Gå til innhold

Jeg tror jeg kommer til å dø snart


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempe deprimert og gråter flere timer for dagen. Det som får meg til å slutte å gråte er når jeg har så vondt i hodet at jeg ikke orker mer. Jeg får hjertebank hver dag, og jeg kjenner at det alltid gjør vondt i hjertet mitt. Er det mulig at jeg dør av hjertestans på grunn av at jeg ikke har det bra?

Det jeg trenger er å flytte. Jeg trenger et nytt miljø og å få en ny sjangs. Men jeg er bare 17 og har ikke opplevd omsorgssvikt av foreldrene mine så det er så vanskelig å komme meg videre og få støtte.

Dette stedet bringer tilbake alle vonde minner og jeg hater det mer enn noe annet. Selvom jeg får i meg alle vitaminer og nok mat - er det mulig at hjertet mitt putselig svikter pågrunn av all gråtingen? Jeg tilbringer all min tid i sengen untatt når jeg henter mat.



Anonymous poster hash: 750b2...a23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Det du kjenner på er sannsynligvis angst. Får du hjelp? Hvis ikke så bør du kontakte fastlegen din og være ærlig på hvordan du har det.

Du er 17 år og har livet foran deg. Jeg ønsker deg lykke til og gir deg en god klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du dør nok ikke av angst og depresjon. Hva er det som har skjedd med deg som gjør så vondt? Uansett hva det er bør du snakke med fastlegen og bli henvist til BUP. Det er gratis, og der kan du få snakke med psykolog eller andre som kan hjelpe deg.



Anonymous poster hash: 394ab...911
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig at du føler det slik... Har selv hatt selvmordstanker fra jeg var ganske liten... tror første gang jeg tenkte på det var jeg rundt 7-8 år.

Jeg tror jeg rett og slett har en kropp som blir lettere deprimert enn andre (+ at jeg har hatt en del vonde opplevelser som ingen barn burde oppleve), så løsningen min, eller iallefall det som funker for meg, er å tenke på kroppen min som en maskin. Behandler en kroppen bra, får jeg noe tilbake. Jeg får et "happykick" når jeg trener. Det tok litt tid før treningen gav den effekten, men nå er jeg trengingsnarkoman...



Anonymous poster hash: abef5...251
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg :klemmer: Tror også dette kan dreie seg om angst. Angst kan gi hjertebank, og følelsen av vondt i hjertet. Dette er ikke direkte farlig, men veldig skummelt. Ville snakket med legen om jeg var deg, dette kommer du over, og jeg _lover_ deg at det blir bedre! Du er bare 17 år ja, og har hele livet foran deg. Du kommer nok til å flytte etterhvert, dersom det er det du ønsker. Kanskje ikke akkurat idag, men etterhvert.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt med hjertebank når man griner eller har det dårlig.
Håper du får hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du dør ikke av det, men det føles nok slik. Gå til fastlegen din slik at noen kan få hjelpe deg. Klem <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som angst ja, voksne mennesker har ringt 113 fordi de tror de får hjerteinfarkt å skal dø når de har fått angst. Så det er ikke unormalt å føle det slik i det hele tatt!
Du må definitivt kontakte lege, evt ringe DPS (distriktpsykiatrisk) å be om hjelp.
Jeg jobber selv som fagarbeider med psykisk syke, og må bare si at du ikke har noe å frykte ifht. å skulle snakke med behandler. Dette er stort sett flinke folk som kan mye om hvordan du har det og har sett å hørt det meste. Og er du ikke fornøyd med foreksempel psykologen din er mitt råd å bytte. Ikke gi deg før du finner noe som hjelper.
Du finner litt info her:
http://www.helsedirektoratet.no/publikasjoner/brosjyre-om-psykisk-helsehjelp-i-norge-for-ungdom/Publikasjoner/brosjyre-om-psykisk-helsehjelp-i-norge-for-ungdom.pdf

Lykke til :)



Anonymous poster hash: 84bba...ef5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...