Gå til innhold

Provera og EL


jento_2

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg skal ta en proverakur neste syklus for å prøve å stabilisere den. Nå har jeg mensen ca annenhver måned, og ønsker selvfølgelig å få hver måned ;)

Jeg håper at EL skal komme som normalt neste syklus, men det er kanskje for mye å håpe på. Jeg er ute på reise nå (utilgjengelig for helsekost), men tenkte å ta bidronninggele ca en uke før EL i håp om å få det.

Det er vel ikke farlig å kombinere bidronning og provera?

Finnes det noen der ute som har erfaring med dette? Hva skjedde på/ under din proverakur? Fikk du EL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Provera er stort sett kun for å starte ny syklus. Jeg ville tatt proverakuren ferdig (stort sett ti tabletter - 1 hver dag), så ventet på ny mens. Deretter tatt bidronninggele frem til el. :) Jeg må som regel vente opp til ti dager fra siste tablett til mensen kommer, så jeg tviler på at du kommer til å ta de samtidig uansett. Med mindre legen har gitt deg egen forklaring, selvsagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar sprinkles :)

Jeg vet at noen kickstarter systemet med en proverakur etter f.eks p-piller. Tenkte kanskje jeg kunne ta en kur den måneden jeg vanligvis ikke får mensen for å forhåpentligvis starte en normal syklus (med mensen hver måned).

Jeg har en mistanke/ følelse på at kroppen begynner å finne tilbake til normalen selv, og vil liksom ikke ødelegge for en eventuell EL denne måneden med proverakuren. Samtidig vil jeg ta kuren i tilfelle det er det som skal til for å få i gang syklusen.

Jeg er nå på dag 8 etter mensen, og starter på provera på dag 16 (rundt et eventuelt EL tidspunkt). Tenkte å ta bidronninggele fra og med dag 13 (litt sent, men som nevnt får jeg ikke tak i det før ut i neste uke)

Er det noen andre som har tips/ tanker/ erfaringer rundt dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...