Gå til innhold

Får nesten ikke puste pga halsbetennelse


Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Stemmen min har forsvunnet mens jeg nå har sovet i 3 timer bare. Er helt fantastisk vondt, men det som bekymrer meg er jo det at halsen min er veldig tett, og vet derfor ikke om jeg tør å sove.

Er så heldig at jeg er hos min mor denne helgen, så skal jeg holde meg våken til hun står opp og så dra på legevakta? Jeg har immunsvikt og har vært på legevakt med halsbetennelse før, og da fikk jeg penicillin siden det viste seg at det var en bakteriell infeksjon, men da mistet jeg ikke stemmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er så ille at du faktisk tror du kommer til å kveles om du sovner så er det lov å dra på legevakta.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er halsen tett av? Slim eller opphovnet mandler eller?

Om det er slim kan det være lurt å sove med hodet høyt, men om halsen er opphovnet så kan du evt prøve en ibux (er jo betennelsesdempende) og hvis ikke det funker ville jeg dratt til legevakta.

Er vel liksom ikke bare å ringe heller om du ikke har stemme..



Anonymous poster hash: faed7...e91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hva er halsen tett av? Slim eller opphovnet mandler eller? Om det er slim kan det være lurt å sove med hodet høyt, men om halsen er opphovnet så kan du evt prøve en ibux (er jo betennelsesdempende) og hvis ikke det funker ville jeg dratt til legevakta. Er vel liksom ikke bare å ringe heller om du ikke har stemme.. Anonymous poster hash: faed7...e91

Er så og si ikke slim, så antar det er mandlene ja uten at jeg har så mye peiling. Får jo ikke ringt som du sier heller, så må jo bare vente. Eneste vi hadde var Paracet som jeg tok for en times tid siden, og føler meg ikke veldig mye bedre nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Kom på at jeg har cataflam, og det er jo eneste legemiddelet her i huset som er NSAIDs men er litt usikker på om det funker på halsen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du feber?

Anonymous poster hash: 1ca61...cab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har immunsvikt og halsen er så hoven at du er redd for å slutte å puste så ville jeg oppsøkt legevakt! Kanskje du har en mer alvorlig infeksjon og trenger intravenøs antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Når du har immunsvikt og halsen er så hoven at du er redd for å slutte å puste så ville jeg oppsøkt legevakt! Kanskje du har en mer alvorlig infeksjon og trenger intravenøs antibiotika.

Satt oppe en del timer i natt og plutselig gikk hevelsen litt ned. Nå har jeg plutselig pittelitt stemme også! Så jeg droppa da legen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt oppe en del timer i natt og plutselig gikk hevelsen litt ned. Nå har jeg plutselig pittelitt stemme også! Så jeg droppa da legen :)

Så bra at du har det bedre!:) god bedring!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Nå har det skjedd noe helt merkelig. Våknet i natt med skikkelig store smerter i øret, og leste på nett at det ofte er slik at smertene egentlig kommer fra et annet sted (mandler blandt annet) og nå er det en suselyd i øret og om noen snakker så hører jeg typ ailienstemme på det øret og vanlig på andre.

:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...