Gå til innhold

En midtsommernatts drøm...

Martha Stewart

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2005

Vi skal ha creme bruleé fra Pascal ja. Som den kakemonsen jeg er, vil jeg unne meg det ypperste av bryllupskaker når jeg gifter meg! :wink:

Vi gleder oss til å sette tennene i den kaken vi også.

Måtte bli den bryllupskaken for oss også.

Skal dere hente den fredagen eller lørdagen? har dere bestemt dere for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå. Når jeg så de bildene fikk jeg også lyst til å ha sånne proffe før-bilder! Men det går ikke :(

Vi er jo veldig priviligerte da, fordi vi begge jobber i et miljø med fotografer og videofotografer. Og når man er så heldig å ha slike bekjentskaper, så bør man jo benytte seg av det på en så stor dag! :-)

Men Vigdis, du kan vel få forloveren din til å ta masse bilder av deg ihvertfall? Fine minner å ha! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gleder oss til å sette tennene i den kaken vi også.

Måtte bli den bryllupskaken for oss også.

Skal dere hente den fredagen eller lørdagen? har dere bestemt dere for det?

Min kjære og jeg er jo "sjokoholikere" begge to - ihvertfall jeg. I tillegg liker jo jeg alt av kaker, mens han kun liker sjokoladekaker. Så da var valget enkelt ja!

I tillegg skal vi kjøpe en liten kake med bringebærmousse fra Pascal, og så har jeg tenkt å bestille en marsipankake med monogrammet vårt på fra et annet bakeri.

Mannen og jeg diskuterte nettopp om vi skal hente kakene fredag eller lørdag. Kom frem til at han skal ta seg av det lørdag før vielsen. Hmm, lurer på hvor lenge slike kaker tåler å stå i romtemperatur? Kan jo bli veldig varmt 25. juni... Vi fraktet en bryllupskake med bil i flere timer en gang og da hadde konditoren puttet masse is i esken for å holde den kjølig, det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladebryllupskake er slett ikke noe dårlig det! Har i det siste begynt å vurdere det sterkt...

Liker ikke bløtekake noen av oss heller, og den marsipanen kan de som måtte like det ha for seg selv! :ler: Men meg om dét da...*s*

Smart tanke om å la forlovere fotografere under forberedelsene, vi har heller ikke råd til å leie fotograf for en hel dag - men det er jo supert å ha bilder og evige minner fra alle sider av den store dagen...

Ha en god helg, Bride!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart tanke om å la forlovere fotografere under forberedelsene' date=' vi har heller ikke råd til å leie fotograf for en hel dag - men det er jo supert å ha bilder og evige minner fra alle sider av den store dagen...[/quote']

Ja fotograf for en hel dag er dyrt og mye jobb for fotografen, både der og da + når bildene skal bearbeides etterpå. Vi skal bare ha fotografering i kirken + de "offisielle" bildene rett etterpå, i tillegg til bildene som skal taes av meg når jeg blir pyntet. Skal bruke to forskjellige fotografer.

Ha en riktig god helg du også, TT! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, har fått mail om at sølvkrusene - som jeg skal lage blomsterdekorasjoner i - er sendt fra nettbutikken jeg bestilte dem fra. (Dessverre sender de ikke til Norge, så venninnen min i USA må sende dem videre til meg).

Jeg er generelt ganske opptatt av interiør og pynt i heimen, så i dag har jeg vært og sett etter enda mer stæsj til bryllupet. Kjøpte en flott "girlander" med kunstige små roser som jeg enten skal pynte med i vinduet eller på peisen. Skal kombinere ekte og kunstige blomster rundt omkring.

Må få tatt oss en tur til IKEA en dag også, for å kjøpe vaser til å ha i kirken, som det skal være Märtha-liljer i. På IKEA skal vi også kjøpe små glass (egentlig telysholdere) som vi skal ha avkuttede, hvite roser med vann i. I bryllupet vi var i forrige helg, hadde de slik pynt på alle bordene, det var kjempefint!

Ellers var jeg litt rundt og så etter et halskjede med zirkoner, har nemlig begynt å bli litt usikker på det strasskjedet jeg allerede har kjøpt for lenge siden...

Er også bittelitt usikker på blomsterbuketten. Har egentlig bestemt meg for hvite liljer, men synes hvite peoner også er helt nydelig...

