Gå til innhold

Folk som parkerer på handikapplass, uten å være handikappet.


sophh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Funky Punk

Hva har bilens størrelse med saken å gjøre? Sjåføren ka ha glemt beviset (selv om bilen var liten) Det finnes mange former for handikap (hilsen ei som har fått kjeft av andre for å parkere på handikapplasser til tross for at jeg har et bevis, men tydeligvis ser for frisk ut)

Når det er sagt så er jeg enig i at det er frekt å ta handikap plassene dersom man er en frisk person.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv behov for handicapparkering, og det er utrolig irriterende når folk uten behov for det parkerer på de plassene som er satt av til oss som har behov for det. Det må sies at jeg nesten aldri tenker over hvem som står parkert der med mindre det er fullt, og da ser jeg ofte at det er folk uten parkeringskort som står der.

Min bil er forresten en vanlig bil, så vi er nok flere enn mange tror som har vanlige biler og samtidig behov for parkeringskort.

Før jeg fikk forflytningsvansker parkerte jeg selvsagt aldri på disse plassene selv.



Anonymous poster hash: 4256d...d76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke handikappet selv, men er så innmari irritert over folk som gjør det du skriver om. Er faktisk så irritert at jeg hadde ropt i restauranten og sagt:

Hei alle sammen, jeg har en viktig melding, hvem eier bil med reg.nr.xxxxxx? Du er parkert på en handikapp plass, glemte du å la frem ditt bevis eller er du ikkehandikappet?

Slik at alle hører det i restauranten og vedkommende blir flau og flytter bilen, Hvis vedkommende iikke reagerer som jeg vil, sier jeg til vedkommende at jeg ringer politiet omgående!

:sinna:



Anonymous poster hash: 3191e...469
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes heller ikke noe om det hvis jeg VET at personen parkerer der uten å være handikappet. Det er respektløst, og det sier en del om de folka som utnytter de plassene. Parkerer aldri på de plassene, og det av prinsipp og ikke fordi jeg er redd for evt bot. Respektløst ovenfor de som trenger det. Nå har det seg jo slik at mange mennesker i vesten har blitt ekstremt selvopptatte og egoistiske. Dette er bare en av mange bevis :) Her er det meg meg meg og atter meg. Å ofre en tanke for andre femmede er visst fullstendig meningsløst for mange. Syntes man konsekvent skal få bot hvis man ikke har bevis i ruta. Så får man heller ettersende bevis hvis man har vært uheldig og mista det eller glemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har bilens størrelse med saken å gjøre? Sjåføren ka ha glemt beviset (selv om bilen var liten) Det finnes mange former for handikap (hilsen ei som har fått kjeft av andre for å parkere på handikapplasser til tross for at jeg har et bevis, men tydeligvis ser for frisk ut)

Når det er sagt så er jeg enig i at det er frekt å ta handikap plassene dersom man er en frisk person.

Etter mine erfaringer så er det veldig mange som har stor bil. Men man kan selvfølgelig ha liten bil selv om man er handikappet, men jeg tenker at rullestol osv tar mye plass. Om vedkommende hadde glemt beviset, hadde h*n vel sagt ifra i resepsjonen slik at vi hadde fått beskjed om det om vi spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Etter mine erfaringer så er det veldig mange som har stor bil. Men man kan selvfølgelig ha liten bil selv om man er handikappet, men jeg tenker at rullestol osv tar mye plass. Om vedkommende hadde glemt beviset, hadde h*n vel sagt ifra i resepsjonen slik at vi hadde fått beskjed om det om vi spurte.

Der finnes mange med bevis som verken trenger rullestol eller andre ting. Det er gjerne de man legger merke til, men det finnes hundrevis av andre også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også handicapparkering og liten bil. Det er ikke alle bevegelseshemmede som trenger rullestol, så du kan ikke se på bilstørrelsen hvor frisk sjåføren er.

Når det er sagt, er det selvsagt forkastelig når friske tar handicapparkeringsplassene.

Anonymous poster hash: 8f7d9...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke handikappet selv, men er så innmari irritert over folk som gjør det du skriver om. Er faktisk så irritert at jeg hadde ropt i restauranten og sagt:

Hei alle sammen, jeg har en viktig melding, hvem eier bil med reg.nr.xxxxxx? Du er parkert på en handikapp plass, glemte du å la frem ditt bevis eller er du ikkehandikappet?

Slik at alle hører det i restauranten og vedkommende blir flau og flytter bilen, Hvis vedkommende iikke reagerer som jeg vil, sier jeg til vedkommende at jeg ringer politiet omgående!

:sinna:

Anonymous poster hash: 3191e...469

Jeg tenkte faktisk på det selv, fristet veldig å si noe sånt! Angrer litt på at jeg ikke gjorde det, men føler at det ikke gir så god stemning om man reagerer på den måten. Hadde vært bedre om en av de som jobbet der hadde sagt det, men de ville ikke "henge ut" noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der finnes mange med bevis som verken trenger rullestol eller andre ting. Det er gjerne de man legger merke til, men det finnes hundrevis av andre også.

