Gjest agurk Skrevet 15. juni 2004 #121 Del Skrevet 15. juni 2004 Kanskje derfor dere ikke har kvinnelig verneplikt da.....?? Selv staten mener at dere er annenrangsborgere... Kan jo hende staten synes vi er så perfekte at vi ikke trenger kaste bort ett år på å lære å re en seng og springe i skogen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ole-Idolet Skrevet 15. juni 2004 #122 Del Skrevet 15. juni 2004 Kvinner har kommet til forsvaret for å bli, på godt og vondt. Mange kvinner fortjener en sjanse til å bli offiserer, og har hun unnagjort 2 års utdanning og blitt Fenrik, anser jeg henne som skikket til befal. Men kvinner passer unektlig dårligere inn i forsvaret enn menn. Beklageligvis er alle mine erfaringer i felt med kvinner preget av følelesen av at en hvilken som helst mannlig offiser hadde gjort tilsvarende eller bedre jobb. Mine erfaringer viser at kvinner i forsvaret generelt har lavere kompetanse samt er redde for å feile, de utviser usikkerhet og er klønete (spesielt under press). De har behov for å hevde seg som fører til at de får lite respekt. De trenger hjelp og får hjelp av sine mannlige kolleger, ergo fremstår de som innkvoterte og ressurskrevende. Til opplysning har jeg vært i luftforsvaret i 2 år og tjenestegjort under/ med ca 20 forskjellige befal hvor ca 5 var kvinner, samt vært vitne til mange andre kvinner og menn i "aksjon". Konklusjonen min er at det finnes plass og håp for kvinner som vil hit, men la mannfolka ta ansvaret for soldater under opplæring samt stridende styrker. må si meg enig med dette innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 15. juni 2004 #123 Del Skrevet 15. juni 2004 må si meg enig med dette innlegget For å også kommentere dette innlegget: jeg har vært i Hæren, og har støtt på dyktige kvinner, og dyktige menn. Jeg har også støtt på mer eller mindre dårlige kvinner, og menn. Det som forundrer meg, er at noen i 2004 kan se på en kvinne utelukkende som kvinne, og ikke som er person. Det er her dere har problemet deres. Lykke til med dèt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 15. juni 2004 #124 Del Skrevet 15. juni 2004 Kanskje derfor dere ikke har kvinnelig verneplikt da.....?? ... Det er ikke så lett å skjønne hvordan dere vil ha det, når det først klages over at vi ikke er i militæret og så klages det over at vi er der ? Skal vi komme innom og steke vafler til dere? Er det det dere vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 15. juni 2004 #125 Del Skrevet 15. juni 2004 Skal vi komme innom og steke vafler til dere? Er det det dere vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 15. juni 2004 #126 Del Skrevet 15. juni 2004 kvinnelig befal som står å kommandere vernepliktige gutter er et hån overfor dem. De fleste gutter kommer ufrivillig til forsvaret og det gjør ikke akkurat situasjonen bedre av at de må stå å ta imot kommandoer fra et kvinnelig befal i begynnelsen av 20-åra. :evil: dette er direkte kvalmt og jeg fatter ikke at det tilates av myndighetene jeg var selv borti problemstillingen for få pr siden og må si at jeg ble mildt sagt provosert av å ha et kvinnelig befal på 22 som ofte stod å komanderte. :veldigsur: vekk med kvinner i forsvaret : Daaaakar lille deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #127 Del Skrevet 15. juni 2004 Daaaakar lille deg Oi, for en lang tråd dette har blitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 15. juni 2004 #128 Del Skrevet 15. juni 2004 jeg mener bestemt at kvinnelig befal som står å kommanderer vernepliktige gutter er et hån overfor dem. De fleste gutter kommer ufrivillig til forsvaret og det gjør ikke akkurat situasjonen bedre av at de må stå å ta imot kommandoer fra et kvinnelig befal i begynnelsen av 20-åra. dette er direkte kvalmt. jeg var selv borti kvinnelig befal da jeg var inne og må si at jeg ble mildt sagt provosert av å ha et kvinnelig befal på 22 som ofte stod å komanderte oss som om vi var 14 år. Dette er det absolutt siste 20årige gutter trenger. jeg blir helt kvalm av politikken som føres i dagens norge vedrørende dette - kvinner oppfordres til å gå befalsskolen osv. Hadde jeg møtt et kvinnelig befal på et passende sted så hadde jeg hatt lyst til å ?