Gå til innhold

Nettopp kjøpt hybelleilighet - trenger hjelp ang. forsikring


SnappleIsland

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt en liten hybelleilighet på 17kvm og lurer på hvilke forsikringer jeg burde ha og om noen har tips til hvor jeg burde ha de forskjellige forsikringene osv.

jeg er 22 år gammel student, så hvis dere vet om noe prisgunstig for studenter så skrik ut! :-)

Hybelleiligheten er en del av et sameie, så utvendig forsikring, brann osv. er i fellesutgiftene, men jeg trenger innboforsikring, så hvis noen vet om noe bra for meg, så kom gjerne med tips.

Mamma sa jeg også trenger gjeldsforsikring som jeg må høre med banken om, men jeg leste nettopp i en artikkel at man burde takke nei til gjeldsforsikring fordi det bare var til et gode for banken (?) og heller velge livsforsikring (?), noen som kan utfylle litt og komme med litt forklaring her, det hadde vært til stor hjelp.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger en innboforsikring. Velg en med erstatningssum opp til 3-500 000, det er nok for en liten hybelleilighet, og ikke så dyrt.

Livsforsikring høres lurt ut, har ikke banken snakket med deg om det da du søkte lån? Det er bare for at foreldrene dine ikke skal arve evt. restgjeld etter salg av hybelleiligheten dersom du skulle dø. Den vil sannsynligvis ikke koste deg stort dersom du ikke har noen kroniske sykdommer.

En livsforsikring vil også kunne gi noe utbetaling dersom du blir varig ufør, det kan komme godt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en innboforsikring. Velg en med erstatningssum opp til 3-500 000, det er nok for en liten hybelleilighet, og ikke så dyrt.

Livsforsikring høres lurt ut, har ikke banken snakket med deg om det da du søkte lån? Det er bare for at foreldrene dine ikke skal arve evt. restgjeld etter salg av hybelleiligheten dersom du skulle dø. Den vil sannsynligvis ikke koste deg stort dersom du ikke har noen kroniske sykdommer.