Gå til innhold

Kirurgisk abort, må man barbere helt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal ikke ta abort, men inngrepet er i praksis omtrent likt. Har ikke fått informasjon fordi jeg fikk så rask time. Kreves det hårfjerning? Var du veldig uvel etter narkosen (har lang reisevei og vurderer å overnatte i byen til neste dag), og var du i form til å gå på jobb dagen etterpå?

Anonymous poster hash: 35fa9...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, man trenger ikke fjerne hår før en abort.



Anonymous poster hash: ea7cd...29e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang. spørsmålet om narkose, jeg spaserte hjem fra sykeshuset etterpå. Man anbefales å ta taxi eller bli hentet, men jeg var altså i såpass god form at jeg gikk hjem.

Å jobbe dagen etter er null problem, man blør som om man har menstruasjon.



Anonymous poster hash: ea7cd...29e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke så gjengrodd så de ikke finner veien inn?



Anonymous poster hash: b024d...e36
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke så gjengrodd så de ikke finner veien inn?

Anonymous poster hash: b024d...e36

Det er jeg ikke;-) Men ingen får gå med hodehår utildekket på operasjonsavdelingen mtp bakterier så jeg er litt usikker på dette håret.

Anonymous poster hash: 35fa9...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg ikke;-) Men ingen får gå med hodehår utildekket på operasjonsavdelingen mtp bakterier så jeg er litt usikker på dette håret.

Anonymous poster hash: 35fa9...886

Den typen inngrep medfører jo ikke utvendige operasjonssår i og med at de går inn skjeden, så det er ikke nødvendig med barbering.

Anonymous poster hash: e0585...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så akkurat et innslag på tv om kjønnshår. Der ble det bla nevnt at de går mer og mer bort fra barbering ved operasjon av hygieniske årsaker. M.a.o de anser barbering med ev sår, nupper etc for mer uhygienisk enn full behåring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal IKKE fjerne hår selv. Er det nødvendig blir dette gjort på sykehuset før operasjon. Ang. narkose er dette svært individuelt. Noen spaserer hjem, slik personen ovenfor skrev. Jeg ble liggende på intensiven i 24 timer.



Anonymous poster hash: 3619b...c48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal IKKE fjerne hår selv. Er det nødvendig blir dette gjort på sykehuset før operasjon. Ang. narkose er dette svært individuelt. Noen spaserer hjem, slik personen ovenfor skrev. Jeg ble liggende på intensiven i 24 timer.

Anonymous poster hash: 3619b...c48

Men jeg er ikke interessert i at noen andre skal gjøre det på meg. Inngrepet mitt er litt mer omfattende enn en abort, men i hvertfall med tilgang via skjeden. Skulle gjerne sluppet hele greia... Intensiv i ett døgn høres ikke bra ut.

Anonymous poster hash: 35fa9...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg jobber på operasjonsavdeling som utfører diverse gynekologiske inngrep som vaginalplastikker, revisio og så videre. Vi har alt fra glattbarberte til sterkt behårede kvinner, ingen av delene er problematisk. Men om du ikke barberer deg nedentil til vanlig så bør du heller ikke gjøre det like før inngrepet, da huden din ikke er vant til det. Barbering skaper mange, mange bittesmå sår som øker faren for infeksjon.

Hilsen operasjonssykepleier



Anonymous poster hash: e59ac...833
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så akkurat et innslag på tv om kjønnshår. Der ble det bla nevnt at de går mer og mer bort fra barbering ved operasjon av hygieniske årsaker. M.a.o de anser barbering med ev sår, nupper etc for mer uhygienisk enn full behår

Endret av volvo22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg jobber på operasjonsavdeling som utfører diverse gynekologiske inngrep som vaginalplastikker, revisio og så videre. Vi har alt fra glattbarberte til sterkt behårede kvinner, ingen av delene er problematisk. Men om du ikke barberer deg nedentil til vanlig så bør du heller ikke gjøre det like før inngrepet, da huden din ikke er vant til det. Barbering skaper mange, mange bittesmå sår som øker faren for infeksjon.

Hilsen operasjonssykepleier

Anonymous poster hash: e59ac...833

Signerer denne! Ikke gjør noe som øker sjansene for post-operativ infeksjon.

Anonymous poster hash: e3603...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...