Hmm, er nok bra at det ikke er lenge til bryllupet nå. Har visst ikke godt av å ha for mye tid til å planlegge og revurdere hver minste ting... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må få tatt oss en tur til IKEA en dag også, for å kjøpe vaser til å ha i kirken, som det skal være Märtha-liljer i. På IKEA skal vi også kjøpe små glass (egentlig telysholdere) som vi skal ha avkuttede, hvite roser med vann i. I bryllupet vi var i forrige helg, hadde de slik pynt på alle bordene, det var kjempefint!

De gjorde det i bryllupet til min svigerinne også - veldig effektfullt og fint ble det, enda så enkelt! :wink:

Hmm, er nok bra at det ikke er lenge til bryllupet nå. Har visst ikke godt av å ha for mye tid til å planlegge og revurdere hver minste ting... :ler:

:ler:

Du kan så si - skal være enig med deg i det! :Nikke:[/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte om utdrikningslaget mitt i natt. Det var helt merkelig, med alle mulige rare mennesker som dukket opp. Bl.a deltok min mor og det var ikke vellykket... :ler:

Hele tiden kom jeg bort fra de andre og jeg kom liksom aldri i gang med det jeg skulle gjøre. Og hver gang jeg traff på de andre igjen, så ble de fullere og fullere - mens jeg var edru!

"Er ikke det akkurat sånn det pleier å være på et utdrikningslag da?", sa min kjære da jeg fortalte om drømmen! :ler:

Men jeg husker én bra episode; at jeg spiste kake, for det gjør jeg ofte i koselige drømmer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestilt bryllupskaken! :danse:

Spaserte til Pascal og fikk smaksprøver på Creme brulee (mørk sjokolademousse Guanaja 70% Valrhona med vaniljefondant, på sjokoladebunn) - som blir selve bryllupskaken og Framboise (bringebærmousse med marinerte bjørnebær i bærcoulis og bringebærglasur, på jocondebunn) - som vi også bestilte, bare en liten kake av den da. Gleeder meg til kakene!! Kanskje vi ikke orker så mye av de etter den 6-retters middagen, men heldigvis kan vi kose oss med kakerester til lunsjen dagen etterpå...

Og så bestilte min kjære hotell til oss i Paris nettopp, hvor vi skal bo fra mandag til lørdag på bryllupsreisen. Les Jardins du Luxembourg heter det og ligger i Latinerkvarteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det blomster som er i fokus. Har sendt mail til det paret som vi skal spleise på kirkepynt med og håper de liker forslaget mitt. Jeg har tilbudt meg å ordne det praktiske, så det burde jo være en grei deal! :wink:

Neste uke skal mannen og jeg møte floristen for å snakke om hvordan knapphullsblomstene skal være. Lurer litt på hvilke som passer til liljene i min bukett? Har tenkt på helt enkle, hvite, ikke helt utsprungne roser, men tar gjerne i mot andre forslag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bust* for at blomsterdealen går i orden! Hadde noen av de som giftet seg før eller etter oss kontaktet oss for et slik forslag, med tilbud om at de stelte i stand, så hadde jeg vel takket gledelig ja igrunnen uansett! :wink:

Bryllupskaken blir sikkert en drøm den også! Pascal er jo bare :wow: og :sikle:!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

De kakene høres bare helt nydelig ut :sikle:

Så du har begynt å drømme om utdrikningslaget ja :ler:

Det er nok ikke så lenge igjen før det kommer nei. Har du anelse om når det skal skje eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bust* for at blomsterdealen går i orden! Hadde noen av de som giftet seg før eller etter oss kontaktet oss for et slik forslag' date=' med tilbud om at de stelte i stand, så hadde jeg vel takket gledelig ja igrunnen uansett! :wink: [/quote']

Takk, TT! Ja, jeg synes vel også at det er en bra deal for de... :wink:

Siden de ikke har tatt initiativ, så syntes jeg det var like greit å foreslå noe. Håper de bestemmer seg snart, ville ha betenkningstid til over helgen...

Heidi: Jeg vet at utdrikningslaget mitt blir nå til helgen...! :hoppe:

Men vet bare det - ikke hvem som kommer eller hva som skal skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Ohhh - spennende men UL. Gleder meg til å høre hva venninnene dine har funnet på med deg. Blir sikkert en superfin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nå skal jeg love deg jeg var kjapp til å bla framover i dagboka di - leste bare at Heidi skrev "Spennende med UL" og jeg rakk ikke lese mer - for jeg kobla ikke at det var utdrikningslag det var snakk om - jeg trodde det var UltraLyd - så jeg trodde at store ting var på gang her jeg nå!