#$&" ingen menn liker å ta imot ordrer fra en kvinne. Det er kanskje ikke så mange som innrømmer det overfor kvinner, men det er likevel et ubestridelig faktum. Dere må aldri tror at de gutta dere står forran på oppstilling liker å ha ei jævla bitche stående forann dem som skriker ut kommandoer. jeg sier rett ut hva mange menn faktisk mener om denne saken (men ikke tørr si). Det er ikke lenger politisk korrekt å mene at f.eks et kvinnelig befal kan virke hånende/provoserende for på 20årige gutter som er inn til førstegangstjeneste, men det driter jeg i -og sier akkurat hva jeg mener Dere kvinner har hatt det som en hovedbeskeftigelse å ødelegge det meste de siste 25 åra. Dere skal på død og liv infiltrer og pervertere såkalte "mannsbastioner". Hvorfor kan dere ikke for faen la noe være som det er. Men der dere er minst ønsket skal dere selvfølgelig inn. Dere det er muligheter for å provosere ektra mye. som jeg har sagt tidligere er ikke en kvinnelig soldate/befal annet en en latterlig parodi på en mannlig befal/soldat. skal ikke forundre meg om at kvinner fører en slags skjult agenda der de på en bevist/eller ubevist måte skal "hevne" dere på menn. Dere liker vel å ydmyke mannen som en slags hevn for egen kollektiv udugelighet gjennom historien. Dere tenner kanskje på det også?? Med uniform og en stjerne på skuldera har dere jo fått tildelt myndighet for å gjøre nettopp det? jeg har såpass stolthet at jeg ikke kjøper denne likestillingtrenden som hele tiden forsøker å forfordele kvinner. Ingen gnom-fitte-befal av en kvinne skal kommandere meg til noe som helst Jeg skammer meg ikke for å si at kvinnelig befal krenker min person som mann. Jeg er forholdsvis ung, men enkelte vil nok si gammeldags. Det driter jeg i for jeg har faktisk reflektert en del over dette og jeg aksepterer faen meg ikke å ta i mot ordre fra en kvinne i uniform. Kall det smålighet eller annet men det gir jeg blanke FAEN :evil: i. som jeg også har nevnt tidligere er totalt imot kvinnelig befal og missliker også at kvinner har adgang til forsvaret i det heletatt (unntagen som sivilt ansatt) Jeg skammer meg heller ikke for å være ærlig nok til å innrømme mine meninger rundt dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 15. juni 2004 #129 Del Skrevet 15. juni 2004 Men anton da, alt dette har du jo skrevet tidligere. Har du ikke noe nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 15. juni 2004 #130 Del Skrevet 15. juni 2004 Deg er det bare synd i :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #131 Del Skrevet 15. juni 2004 Han har gått tom for argumenter så han har begynt på nytt Hos enkelte menn er det bare å trykke på "repeat" knappen så starter de forfra igjen vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #132 Del Skrevet 15. juni 2004 Deg er det bare synd i :trøste: :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 15. juni 2004 #133 Del Skrevet 15. juni 2004 Han har gått tom for argumenter så han har begynt på nytt Hos enkelte menn er det bare å trykke på "repeat" kanppen så starter de forfra igjen vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 15. juni 2004 #134 Del Skrevet 15. juni 2004 Tror jeg trenger en vaffel og fire-fem pærebrus nå, jeg....etter og ha lest gjennom dette her. Nei, det er nok best at vi kvinner skynder oss inn i heimen, blir gravide og pendler mellom seng og kjøkken resten av livet....... Lurer på om Anton blir gift ,jeg forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #135 Del Skrevet 15. juni 2004 Lurer på om Anton blir gift ,jeg forresten Ja, det lurer jeg også på. For vi vet jo alle hvem som bestemmer i et ekteskap og lille anton har som kjent problemer med å ta ordre fra kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 15. juni 2004 #136 Del Skrevet 15. juni 2004 Lurer på om Anton blir gift ,jeg forresten Skal vi lage en avstemning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 15. juni 2004 #137 Del Skrevet 15. juni 2004 Avstemming er jeg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. juni 2004 #138 Del Skrevet 15. juni 2004 Avstemming er jeg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 15. juni 2004 #139 Del Skrevet 15. juni 2004 :o Jeg lurer nesten på om Anton er en liten Mulla i forkledning, jeg :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton.25 Skrevet 15. juni 2004 #140 Del Skrevet 15. juni 2004 Sant som det er sagt, Fraggel. Ta deg en vaffel du. Og pærebrus?? Og lurer på om jeg tør slenge ut det at man kanskje bør være glad det faktisk er kvinner som vil i forsvaret. Det er jo flere og flere menn som ikke er i stand (Fysisk eller psykisk) til å tjenestegjøre. dette er et argument uten holdbarhet faktum er at forsvaret trenger langt færre soldater og befal nå som den kalde krigen forlengst er slutt. Den sluttet rundt 1989-91, men gikk vel ikke helt ut av det mentale systemet før på slutten av 90-tallet. Faktisk så er det en et stort paradoks og irrasjonalitet at flere kvinner trenger seg inn i forsvaret nå enn tidligere, da man i større grad baserte seg på store folkehærer. Argumentasjonen om sesjon for begge kjønn er faktisk helt bak mål etter alle de nedbemanningene som har vært i forsvaret etter den kalde krigen. det er trolig flere gutter som er fysisk og kanskje psykisk uskikket til militærtjeneste nå enn for en 5-10 år siden (trolig pga. av økningen av ant. narkomane) men de er langt flere enn dem som er uskikket som slipper unna. De slipper unna fordi forsvaret faktisk ikke trenger den. Samme trend finner du over hele Europa. En nedbygging/omlegging av forsvaret som trengere langt mindre soldater og befal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg