Gå til innhold

kvinnelig befal - et hån mot norske gutter

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kvinner har vel hatt det som en hovedbeskeftigelse å ødelegge det meste de siste 25 åra. Dere kan på død og liv ikke la noenting være og prøver stadig å infiltrer såkalte mannsbastioner. Hvorfor kan dere ikke for faen la noe være som det er. Er det så jævla nødvendig for dere å måtte provosere.

Saklig, og velskrevet, anton. Jeg bøyer meg i støvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest megawatt27
må si meg enig i anton på ett området. Svært få gutter/menn liker å ta imot ordre fra et kvinnelig befal. Personlig synes jeg det representerer disharmoni at kvinner kan bli befal i forsvaret' date=' men siden jeg er en dannet herre så gav jeg ikke utrykk for dette da jeg var i militæret (det var dessuten svært få kvinnelige befal der jeg var)[/quote']

ditto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25

en kvinnelig soldat er ikke noe annet enn en latterlig parodi på en manlig soldat

vekk ned kvinnelig befal :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestidag

synes fremdeles ikke jeg har fått et svar på mitt spørsmål

hvorfor vil enkelte kvinner være befal i forsvaret? er det for at de liker å være i en posisjon der de kan gi ordre til gutter/menn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

hvorfor vil enkelte kvinner være befal i forsvaret? er det for at de liker å være i en posisjon der de kan gi ordre til gutter/menn ?

Hakke peiling, er det ikke selv. Men vil tro mange liker utejobbing,. lederjobb og forsvaret generelt.

Hvorfor vil gutter blir befal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fraggel
synes fremdeles ikke jeg har fått et svar på mitt spørsmål

Sannsynligvis av samme grunn som menn ønsker å være det.

Det er forøvrig en god del penger knyttet til en slik jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestidag

Hakke peiling, er det ikke selv. Men vil tro mange liker utejobbing,. lederjobb og forsvaret generelt.

jeg synes du unngår spørsmålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

jeg synes du unngår spørsmålet

Overhode ikke.

Da jeg ikke er befal vet jeg ikke hvorfor kvinner vil bli det. Men jeg har skrevet de grunnene jeg antar har betydning.

DU derimot, har ikke svart på mitt spørsmål om hvorfor gutter vil bli det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestidag

til poirot: du går ikke inn i problemstillingen og forsøker å unngå å svare på det. Er du redd for å røpe noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
til poirot: du går ikke inn i problemstillingen og forsøker å unngå å svare på det. Er du redd for å røpe noe

Nei, her tar du helt feil. Jeg kan ikke svare på ting jeg ikke vet noe om ut over de antakelser jeg har kommet med, serru. Men DU må fremdeles gjerne besvare hvorfor gutter blir befal.

Redd for å røpe noe? Ja, jeg heter egentlig Kristin K. D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Er det bare jeg som føler at vi har en hook, line and sinker her? Altså, er det noen som virkelig har godt på en trolling her?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er for så vidt greit at kvinner i fredstid kan leke krig på samme måte som oss menn. Problemet blir når det først smeller og en krig er et faktum. Da vil nok kjønnsforskjellene komme sterkere fram. Vet ikke om jeg hadde følt meg særlig trygg hvis et menstruerende og svakt vesen skulle kommandere meg ut i krig. For de av dere som har hørt "Tellnes" på programmet "Karate" på P3 for noen år siden, så forstår dere hva jeg mener.

http://www.nrk.no/programmer/radioarkiv/ka...ate/862141.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fraggel
Det er for så vidt greit at kvinner i fredstid kan leke krig på samme måte som oss menn. Problemet blir når det først smeller og en krig er et faktum. Da vil nok kjønnsforskjellene komme sterkere fram. Vet ikke om jeg hadde følt meg særlig trygg hvis et menstruerende og svakt vesen skulle kommandere meg ut i krig. For de av dere som har hørt "Tellnes" på programmet "Karate" på P3 for noen år siden, så forstår dere hva jeg mener.

http://www.nrk.no/programmer/radioarkiv/karate/862141.html

Noe du tydeligvis har gått glipp av, er at det finnes haugevis av ulike funksjoner for befal, annet enn å være midt i stridssonen.

Det å være "midt i stridssonen" er også veldig ulikt utifra hva slags våpen du jobber innen.

Jeg er til dels skeptisk selv, mot dette voldsomme fokuset på at "Forsvaret trenger jenter". Jeg er nemlig redd for at det går utover kvaliteten.

Det ER viktig å være fysisk skikket for mange stillinger i militæret (men ikke alle).

Det finnes svært få (hvis noen) kvinnelige spesialjegere, og det er det sannsynligvis en grunn til (i tillegg til liten interesse/kunnskap om muligheter).

Men, det viser jo også at der fysikken stopper kvinner,så vil de heller ikke komme inn. Ingen blir kvotert inn som spes-jeger.

Menstruasjon er forøvrig ikke noe å snakke om i krig.

Dersom du tror at menn får tid til å gå på do i kamp, så tror du feil, og det er ikke veldig nøye om man har bæsj eller blod i buksa når man holder på å bli drept.

(Hallo, det er virkeligheten! :wink:)

Ved å kalle kvinner "svake vesen", viser du en noe komisk mangel på kunnskap.

Kvinner har ingen mangler i psykisk styrke i forhold til menn, og sier du noe annet, så lyver du.

Løgn er ikke særlig positivt i en debatt.

Mange skylder på sytete og pysete jenter i militæret, men jeg kan love deg at det ikke bare gjelder jentene - dette er individuelt, og kommer an på person, ikke kjønn.

Hvorfor du blander inn P3 i dette, aner jeg ikke (gidder ikke lese linken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anton.25

skal ikke forundre meg om at kvinner fører en slags skjult agenda der de på en bevist/eller ubevist måte skal "hevne" seg på menn.

ingen gnom-fitte-befal av en kvinne skal kommandere meg til noe som helst

jeg har såpass stolthet at jeg ikke kjøper denne likestillingtrenden som hele tiden forsøker å forfordele kvinner.

Jeg skammer meg ikke for å si at kvinnelig befal krenker min person som mann. Jeg er forholdsvis ung, men enkelte vil nok si gammeldags. Det driter jeg i for jeg har faktisk reflektert en del over dette og jeg akseptere faen meg ikke å ta i mot ordre fra en kvinne i uniform. Kall det smålighet eller annet men det gir jeg blanke f... i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke kalle det smålighet .. men kanskje dumhet.

Hvis du ikke kan akseptere at en kvinne faktisk kan være deg overordnet - er det vel du som har problemet.

Kunne vært artig å hørt hva du ville gjøre - om du skulle komme ut for et kvinnlig befal.. ville du da nektet ordre .. og tatt straffen din for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Lurer på hva Anton gjør hvis han får en kvinnelig leder senere i livet? Lurer også på hvordan han håndterer en eventuell kjæreste som kanskje er flinkere enn han i noe? Men det er det val kanskje ingen som er... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...