Men utdrikningslag er stort nok det altså, men jeg ble så lang i maska da jeg forstod at jeg hadde tenkt i feil baner! :wink:

Spennende med UL ja, gleder meg til å høre hva vennene dine har funnet på med deg! :)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Vigdis_brud05

Kjempespennende med utdrikningslag ja. Gleder meg til referat. Håper de er snille med deg da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg love deg jeg var kjapp til å bla framover i dagboka di - leste bare at Heidi skrev "Spennende med UL" og jeg rakk ikke lese mer - for jeg kobla ikke at det var utdrikningslag det var snakk om - jeg trodde det var UltraLyd - så jeg trodde at store ting var på gang her jeg nå!

Jeg tenkte det samme først - er så vant til at forkortelsen UL brukes om ultralyd!! :ler:

Men så var jeg faktisk på ultralyd hos legen i går også, men bare for å se på eggstokkene mine... Så jeg ble nesten litt imponert over Heidi at hun fulgte godt med her, at hun hadde skjønt det... :ler:

Men UtdrikningsLaget blir helt sikkert knallgøy!!

Jeg er sikker på at det jentene finner på vil falle i min smak, først og fremst fordi forloveren min kjenner meg så godt og vet at jeg er ganske kresen til hva jeg ikke liker... :wink:

Ingen av de andre jentene er tilhenger av sånn "utdritningslag" heller, det vet jeg. Men for all del, de er ingen hengehoder, så det blir nok party!! Er mest bekymret for om jeg kommer til å være veldig i bakrus på søndagen...

Og så er jeg jo fryktelig spent på å hente brudekjolen min i morgen da, det var jo ganske mange justeringer som måtte gjøres, fordi jeg kjøpte for stor kjole og fordi utringningen var skjev. Forloveren min skal heldigvis være med meg til prøvingen, lettere for henne å se hvis noe ikke stemmer, tror jeg.

Skal ta fly i kveld og da drar jeg først på overnatting til en venninne med sjøutsikt, vi skal kose oss med hvitvin og reker - nam!! Hadde håpet på fint vær, så vi kunne sitte ute på balkongen hennes, men i dag regner det jo både her og der.

Og så vil jeg ha sol på dagen vår 25. juni! I går var det akkurat en måned igjen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forresten innom en baker i går og undersøkte om det går an å få marsipankake med monogrammet på. Kan visst få laget det i glasur, eller trykket rett på kaken. Det siste så veldig stilig ut på et bilde jeg fikk se, så tror vi går for det! Men har lyst på noe mer pynt også, helst calla-liljer i marsipan. Får tenke på om jeg skal lage resten av pynten selv - har jo tross alt gått på kakepynt-kurs! :wink:

Tror en slik kake kan bli en kul detalj på kakebordet vårt, når vi har fått laget monogram så er det jo gøy å få brukt det mest mulig.

Her på forumet diskuterer vi jo ofte hvor mye man skal anstrenge seg med små detaljer - som kanskje ikke gjestene legger merke til en gang. Men jeg har funnet ut at alle de små detaljene er vel så mye for min egen del - ikke minst fordi jeg koser meg sånn med å planlegge alt ned til minste detalj! :wink:

Til gjengjeld gidder jeg ikke å lage arbeid for meg selv som jeg vet bare blir stress. Kunne f.eks laget bryllupskakene selv - siden jeg elsker å bake - men kjenner meg selv så godt at da hadde det nok blitt stress ja... Har lyst til å fortsette å kose meg mest mulig frem til bryllupet, og ikke være utslitt når den store dagen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Monogram på kaken høres jo bare kjempelekkert ut da! :hjerter2:

Mamma syns jeg var litt vel opptatt av detaljene til bryllupet, hun syns ikke det kunne være så farlig om ikke alt var 100%! Nei, særlig! :ler:

Om ikke gjestene la merke til alle detaljer, så var det uansett viktig for meg å vite at alt var 100 - og det var det, så vidt jeg vet! :wink:

Så moro at kjolen kommer på plass i morgen - under en måned igjen nå da! Så spennende!!! :hoppe:

Men du, hvordan kommer vielsen/festen deres til å være igjen? Jeg har sikkert lest om det tidligere i dagboka di, men kunne ikke du gi en liten oppsummering da - tar sånn tid å lete gjennom alle sidene her... :oops:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...