Ja, det er sant det. Så da har vel det med at bilen var liten ikke noe med saken å gjøre, men bevis hadde den i hvert fall ikke. Dette var nok noen som ikke er handikappet, da jeg som sagt tror vedkommende hadde sagt ifra i resepsjonen. Da hadde jo h*n visst hvordan det er når folk uten behov for det parkerer på slike plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der finnes mange med bevis som verken trenger rullestol eller andre ting. Det er gjerne de man legger merke til, men det finnes hundrevis av andre også.

Men da må de sørge for å ha bevisene godt synlig i bilen - hvis ikke så kan de faktisk ikke parkere der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Men da må de sørge for å ha bevisene godt synlig i bilen - hvis ikke så kan de faktisk ikke parkere der.

Ja, og? Jeg sa jo ikke noe annet.

Jeg bare reagerte på det med størrelsen på bilen og at personen da tydeligvis ikke kunne være handikappet pga for liten bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og? Jeg sa jo ikke noe annet.

Jeg bare reagerte på det med størrelsen på bilen og at personen da tydeligvis ikke kunne være handikappet pga for liten bil.

Du skrev at det er handicappede som kan ha glemt beviset hjemme og jeg ville bare si at da skal de heller ikke bruke parkeringsplasser for handicappede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg glemmer parkeringsbeviset mitt, så parkerer jeg da selvfølgelig heller ikke på oppmerkede plasser der man må ha bevis for å stå. Selv om man er avhengig av parkering for forflytingshemmede, så har man jo et ansvar for å huske kortet. ;)



Anonymous poster hash: 4256d...d76
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at folk som gjør sånt med vilje fortjener å bli ropt opp, osv. Det er dårlig gjort og respektløst. MEN jeg vil bare få si at noen ganger glemmer man seg. Jeg og min kjæreste skulle parkere. Vi var veldig opptatt av å diskutere noe og han endte med å parkere på en handicap-plass. Da kom det en dame bort til han og skjelte han ut for å oppføre seg så råttent. I sånne tilfeller tenker jeg at man kan si fra på en ordentlig måte. Å rope, gestikulere og hisse seg opp hjelper skaper bare enda dårligere stemning. Hadde han nektet, eller oppført seg teit skulle hun selvsagt få hisset seg opp, men han flyttet seg med en gang han ble oppmerksom på det. Så det er ikke alltid at det er for å være slem. Man skal være oppmerksom på hva man driver med, men jeg tviler på at det finnes et menneske her som aldri har gjort en feil.



Anonymous poster hash: 66427...9b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er egentlig akkurat så enkelt som at alle vi andre har 2 velfungerende ben, er bare sånn passelig ustødige under påvirkning av alkohol, og har veldig godt av å gå noen meter ekstra.

Det er en uting å ta de veldig få plassene som er reservert for folk som trenger dem... selv om disse plassene tydeligvis er fryktelig fristende og behagelig nærme inngangen (noe som ikke er uten grunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Majestetsjef

Vedkommende er sannsynligvis handicappet på ett eller annet nivå når h*n velger å parkere på handicap-parkeringsplassen. Kanskje han gikk tom for bensin på handicap-plassen... (ironisk ment)

Jeg satt en gang på med en kollega. Vi skulle handle i pausen og kjørte til butikken... som om vi eide veien, og farten var så stor at om det skjedde et uhell, så ville vi ha dødd eller havnet i rullestol. Han (kollegaen) parkerte på handicap-parkeringen, selvfølgelig. Han er klin gæren, i huet. Det fikk han selvsagt høre av meg... men han bare gliste. Et skjevt smil.

Det er veldig dumt å være så lat og egoistisk. Man bør være våken å bistå handicappede om de trenger hjelp. De har det ikke lett fra før av.

De fleste synes det er fryktelig dumt! :)

Endret av Majestetsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine erfaringer så er det veldig mange som har stor bil. Men man kan selvfølgelig ha liten bil selv om man er handikappet, men jeg tenker at rullestol osv tar mye plass. Om vedkommende hadde glemt beviset, hadde h*n vel sagt ifra i resepsjonen slik at vi hadde fått beskjed om det om vi spurte.

Det er ikke slik at man automatisk har rullestol om man er forflytningshemmet. Finnes mange andre årsaker til det.

Anonymous poster hash: 3b8d6...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De i resepsjonen kunne ikke gjøre noe med det.

De kan ikke gjøre noe med egen parkeringsplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg, som mange andre her, få si at bilstørrelse ikke nødvendigvis har noe med hvorvidt en er handikappet å gjøre. Jeg har selv hatt handikappbevis, pga sykdom som gjorde at jeg til tider, ikke hver dag, men periodevis, ikke kunne gå uten hjelpemidler som krykker eller rullator. Det var tøft å bevege seg lenger enn man måtte. Jeg skiftet jo ikke ut bilen av den grunn.

Men det er forferdelig kjipt når man har behovet for den parkeringsplassen, og de er tatt av folk uten behovet. Da blir det ofte til at man ikke kan gå på den butikken den dagen, eller komme seg på den kinoen. Man blir begrenset av andres dårlige valg, og det er kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...