Gå til innhold

Hjelp til kjøp av dress. Farge, modell, pris og alt det andre...


79kreps

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvordan det har skjedd, men jeg har klart å rote bort dressen min, begge to faktisk.

Nå er det jo for sent for i dag, men til uken skal det kjøpes inn ny dress.

Jeg ønsker ikke å bruke så mye på dette, men vil samtidig ha en skikkelig dress.

Lite informert som jeg er så lurer jeg dermed på hvor en går for å kjøpe dress. Om en kun skal ha en dress, hvilken type og farge på dressen som er anbefalt da og hvor mye jeg må ut med her. Får jeg bukse, jakke og skjorte til 4000?

Om jeg kjøper inn to stykker med en gang, hvilke typer går jeg for da, farge osv?

Håper noen av dere eksperter her kan komme med noen gode forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til Dressmann og kjøp en super100 ulldress. Beste kvaliteten, 100% ull og fin passform. Den koster ca 1999 tror jeg (hvertfall da jeg kjøpte den). Mitt beste dress kjøp.

Anonymous poster hash: 438b9...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kjøpekun en dress ville jeg gått for en mørk blå farge om jeg var deg. Da har du en farge som passer til alle anledninger.

Skal du kjøpe to så velg en mørk blå og en litt lysere farge til vår- og sommerbruk.

Sort er litt gammeldags og stivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Definèr bruksområdet først, - så skal vi prøve å hjelpe deg litt :)

Om du bruker dress som arbeidsantrekk så trenger du noe annet enn dersom du bare bruker dressen på julaften og i ett og annet sjeldent selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en enkel sort dress. Det passer til alt. Så kan du variere med farger på skjortene. Eventuelt kan du gå for en sort dress med sorte pinstripes. Det er kult. Da er stripene enda litt sortere enn den sorte dressen. Dersom du er slank synes jeg det er kult med vest til. Husk at dersom du har lommetørkle i brystlommen så skal den IKKE matche slipset, men heller fargen på skjorten. Så dersom du har sort dress med mørkeblått slips og lyseblå skjorte så skal altså lommetørkleet være lyseblått.

Dersom du skal ha to så ville jeg gått for en sort og en litt lys grå, det er sommerlig og pent. Begge deler passer til alle farger slik at du kan variere med slips og skjorter.



Anonymous poster hash: 8de22...5d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt frarådet sort, det er vist ikke så fint sies det. Marineblå var vist veien å gå har jeg fått høre i dag, eventuelt en grå i tillegg om det blir to.

Bruk er en 5-7 ganger i året. 17 mai, julaften, nyttårsaften og julebord. I tillegg så dukker der jo opp en barnedåp, begravelse eller konfirmasjon innimellom.

Vil ikke en dress i ull bli forferdelig varmt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til det formålet du beskriver ville jeg ha gått for enten marineblå eller mørk grå, og gjerne en litt mer casual stil med moderne snitt. Ull trenger ikke å være varmt, det kommer mye an på kvalitet og passform. Akkurat der vil jeg anbefale å være kresen. Finn en dress som passer din høyde og kroppsform, dresser som sitter dårlig eller er i feil størrelse er ikke pent.

Om du ikke vet hva som passer deg, ville jeg ha gått til en butikk der du vet at de ansatte kan det de holder på med, slik at du kan få hjelp til å finne riktig dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...