, men det kan fint være forskjellig praksis forskjellige steder.

Iallefall ikke noen skummel opplevelse å ha innvendig ul, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Var på ultralyd i går, slutten av uke 12, det var utvendig, og vi fikk se alt kjempegodt!! En pitteliten baby som sprellet med armer og bein. :)

Anonymous poster hash: 72428...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke redd for innvendig UL, men vil veldig gjerne slippe! Hatt innvendig UL på grunn av noe annet for noen år siden med en haug studenter og det hele, og syns ikke det var en hyggelig opplevelse... Krysser alt jeg har av fingre og tær for at de prøver utvendig først i hvert fall.. er 11+5 når jeg har UL..

-TS



Anonymous poster hash: 24c54...c19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd for innvendig UL, men vil veldig gjerne slippe! Hatt innvendig UL på grunn av noe annet for noen år siden med en haug studenter og det hele, og syns ikke det var en hyggelig opplevelse... Krysser alt jeg har av fingre og tær for at de prøver utvendig først i hvert fall.. er 11+5 når jeg har UL..

-TS

Anonymous poster hash: 24c54...c19

Du kan jo be dem ta det utvendig hvis mulig. Jeg husker at jeg spurte på forhånd der hvor jeg gikk og fikk beskjed at det var utvendig. Hadde de sagt innvendig, ville jeg sikkert prøvd å få de til å utføre den utvendig (jeg foretrekker også det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å se an størrelsen på den gravide også. Er man litt rund så har man mer fett som ultralydsignalene må gå gjennom, og med et så lite foster som i uke 12 vil man da kunne få dårligere bilder. Er man normal/tynn pleier det ikke å være noe problem utvendig.

Selv tok jeg utvendig privat i uke 12, men pga andre ting måtte jeg inn på sykehuset 3 dager senere og de ville ha innvendig UL. Bildene mine er faktisk finere fra den utvendige, men det er nok fordi jeg betalte for UL selv og hun dermed brukte bedre tid :)

Anonymous poster hash: 52306...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanlig å se an størrelsen på den gravide også. Er man litt rund så har man mer fett som ultralydsignalene må gå gjennom, og med et så lite foster som i uke 12 vil man da kunne få dårligere bilder. Er man normal/tynn pleier det ikke å være noe problem utvendig.

Selv tok jeg utvendig privat i uke 12, men pga andre ting måtte jeg inn på sykehuset 3 dager senere og de ville ha innvendig UL. Bildene mine er faktisk finere fra den utvendige, men det er nok fordi jeg betalte for UL selv og hun dermed brukte bedre tid :)

Anonymous poster hash: 52306...c0d

Det stemmer sikkert, men det må sies at jeg har ekstremt mye fett på magen, og fikk veldig fine og tydelig bilder på utvendig ultralyd i uke 12.

Anonymous poster hash: 35004...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har jo lov å si at studenter og sånn ikke går være tilstede?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der to ganger (dr Trolle, fantastisk flink og hyggelig), ene gangen var jeg 10+3, og andre gangen 11+6. Innvendig begge gangene, men i dette svangerskapet tok han utvendig også etterpå. Jeg er (vanligvis ;) ) normalt slank.

Ikke Bergensavdelingen.

Forøvrig et sted jeg anbefaler på det aller minste. Grusomme mennesker som jobber der.

Etter min erfaring gjelder dette absolutt ikke Majorstuaklinikken som faktisk ligger på Majorstua.

Anonymous poster hash: afef5...62d

Anonymous poster hash: afef5...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der to ganger (dr Trolle, fantastisk flink og hyggelig), ene gangen var jeg 10+3, og andre gangen 11+6. Innvendig begge gangene, men i dette svangerskapet tok han utvendig også etterpå. Jeg er (vanligvis ;) ) normalt slank.

Etter min erfaring gjelder dette absolutt ikke Majorstuaklinikken som faktisk ligger på Majorstua.

Anonymous poster hash: afef5...62d

Anonymous poster hash: afef5...62d

Du vet tydeligvis absolutt ingenting:

http://www.majorstuaklinikken.no/Bergen.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...