Gå til innhold

Hjelp meg å finne sval langbukse og skjorte!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til Thailand i sommer, og tenkte det var kjekt å ha med seg en langbukse både for å ha på flyet, evt ved steder der det er ekstra mye mygg og ved besøk i templer. Det samme med en langermet skjorte. Buksen og skjorta må være sval, lett og ikke spesielt thight, og se OK ut. Hvilke type stoffer er best i varmere strøk? Jeg vet bomull skal være bra, men jeg har bare funnet bukser og skjorter i tjukk eller "tung" bomull.. Gjerne link til steder som HM, Nelly osv, da jeg ikke har råd til å betale 700 kr for hvert klesplagg. Takk :)



Anonymous poster hash: 33143...ec5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp tøy i lin.

Anonymous poster hash: b8e06...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin er fint og behangelig, men jeg føler (ikke noe annet enn en følelse) at myggen kan spise meg likevel når jeg går med det. Tror jeg hadde foretrukket tynn bomull eller noe med silkeblanding.

Jeg ville gått for en slik fasong, ihvertfall. Denne buksen er jo viskose og polyester, så kan bli litt klam. Ville funnet en som enten har litt strikk i leggene eller er litt strammere i leggene hvis du vil at den skal fungere mot mygg! Buksen under er altså kun for fasongen sin del :P

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/bukser-shorts/rutcircle-540/must-marie-pant-541609-6164/

Tips fra egen tur er å ta med en bukse du umulig kan klare å gå lei av og som passer til alt, ihvertfall hvis du skal reise lenge. Også viktig at den skal tåle å bli vasket litt røft (hvis du regner med å levere inn klær til lokale vaskerier).
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna polyester og nylon. Vær obs på at bomull og bomullstrikot lett viser svetteflekker. Lin, bomull, og blandinger av disse er ofte lette og svale.



Anonymous poster hash: b8c4a...ce4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...