Gå til innhold

kvinnelig befal - et hån mot norske gutter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Lurer på hva Anton gjør hvis han får en kvinnelig leder senere i livet? Lurer også på hvordan han håndterer en eventuell kjæreste som kanskje er flinkere enn han i noe? Men det er det val kanskje ingen som er... :roll:

Det er sikkert bare i militæret han ikke tolererer kvinnlige ledere... - ellers er det sikkert greit... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenter; dette er så lavpannet og håpløst at jeg tror vi skal prioritere tiden vår på noe annet og mer givende og meningsfylt. Strikking, oppvask, polere kjøkkenbenken... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter; dette er så lavpannet og håpløst at jeg tror vi skal prioritere tiden vår på noe annet og mer givende og meningsfylt. Strikking' date=' oppvask, polere kjøkkenbenken... :ler:[/quote']

Greit.. jeg tar kjøkkenbenken... - og vasker toalettet etterpå... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må vente med å vaske til mannen min har feid over meg først :ler:

.. ja men så begynner du å vaske :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Greit.. jeg tar kjøkkenbenken... - og vasker toalettet etterpå... :ler:

Jeg tror jeg må pirke litt med pinsett, q-tips og tannbørste inni kroken, under skåla, jeg tror det er en stund siden sist..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar Fraggel...det er ikke greit å være et sånt svakt og tandert eksemplar av det svake kjønn..

Godt vi har store sterke menn som kan ta vare på oss...

... noen som snakket om hersketeknikker.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
Stakkar Fraggel...det er ikke greit å være et sånt svakt og tandert eksemplar av det svake kjønn..

Godt vi har store sterke menn som kan ta vare på oss...

Akkurat dèt er det som holder meg oppe i hverdagen.

Jeg vet at når verden blir for tøff, så kan jeg bare gjemme meg hos den store, sterke, barske mannen min - så ordner alt seg. Vi har en slik ordning som går på at han tar seg av alt vanskelig, også vanner jeg blomstene.

Men vet du - det er ikke bare bare, det skal også huskes på! Med andre ord intet å kimse av.

Men, han ordner alt med penger og regninger og problemer med TV og radio og alt sånt tekniske greier.... Jeg skjønner ikke så mye av sånt, jeg.

Fint å ha ham når det er kaldt og vått ute også - om vinteren for eksempel - jeg fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten ham, han bærer meg gjerne gjennom byen hvis jeg fryser. :)

Og nå skal jeg lage mat til ham, siden han har vært ute og jobbet hele dagen stakkars - må forresten huske på å be ham snakke til guttungen - han hører ikke på meg.

Jeg sa han måtte vente til pappa kom, så fikk han høre!

...... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gutt22år

vet det er mye "tullprat" her nå men her nå min mening om dette.

Jeg foretrekker manlig befal fremfor kvinnelig befal (ikke så stort problem i grunnen siden det ikke var så mye kvinnelig befal der jeg var) men jeg ville aldri ta det så langt i mine oppfatninger som Anton.

Jeg likte de (få) kvinnelige medsoldatene som er var troppen min, men jeg er alikevel ikke overbegeistret for kvinner i forsvaret. Dette tror jeg reflekterer den generelle holdningen blandt gutter i forsvaret (fikk i allefall inntrykk av det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Jeg likte de (få) kvinnelige medsoldatene som er var troppen min, men jeg er alikevel ikke overbegeistret for kvinner i forsvaret.

Det må du gjerne komme med en saklig begrunnelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gutt22år

Det må du gjerne komme med en saklig begrunnelse for.

det er nå bare den meningen jeg har om saken. Jeg skjønner ikke at kvinner absolutt skal gjøre slik en stor sak ut av at de absolutt skal har tilgang til forsvaret.

i Tyskland har f.eks kvinnene kun adgang til saniteten og slik mener jeg det i grunnen burde være her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil gjerne vite hvilken begrunnelse du har for meningen din. Hvorfor bør kvinner kun ha adgang til saniteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel

Du kan ikke "bare mene" noe. Dersom du ikke kommer opp med noen argumenter mot at kvinner bør jobbe i Forsvaret, så blir det kun tomme påstander som jeg ikke kan ta hensyn til, og derfor må plassere i kategorien "umodent slarv".

Dersom du klarer å spa frem noen gode påstander derimot, så er jeg villig til å høre etter.

Jeg skjønner ikke at kvinner absolutt skal gjøre slik en stor sak ut av at de absolutt skal har tilgang til forsvaret.

Her må jeg le. Beklager, men det må jeg.

"Absolutt skal ha tilgang"? En stilling som befal er en jobb, som alt annet. For en person som passer til, og er interessert i, innholdet av arbeidet som stillingen medfører.

At menn har hatt monopol på dette yrket "alltid", er kun et resultat av diskriminering, urettmessig sådan.

Før hadde ikke kvinner stemmerett heller, det skulle kanskje helst vært slik nå også, eller hva mener du, gutten på 22 år?

Mener du forresten at menn bør holde seg unna sykepleier-stillinger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...