Gå til innhold

Prøverør og tid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal inn til første konsultasjon nå i slutten av mai. Mtp ferieavvikling på sykehuset i juli, vil jeg anta vi ikke får forsøk før etter sommeren.

Men er det noen som har erfaring rundt dette? Syklusmessig kan jeg starte hormonbehandling omtrent en uke etter at vi har denne første konsultasjonen. (dvs 1 uke før ventet neste mens)

Vi er ferdig utredet og klar til å sette i gang med hormonbehandlingen. (jeg er frisk, han har dårlig sæd)



Anonymous poster hash: bda66...cb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok også an på kapasiteten sykehuset har. Hvis det er fullt frem til sommeren, må dere vente, selv om det passer for dere mtp. syklus. Her "bestilte" vi søskenforsøk i februar og fikk ikke forsøk før i august (med unntak av en usikker uke i mai som ikke passet med min syklus), fordi alt var fullt. Men da jeg ringte i høst og forhørte meg, hadde de kort ventetid. Så det varierer! Hvilket sykehus skal dere har forsøk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok også an på kapasiteten sykehuset har. Hvis det er fullt frem til sommeren, må dere vente, selv om det passer for dere mtp. syklus. Her "bestilte" vi søskenforsøk i februar og fikk ikke forsøk før i august (med unntak av en usikker uke i mai som ikke passet med min syklus), fordi alt var fullt. Men da jeg ringte i høst og forhørte meg, hadde de kort ventetid. Så det varierer! Hvilket sykehus skal dere har forsøk på?

Vi skal til Rikshospitalet. Tror de har ferie fra 7.juli og 3 uker framover.

Lang ventetid på dere da, var det RH også?

Anonymous poster hash: bda66...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Rikshospitalet. Tror de har ferie fra 7.juli og 3 uker framover.

Lang ventetid på dere da, var det RH også?

Anonymous poster hash: bda66...cb6

Nei, Haukeland. Ja, det var en stund å vente, men sånn er det ofte i dette gamet ;) Men som sagt, hvis vi hadde vært villig til å starte forsøk i høst, var det bare noen uker / en måneds tid å vente ... så det varierer!

Får håpe dere rekker forsøk før sommerferien. Hvis ikke, er sommeren erfaringsmessig kort, så det blir likevel ikke så veldig lenge å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kan starte opp avhenger av hva slags hjelp man skal ha + ventetiden på sykehuset. Man må også reservere plass, normalt sett reserverer man plass et par mnd i forveien.

Jeg tviler på at dere kommer i gang før etter sommeren, men dere kan jo være heldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, snakket med Rikshospitalet i går. Vi er satt på venteliste i juni, ellers så skal vi starte i august. Vi hadde samtale for ca 1 uke siden. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...